Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Er is een tablet PC die mijn aandacht te pakken heeft: de nPad. Wellicht hebben jullie het een en ander erover gehoord en gelezen. De maker van de nPad was namelijk al een keer met de nPad op bezoek bij 'Bij ons in de B.V.' en ook op het NOS-journaal.

Wat mij aanspreekt is dat het multi-tasking en Flash ondersteunt, USB aansluiting heeft en voorgeinstalleerd is met Windows 7. De iPad is qua design absoluut de beste op de markt, maar omdat ik een functionele tablet pc zoek die ik voor zowel entertainment als voor school/werk kan gebruiken, heb ik toch op z'n minst multi-tasking nodig.

Er is een nieuwe website van de nPad (www.nPad.nu) en daarin worden enkele kenmerken aangekaart die me toch meer aanspreken als student/informatiewerker (bekijk kopje: Productiviteit/Educatie).

Ik kijk uit naar reviews and meningen van de nPad, voordat ik een beslissing maak. Andere tablet PC aanraders zijn ook welkom.

Jay.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jay,

Ten eerste, windows 7 slurpt de batterij enorm.
Ten tweede, wat verwacht je van het touchscreen?
Ten derde, de iPad heeft ove reen tijdje wel multitasking.
Ten vierde, Ik denk niet dat je er verlagen ofzo mee voor school kan maken.

De nPad is wel een goed product, maar ik vind het meer iets om mee op de bank te internetten ofzo, niet voor je school of je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn veel meer mensen die zitten te wachten een review.
Ik lees dat hij op 28 juni in Nederland wordt geïntroduceerd, dat is gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onebird,

Windows 7 verbruikt, volgens eigen zeggen, (en wil het best geloven) minder energie en heeft ook energiebesparende opties. Aan de ene kant verbruikt het Windows systeem veel energie en aan de andere kant werk ik met een systeem waar ik fijn mee werk en gewend aan ben.

Een maat woonde een presentatie van de nPad tijdens Bright Night#6 en die vertelde me dat beeldkwaliteit in ieder geval uitmuntend is. De demonstratie van de nPad (touch-screen demonstratie) verliep ook zonder problemen, dus ik hoop op goede reacties over de werking van de touch-screen. Windows 7 ondersteund dit touch-technology trouwens ook, dus ik ben benieuwd hoe dat in de smaak valt en hoe dat werkt op de nPad. Het is zeker wel een van de belangrijkste punten en ik verwacht dat het scherm direct en met precisie reageert.

Afhankelijk hoe gebruiksvriendelijk de nPad is met MS Office, zal ik verslagen en andere documenten waarschijnlijk op de pc bewerken. Wel maak ik vaak mee (last-minute of perfectionist dat ik soms ben met huiswerk) dat ik onderweg nog een document moet bewerken, dan kan de nPad met multi-tasking toch goed van pas komen. De hardware functies maken het dan gewoon een complete pc (USB, HDMI, Webcam).

Omdat de nPad juist bovenstaande mogelijkheden bied is de nPad meer geschikt voor studie of voor werk. iPad zou me perfect lijken om fijn te Internetten thuis of waar dan ook. Wellicht waneer de iPad multi-tasking ondersteund, zou het een veel praktischer product zijn. Maar nog niets gehoord over een re-lease datum hiervan. Omdat de iPad zelf onlangs gelaunched is zal dat vast nog (enkele) maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
tot 5 uur batterij levensduur
Weet je hoe weinig wandcontactdozen er in een gemiddelde lesruimte zijn? Het is jammer dat alleen Dell en HP aan "Slice" batterijen doen. Om geschikt te zijn voor studie moet de werktijd toch echt iets langer zijn dan 5 uur.

Product ziet er verder wel prima uit, maar voor het energieverbruik had ik liever een optie gezien voor Windows XP Tablet PC Edition.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 30-06-2010 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
5 uur is op zich prima om een schooldag door te komen, maar veel is het niet (meer), beetje sjieke ULV laptop kan tegenwoordig 7 uur mee ofzo. Wat ik mis in de specs van de nPad is of je het scherm ook met een pen kan bedienen, dat heb je toch wel nodig wil je er echt lekker mee kunnen werken in de klas, denk ik.
Product ziet er verder wel prima uit, maar voor het energieverbruik had ik liever een optie gezien voor Windows XP Tablet PC Edition.
Denk niet dat dat meer dan 30 minuten scheelt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramon op 30-06-2010 07:25 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Trommelrem schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 06:29:
[...]

[...]

Weet je hoe weinig wandcontactdozen er in een gemiddelde lesruimte zijn? Het is jammer dat alleen Dell en HP aan "Slice" batterijen doen. Om geschikt te zijn voor studie moet de werktijd toch echt iets langer zijn dan 5 uur.

Bij ons op school zitten er ongeveer 20 wandcontactdozen per werkcollege lokaal..
Zat genoeg dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Ramon schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:24:

Denk niet dat dat meer dan 30 minuten scheelt.
30 minuten op 5 uur is best veel.
lvrijn schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:12:
Bij ons op school zitten er ongeveer 20 wandcontactdozen per werkcollege lokaal..
Zat genoeg dus
Bij jou, maar dat is absoluut niet op elke instelling zo. In de auditoria zijn doorgaans niet eens wandcontactdozen. Bovendien zijn adapters doorgaans net zo zwaar als een studieboek. Dan neem ik liever een extra studieboek mee.

Anyway, een mooie aanvulling op de nPad zou een externe accu zijn. Ik zag al dat 3G een optie was, en dat is een groot pluspunt.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 30-06-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Laatst online: 10-09 17:43
Bij ons zit in de collegezalen op elke plek een stopcontact en netwerkaansluiting. Ik heb al meerdere mensen gezien die geen boeken meer kopen, maar hun ipad gebruiken met de boeken digitaal erop.
Pagina: 1