psu modden cpu 8 pins op een andere 12v rail solderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyHobbit
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo iedereen,

Ik heb hier een coolermaster real power m1000 staan, en ik heb een probleempje met mijn i7. De m1000 heeft 6 12v rails (idd belachelijk) en levert maar 18A op de cpu 12v rail. Nu ben ik bezig mijn i7 naar 4.4 ghz te klokken en ik heb gemerkt dat die 18A te weinig is. Nu kan ik een single rail voeding kopen, maar is het ook niet gewoon mogelijk om de 8 pins cpu connector op een andere rail te zetten. >:) De m1000 heeft namelijk twee 28A lijnen, en mijn grafische kaarten hebben wel genoeg aan die 18.

Dus: Is het mogelijk de 8 pins cpu connector op een van die 28A lijnen te solderen, en weet iemand een tutorial waarin zoiets wordt beschreven. Ik heb namelijk al flink wat gegoogled en behalve lui die hun 12v rail op 12.1v zetten ben ik nog niet zoveel tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige voedingen hebben intern één 12V, maar via meerdere stroombegrenzers gaat dat naar de verschillende 'rails'. Anderen leveren de 12V via gescheiden circuits aan de 'rails'.
Het lijkt me in beide gevallen geen enkel probleem om die connector om te solderen, maar bij de geringste fout kan er van alles stuk gaan.

Als je een verloopkabeltje koopt, dan loop je minder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het topic krijgt een kickje richting Elektronica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.allpinouts.org/index.php/EPS12V_-_EATX12V_8_pin
Hier vind je de pinout van een 8 pins connector, kwestie van deze afknippen. En aan de 28A lijn te solderen

ik ben niet verantwoordelijk voor opgeblazen moederborden en processor, huizen die afbranden, morele schade,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
Let wel op, als de twee 12V rails ook maar iets verschillen in spanning, kan er veel stroom gaan lopen tussen deze twee wanneer je ze aan elkaar aansluit. Of je verlies daardoor al veel vermogen zonder dat er ook maar iets aanhangt, of je voeding slaat meteen af.

Of je voeding gaat in rook op als er geen degelijke stroombegrenzing in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Frank__B schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:52:
Let wel op, als de twee 12V rails ook maar iets verschillen in spanning, kan er veel stroom gaan lopen tussen deze twee wanneer je ze aan elkaar aansluit.
Dat kan sowieso niet, 2 spanningsbronnen met elkaar verbinden. Dat gaat gegarandeerd fout.

Maar wat volgens mij de bedoeling is, is om connector X over te zetten op lijn Y. Ik zou dan één van die 28A lijnen pakken en de stekker afknippen. Vervolgens knip je de draden van de 8-pins CPU connector ook door, en soldeer je die eindjes draad aan elkaar.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
Sorry, je hebt gelijk, even overheen gelezen... Moet volgens mij geen probleem zijn om de stekkers over te zetten. Idd wel even op de pinout letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 12:10

casemodder

--->

Ik heb hier een coolermaster realpower 550watt liggen. Die zou 3 12volt lijnen hebben.

Nu kwam ik erachter bij het openschroevven dat de 12 voltlijnen op de print allemaal met elkaar in contact staan 8)7

Dus misschien moet je eens op de print kijken of dat bij jou ook zo is. Want ik heb hier ook een coolermaster 1000watt liggen (weet zo niet welk type) die heeft een single 12volt rail op de 12 volt.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Pagina: 1