Experia Box te weinig bereik. Access Point?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:52
Beste Tweakers!

Ik heb een Experia Box van KPN, maar het bereik van dit apparaatje laat nogal eens wat te wensen over. Het is namelijk zo dat ik geen internet heb boven, of heel krakkemikerig. Nu heb ik gelezen dat je er een access point tussen kan duwen en dat er dan meer bereik vrij komt.

Nu een paar punten waar ik rekening mee moet houden:

- Heeft zo een access point een apart password?
- BELANGRIJK! Ik heb ook nog een desktop boven staan, daar zit nog geen WiFi in, wat zou het beste zijn om hiermee te doen, om verbinding te krijgen met en eventuele accesspoint?
- Is dit simpel te realiseren?
- Zijn er pakketjes die compitable met elkaar zijn voor de desktop met een een of ander USB-ontvanger + access point?

Met vriendelijke groeten,

Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
SuperChasin schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:35:

- BELANGRIJK! Ik heb ook nog een desktop boven staan, daar zit nog geen WiFi in, wat zou het beste zijn om hiermee te doen, om verbinding te krijgen met en eventuele accesspoint?
Gewoon een WiFi usb stick, heeft mij zo'n 15 euro gekost bij Yagoda.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Een access point kun je gewoon kopen. L er even op of het 802.11 A/B/G of N is. N is het snelst, G het gebruikelijkst, B is verouderd en A is voor communistische achterstallige hippies. Deze AP moet je een APART WPA2 wachtwoord op zetten (WEP is te kraken in 5 minuten en WPA1 is met rainbowtables te doen).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Bedankt Martijn! Maar zou dit niet het handigst zijn als dit van hetzelfde merk is als het access point? voor maximale compitabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
w4rguy, bedankt! Is de Experia Box te gebruiken met N? of maakt dat niet heel veel uit?

En wat voor systeempje gebruiken jullie allemaal thuis?

[ Voor 25% gewijzigd door AFCAjax op 28-06-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

double post :x.

Een access point is gewoon een brug. Een brug tussen je draadloze en je bekabelde netwerk. Hij stopt het dus gewoon terug je bekabelde netwerk in (dat is de beste manier). Je kan ook een access point als repeater gebruiken. Die gaat dan het signaal van je experia box verder doorsturen, nmaar dan kun je max op G (54 mb/s) want de experia box gaat niet sneller. Ik zou dus gewoon een AP kopen met rj-45 aansluiting.

Ik zelf heb het zo:

Experia Box -> Zywall 2 plus Firewall

Zywall 2 plus Firewall, Aansluiting 1 gaat naar mijn D-Link Wireless AP (B/G mixed mode. Aansluiting 4 gaat naar mijn D-Link gbit switch.

Vanuit die Gbit switch distribueer ik pas naar al mijn systemen (switch op mn eigen kamer, kabel naar de huiskamer beneden want de router staat in de meterkast maar de firewall op de 1e verdieping met de AP en switch bij mn servert). Er loopt wel een aparte lijn voor I-TV vanaf de experia box naar de decoder van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Bedankt! :)

Ik heb dit ondertussen gevonden: http://www.redcoon.nl/ind...1/Netgear_WNB2100_100PES/

Alleen dit is een router, gaat dit wel werken op een andere router (EB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

SuperChasin schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:07:
Bedankt! :)

Ik heb dit ondertussen gevonden: http://www.redcoon.nl/ind...1/Netgear_WNB2100_100PES/

Alleen dit is een router, gaat dit wel werken op een andere router (EB)
dan moet je even kijken of hij een bridge-functie ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
De Experia of de Netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy