trilmotor / trilfunctie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
Ik zoek zo'n motortje wat als trilfunctie kan dienen, maar dan compleet, geen zelfbouw prutswerk.
Eigenlijk een gewoon motortje maar dan met een gewichtje eraan waarbij het zwaarste punt buiten het midden ligt.

Als ik zoek op trilmotor krijg ik alleen van die grote platen te zien waar je zand mee aantrilt.
Als ik zoek op trilfunctie zijn de eerst 5 miljoen resultaten alleen maar mobiele telefoons waarbij die kapot is.

Hoe heet zo'n trilfunctie motor precies en weet iemand toevallig ook waar ik er 1 kan kopen?
Zo eentje als die in een mobiele telefoon zit zou geweldig zijn.
(En ik wil hem liever niet uit een mobiele telefoon slopen).

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ga naar de sekshop en koop daar iets wat je normaal voor je vriendin zou kopen :p

ja klinkt als HK reactie maar is wel serieus bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 12:50
Zo'n motor heet een onbalansmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoe groot moet hij zijn? Anders meubel je een oud mobieltje uit elkaar.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Als het iets groter moet zijn (cm of 2) kun je een playstation 2 controller zoeken, hierin zitten er 2 (1 lichte en 1 zwaardere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Is dit wat? In het slechtste geval kan je ook nog altijd de ondeugende-speelgoed-winkel binnenlopen en daar iets kopen ;) Edit: Met Trailblazer dusch :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sprite_tm op 28-06-2010 10:47 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
Toch maar bij die ene winkel wat besteld.
Overigens, als je op "vibra motor" zoekt vind ik nog wel enigzins normale resultaten...
Nu heb ik er 1tje die op 3 volt werkt en maar 50ma verbruikt.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Wat ga je er mee doen als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeijer85
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

drumstickNL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:08:
Wat ga je er mee doen als ik vragen mag? :)
Voorkomen dat hij zelf die ene winkel in hoeft te lopen voor dat kado'tje voor z'n vriendin ;)

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
Dat mag je vragen, ik heb namelijk meteen weer een 2de vraag.
Ik hoop dat dat in hetzelfde topic mag, aangezien het voortborduurt op dit onderwerp.

Op mijn werk hebben we een aantal grote machines.
Meerdere machines worden door 1 persoon in de gaten gehouden.
Het zijn grote freesbanken waar we stalen delen mee frezen/boren/draaien etc

Op die machines zitten lampen die de status van de machine aangeven.
Echter zijn de machines zo groot dat je niet vanaf elke positie de lampen ziet.

Nu lees ik de status van de lampen al uit via de LPT poort van computers, schrijf de status weg in een database en laat daar verschillende scriptjes overheen lopen.
1 scriptje kijkt of de "sms functie" actief is (door de operater in te schakelen) en indien ja dan zal die functie een SMS sturen naar een mobiel nummer wanneer de machine in storing valt, of helemaal klaar is met zijn werk (zodat buiten werktijden mensen langs mogen komen om het door te starten als ze tijd en zin hebben).

Een ander scriptje laat gewoon de lampen zien op een website zodat ze in de hal of thuis ook de lampen kunnen zien vanaf computers die her en der toch al stonden.

Nu zijn ze vaak met hun ogen niet gericht op het scherm van een PC, maar willen ze wel weten wanneer een machine in storing valt, ook als ze op het werk zijn.
Een sms kost me elke keer 13 cent.

Derhalve heb ik een arduino mega met xbee module die ook de lampen uitleest en die draadloos commando's verstuurd naar een arduino mini pro ook met xbee module.
De bedoeling is dat ik het geheel in een klein kastje prop en er een soort trilfunctie van maak.
De operator draagt het kastje lekker dicht bij z'n scrotum en elke keer als de machine in storing valt kan de operator daar van genieten.
Ook wil ik er nog een piezo dingetje in doen om een achterlijk vals en door machinegeluid doordringend geluidje te produceren.

Nu mijn vraag:
de arduino mini draait op 3,3 volt.
Het motortje op 3 volt, ik denk ook wel op 3,3 volt en zoniet dan breng ik dat wel omlaag met een weerstand.
Ik wil een oplaadbare batterij gebruiken, of ik wil iets hebben dat ik makkelijk de batterij kan wisselen.
Wie heeft er advies?
Is er een schema waarbij ik de arduino mini op de batterij kan laten lopen en als ik er een externe voeding aanhang ik de batterij oplaad en de mini toch blijft werken?

Overigens kan de arduino pro mini gevoed worden met:
gereguleerde (ik denk gestabiliseerde) 3,3 voeding of ongereguleerd op de RAW pin
Bij input voltage staat 3,35v - 12v
http://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardProMini

Ik heb echt gezocht maar waarschijnlijk zoek ik gewoon op de verkeerde woorden....
(Ik heb ook niet echt super veel verstand van elektronica)

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Topicstarter
@dbeijer85
dbeijer85 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:13:
[...]

Voorkomen dat hij zelf die ene winkel in hoeft te lopen voor dat kado'tje voor z'n vriendin ;)
je zat in de juiste richting, maar het is dus niet voor mijn vriendin maar voor de operators.
Wat een toeval dat er super fast charger bij je naam staat.
Jij weet vast wel hoe ik die lader moet maken :-)

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeijer85
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

mookie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:29:
@dbeijer85

Jij weet vast wel hoe ik die lader moet maken :-)
Wat ik begrijp uit je verhaal is dat het toestel moet blijven functioneren op het moment dat hij aan de lader hangt. In dat geval kan je de batterij en de lader parallel koppelen aan de input van de Arduino. De lader zal geen spanningen gaan produceren die zo groot zijn dat je 3-12V input er een probleem mee krijgt. Zolang de stroom van je lader dan groter is dan het verbruik van de schakeling zal je er geladen worden.

Voor het net zou je er dan nog een diode tussen kunnen hangen om te voorkomen dat de batterij ontladen wordt in de richting van de lader. Het zou bij de meeste laders geen probleem mogen vormen, maar dan heb je ook een beveiliging voor als iemand bij de laadconnector kortsluiting maakt. Dan moet je overigens bij de lader wel kunnen compenseren voor de 0,6V spanningsval van die diode.

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Pagina: 1