Offline files, Synchronisatie beperken tot bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik voor onze laptop gebruikers ingestelt dat hun "mijn documenten" gesynchroniseerd worden zodat ze offline kunnen werken. Alleen begin ik nu klachten te krijgen dat als men thuis werkt hij ook probeerd om de bestanden te synchroniseren. Dit omdat men aangesloten zit op een thuis netwerk en hij dus denkt de betreffende bestanden te kunnen gaan synchroniseren. Omdat windows één voor één probeerd om de bestanden te synchroniseren en het lastig is om de synchronisatie af te breken. Geeft dit veel irritatie.

Nou heb ik al op internet gevonden dat je kan instellen per netwerkverbinding of er wel of niet gesynchroniseerd moet worden. Dit zou een oplossing kunnen zijn aangezien de meeste thuis draadloos werken. Echter zou je toch moeten kunnen instellen dat hij eerst zoekt of de betreffende server bestaat waarmee hij moet synchroniseren voordat hij uberhaupt probeerd om te synchroniseren.

De vraag is dus: Is het mogelijk om offline files zo in te stellen dat hij pas gaat synchroniseren als de server waar de bestanden staan benaderbaar is? Of als je ingelogd ben op het domein?

Het betreft hier XP machines met een Windows 2003 R2 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bedenk eerst eens waarom je wil synchroniseren.

Als het alleen op kantoor werkt, waarom dan synchroniseren aangezien je dan toch op het netwerk zit?

En verder; als je niet op kantoor zit, wat zou dan het (bedrijfs-)risico zijn als een laptop verdwijnt of in verkeerde handen valt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Mag toch hopen dat er encryptie op hd's van die laptops zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standaard werden de documenten opgeslagen op de laptops zelfs. Echter is dit uiteraard niet echt handig, aangezien bij een hardeschijf chrash je al je documenten kwijt ben. Dit is ook de reden waarom ik synchronisatie ben gaan instellen, zodat men toch hun documenten hebben en ze toch veilig op het netwerk staan.

Ik merk trouwens dat er wat verwarring is omtrent de topic. Met "synchronisatie beperken tot bedrijfsnetwerk" bedoel ik, dat er alleen maar moet worden gesynchroniseerd als de betreffende laptop op het bedrijfsnetwerk is aangesloten omdat dan de documenten op het netwerk worden opgeslagen en hier weer een backup van word gemaakt.

Het gebruik van laptops, usb sticks, floppy's ;) brengen helaas altijd risico's met zich mee. Beetje kortzichtig als word gedacht dat dit niet zo is.