Exchange Two-Way Synchronization agenda's

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 18:01
Ik heb op mijn prive SBS 2008 server Exchange 2007 draaien. Wat ik hier graag bij wil, is dat de agenda van 3 gebruikers continue gesynchroniseerd worden met elkaar. Simpel gezegd, zodra mijn vrouw een afspraak in de agenda zet, moet die afspraak ook toegevoegd worden aan de agenda's van de andere 2 gebruikers.

Zowel mijn vrouw als ik hebben onze agenda en email gesyncd met de telefoon, en als we een afspraak maken kijken we meestal in de telefoon welke afspraken we hebben staan. Daarom graag deze synchronisatie.

Ik heb gespeeld met de demo van Code Two Exchange Sync, en deze doet precies wat ik eigenlijk wilde. Echte rkost dit pakket tussen de 300-500 eur. Dat heb ik er voor een prive server niet voor over. Heeft iemand een goedkopere/gratis oplossing om dit te realiseren?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Croga

The Unreasonable Man

Gratis oplossing: Als je iets in de agenda zet, nodig je de anderen uit?

• Raikkonen_WC
Is lastig, en niet te doen vanaf een GSM (Nokia en Samsung). Wil echt simpel een angenda item kunnen aanmaken, en deze moet "gekopieerd" (sync) worden naar de andere agenda's.

Verwijderd

powershell scripting?

• Raikkonen_WC
Nog nooit mee gespeeld? Is dit hiermee goed te realiseren dan?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:04
Nog nooit mee gespeeld? Is dit hiermee goed te realiseren dan?
Zekers, of eventueel via Exchange WebServices (EWS), maar dit is niet even 123 geprogrammeerd.

Verwijderd

Kan niet beter een algemene agenda nemen. Een account op het domein aanmaken en daar de agenda van gebruiken. Deze agenda laten syncen met je telefoons.
Hierbij staat wel het probleem dat je meestal maar 1 exchange kan opgeven als server op je telefoon. Dus je email zal niet gesynct worden met je telefoon.
Zodra het alleen puur agenda functie is, is het een goede oplossing.
Het probleem met syncen is met dubbele afspraken die men kan maken. Is moeilijk mee om te gaan.

Of anders de OWA gebruiken om te kijken.

• Raikkonen_WC
Public folder is geen optie. Omdat de email ook gesycnroniseerd moet worden bij beide telefoons. En daar is inderdaad niet in te stellen dat je meerdere exchange accounts wil gebruiken. Daarom mijn voorkeur voor een programma die de agenda's met elkaar synced.

@Rolfie
Heb je evt documentatie hoe dit dan gedaan kan worden?
Pagina: 1