Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Wij hebben al een tijd vervelende problemen met HP iPAQ pocket pc/gsm's en ik had graag jullie mening gehad over de situatie.

Wij hebben 4 personen in ons bedrijf die een HP iPAQ windows phone gebruiken:
  • A ) 1 x iPAQ Voice Messenger 514 (NL) / Windows Phone 6
  • B ) 1 x iPAQ 614 (NL) / Windows Phone 6
  • C ) 1 x iPAQ 914 (NL) / Windows Phone 6
  • D ) 1 x ouder iPaq Model, Windows Mobile 5
Gebruikers A & D synchroniseren zelden of nooit met de pc, enkel Wireless met Exchange Server 2007.
Gebruikers B & C synchroniseren dagelijks met de pc, zowel bestanden als Outlook items.

Bij gebruikers B & C (twee verschillende modellen) komen steeds de volgende problemen vroeg of laat bovendrijven:
  • "Verdwijnen" van synchronisatie opties in Windows Mobile Device Center. Bij de opties van het partnership is bvb "Agenda" niet meer te selecteren. Op de pocket is het desbetreffende item volledig leeg.
    Dit fenomeen hebben we ook al gehad bij contactpersonen en zowel agenda/contactpersonen tegelijk. Er is op dat moment géén ander partnership of een Exchange server geconfigureerd op de pocket.
  • Partnership met pc volledig verbroken. Dag 1 werkt de synchronisatie, de volgende dag aansluiten en PC/Pocket hebben geen partnership meer.
Dit is in het verleden reeds gebeurd:
  • Gebruiker B: heeft het probleem 2 maand gehad tot we de pocket (hardware) vervangen hebben met hetzelfde model
  • Gebruiker C: heeft het probleem op dit moment
Om bovenstaande problemen op te lossen moet het partnership compleet opnieuw worden opgezet, vermits er veel data/contactpersonen zijn duurt dit telkens meer dan 1 uur.

Volgens mij is dit een software probleem maar voor beide toestellen zijn geen nieuwe NL ROMS beschikbaar. HP support contacteren levert ook niets op.

Op de pc gebruiken we Windows Vista x86 met Windows Mobile Device Center 6.1. Deze heb ik op de pc van gebruiker C reeds verwijderd, herstart en opnieuw geinstalleerd + pocket naar fabrieksinstellingen.

Waar ik graag jullie mening over had gehad:
  • Hebben jullie zelf al dergelijke problemen gehad? Enig idee qua oplossing?
  • Als we naar een ander merk zouden overstappen, welk merk is aan te raden qua Firmware stabiliteit en frequente updates?
Alvast bedankt :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Niemand met tips/ervaringen over dit onderwerp?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Robbeke schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:20:
Niemand met tips/ervaringen over dit onderwerp?
Ik heb ook een Ipaq 614.
Tot hier toe geen synconisatie problemen. Ik syncroniseer wel enkel via exchange. (over gsm netwerk)