Een tijd geleden heb ik voor onze laptop gebruikers ingestelt dat hun "mijn documenten" gesynchroniseerd worden zodat ze offline kunnen werken. Alleen begin ik nu klachten te krijgen dat als men thuis werkt hij ook probeerd om de bestanden te synchroniseren. Dit omdat men aangesloten zit op een thuis netwerk en hij dus denkt de betreffende bestanden te kunnen gaan synchroniseren. Omdat windows één voor één probeerd om de bestanden te synchroniseren en het lastig is om de synchronisatie af te breken. Geeft dit veel irritatie.
Nou heb ik al op internet gevonden dat je kan instellen per netwerkverbinding of er wel of niet gesynchroniseerd moet worden. Dit zou een oplossing kunnen zijn aangezien de meeste thuis draadloos werken. Echter zou je toch moeten kunnen instellen dat hij eerst zoekt of de betreffende server bestaat waarmee hij moet synchroniseren voordat hij uberhaupt probeerd om te synchroniseren.
De vraag is dus: Is het mogelijk om offline files zo in te stellen dat hij pas gaat synchroniseren als de server waar de bestanden staan benaderbaar is? Of als je ingelogd ben op het domein?
Het betreft hier XP machines met een Windows 2003 R2 server.
Nou heb ik al op internet gevonden dat je kan instellen per netwerkverbinding of er wel of niet gesynchroniseerd moet worden. Dit zou een oplossing kunnen zijn aangezien de meeste thuis draadloos werken. Echter zou je toch moeten kunnen instellen dat hij eerst zoekt of de betreffende server bestaat waarmee hij moet synchroniseren voordat hij uberhaupt probeerd om te synchroniseren.
De vraag is dus: Is het mogelijk om offline files zo in te stellen dat hij pas gaat synchroniseren als de server waar de bestanden staan benaderbaar is? Of als je ingelogd ben op het domein?
Het betreft hier XP machines met een Windows 2003 R2 server.