Ccfl's onderlinge lichtsterkte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlanni
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 13:18
Dit is de twee poging met een acryl kast. De eerste was leuk, maar nu probeer ik het beter te doen. In de eerste kast was het UV matig tot redelijk. Ik had 2x30 en 4x10 cm. De kast lichtte mooi op, de paar niet zo best gesleevde kabel gloeide op en ik was tevreden.

Nu heb ik een iets grotere kast, marginaal, de Sunbeam uv 9 bay, en 4x30 uv. Ik heb nu nauwelijks UV effect. Ik heb ze rechtstreeks op de molexpluggen staan, nog niet geknipt, gesneden of gesleeved.

Je ziet ongeveer 4 tot 5 merken lampen, zit er nog verschil tussen in lichtsterkte per merk? recom, revoltec, sharkoon, sunbeam, Lamptron. Ik begrijp dat UV licht net wat anders is, maar zo zwak. Ik heb nu Sharkoon.

Ik heb alle lampen op een eigen molex kabel uit de voeding zitten. Zalmam ZM 600-HP 600 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
heb goede ervaring met revoltec en sharkoon , maar ik denk niet dat er heel veel verschil in zit

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlanni
Als ik die uv vergelijk met blauw, groen of rood zijn ze gewoon zo ontzettend zwak. Een slechte buis op vier heb ik al, maar ook die andere drie zijn marginaal beter.

Dan maar een quad set van Revoltec bijgekocht via Highflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Quote: Ultraviolet licht (ook wel ultraviolette straling, black light of UV-licht genoemd) is elektromagnetische straling net buiten het deel van het spectrum dat met het menselijk oog waarneembaar is.

Omdat UV net buiten dit spectrum ligt, lijkt het zwakker te zijn. Zo zie je bijvoorbeeld ook IR niet, hou maar eens de afstandsbediening van je tv voor een camera, dan zul je zien wat ik bedoel.

Dus de vergelijking van UV-ccfl's en 'gewone' ccfl's is niet geheel op z'n plaats.
Hoe het onderling tussen de verschillende merken zit, daar heb ik dan weer geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Daarnaast, als je gewone CCFL's zoekt is bijvoorbeeld Sharkoon een prima merk. Heb er zelf ook maarliefst 16 staven van en die doen het (voor zover ik weet) allemaal prima! O+

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlanni
Met mijn eerste kast wat jaren terug ging het prima met 4 sharkoon staven. Nu krijg nog niet eens de helft. Enfin, 4 buizen erbij en dan zie ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Kan ook aan het plexi zelf liggen, als daar minder stof in zit wat reageert op UV, dan zal jouw kast ook minder oplichten. In dat geval betwijfel ik of het zal helpen om er meer UV-ccfl's in te hangen, maar niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Blue-Tiger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:07:
Daarnaast, als je gewone CCFL's zoekt is bijvoorbeeld Sharkoon een prima merk. Heb er zelf ook maarliefst 16 staven van en die doen het (voor zover ik weet) allemaal prima! O+

Succes!
16?? heb je een foto ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 08-10 11:29
Merlanni schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:42:
Als ik die uv vergelijk met blauw, groen of rood zijn ze gewoon zo ontzettend zwak. Een slechte buis op vier heb ik al, maar ook die andere drie zijn marginaal beter.

Dan maar een quad set van Revoltec bijgekocht via Highflow.
ja dan ga je kleur met uv vergelijken.. UV licht net aan het randje en dus zie je het minder..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

hipy schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:13:
[...]

16?? heb je een foto ? :P
Zodra de case gebouwd is heb ik wel een foto jah, nu nog niet O-)
Pagina: 1