Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352012

Topicstarter
Hallo Medeforummers,

Ik zet met een probleempje. We hebben hier thuis internet van onze geliefde Ziggo (icm telefoon en DTV). He hebben de standaard bijgeleverde Motorola en de standaard bijgeleverde sitecom router in gebruik. De aansluiting op Pa's PC beneden is bedraad, de verbinding met mijn PC boven is draadloos.

Nou is het probleem dat ik boven, op zijn zachts gezecht, een K**verbinding heb.. althans, de 'blokjes' rechtsondering de taakbalk naast de klok (Best.syst. W7 Ultimate x86) geven wel een respectabele 4- tot 5 blokjes (van de 5) aan, dus verbinding zou ik wel moeten hebben. Maar heelvaak valt de verbinding spontaan weg of heb ik wel verbinding maar kan ik niet gebruik maken van het internet. Vaak gebeurt dit waneer de PC beneden in gebruik is, terwijl die gebruikers gewoon vrolijk kunnen internetten.

Nu was mijn vraag: Wat moet ik hier mee aan? Moet ik een nieuwe modem of router kopen? Of moet ik de medewerkers van ziggo bij hun lurven pakken?

Ook een probleempje: Waneer ik dingen aan het 'd00nl00den*kuch*' ben en het gaat met een misselijk makende snelheid, dan kan ik ook geen internetsites meer bezoeken. Mij D0wnl0ad proggie is Vuze. Zou ik een limiet kunnen instellen o.d.?

Met vriendelijke groeten,
Eeuwe Boonstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:59

chromeeh

the Gnome

Uhmmm even voor de duidelijkheid:
* Gebruik je Wifi?
* Software firewalls?
* Al bekabeld geprobeerd?
* Bekabeld zonder router?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 13:45
Volgens mij gaat het om Wifi. Ik zou een ander WiFi kanaal proberen. Mogelijk hebben je buren ineens een WiFi router aangeschaft en zitten ze op hetzelfde kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je mag het beestje best bij zn naam noemen hoor, het is gewoon downloaden ....

Het modem kan je niet kopen, dat is een ding dat je van Ziggo in bruikleen hebt. Die router weet ik niet maar voor zover ik weet zijn routers altijd eigendom. Ik heb overigens nog nooit een router van Ziggo meegeleverd gekregen in het verleden.

[ Voor 61% gewijzigd door redfoxert op 28-06-2010 10:58 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:42

Salandur

Software Engineer

ik had in het verleden ook problemen met mijn draadloos netwerk, vooral als ik een spelletje aan het spelen was. Totdat ik er een draad tussen deed, toen ging het weer goed. Dit was met een PC.

Later met meerdere laptops ook problemen, ben ik even met een programmaatje gaan kijken welke kanalen er in de buurt gebruikt worden en een ander kanaal gekozen. Toen was de verbinding beter.

Maar volgens mij is voor in deze situatie het aanleggen van een draad beter, aangezien je met het signaal door een aantal verdiepingen heen moet, wat niet ideaal is voor de kwaliteit van de data overdracht.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
redfoxert schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:57:
Ik heb overigens nog nooit een router van Ziggo meegeleverd gekregen in het verleden.
Is een actie geweest dat je die erbij kreeg en je kan er tegenwoordig 1 meebestellen voor weinig.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Misschien is het probleem dat er een ip conflict is waardoor je pc weer een nieuw ip adres moet opvragen aan de router. (Neem aan dat je de dhcp settings aan hebt staan in de router.)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de duidelijkheid; op mijn PC werk ik met WiFi. De buren is geen optie, de router is WPA2 beveiligd. Met draad is eigelijk geen optie, dit omdat het een zeer lange afstand is, en zo ook niet mijn Humax iHDR5050C, mijn PS3 en mijn Philips 32PFL9604H kan verbinden met het internet.

Over IP-switchen ofzoiets in die trand weet ik niets af :F

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:22
Het draadloze netwerk van de buren is wel degelijk van invloed op jouw draadloze netwerk. Als het netwerk van de buren op hetzelfde kanaal zit als dat van jouw kan er ongeacht welke vorm van encryptie interferentie optreden.
Zoals al eerder geopperd, probeer het kanaal van de draadloze netwerk eens aan te passen naar een kanaal wat 4 kanalen hoger of lager is dan dat van je omliggende netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 16:17
Gebruik dit programma eens om te kijken of er andere draadloze (stoor) zenders zijn:
http://www.metageek.net/products/inssider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300404

Als ik het zo aan hoor ligt het aan je eigen bereik. Hoe kan je Ziggo de schuld geven van een slecht draadloos ontvangst?
De pc met een draad blijft het perfect doen, kortom Ziggo levert haar dienst gewoon goed aan.
Sorry dat ik het zeg maar de provider wordt zooooo vaak de schuld gegeven terwijl zij eigenlijk gewoon netjes hun dienst leveren (en ja het gaat daar ook wel eens mis). Het is alleen zo jammer dat de meeste mensen hardop gaan roepen (op verjaardagen, op het werk, enz enz) van daar moet je nooit heen gaan, dat is zo'n slechte provider.
Ik heb absoluut geen belang bij Ziggo maar dit is een duidelijk geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300404 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:23:
Als ik het zo aan hoor ligt het aan je eigen bereik. Hoe kan je Ziggo de schuld geven van een slecht draadloos ontvangst?
De pc met een draad blijft het perfect doen, kortom Ziggo levert haar dienst gewoon goed aan.
Sorry dat ik het zeg maar de provider wordt zooooo vaak de schuld gegeven terwijl zij eigenlijk gewoon netjes hun dienst leveren (en ja het gaat daar ook wel eens mis). Het is alleen zo jammer dat de meeste mensen hardop gaan roepen (op verjaardagen, op het werk, enz enz) van daar moet je nooit heen gaan, dat is zo'n slechte provider.
Ik heb absoluut geen belang bij Ziggo maar dit is een duidelijk geval. ;)
Waar maak je dit uit op? Citeer mij even?!
jjbstolk schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:18:
Gebruik dit programma eens om te kijken of er andere draadloze (stoor) zenders zijn:
http://www.metageek.net/products/inssider
Dit kwam er uit:
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o293/Eeuwe/Scrs001.png

Linkje: http://s123.photobucket.c...=view&current=Scrs001.png

Edit: Oja, die rode (Ziggo79325) ben ik ;)

Mvg,
Eeuwe Boonstra

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 352012 op 29-06-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 13:51

RvL

Ik citeer:
...Of moet ik de medewerkers van ziggo bij hun lurven pakken?
Niet direct een hard verwijt richting Ziggo, maar je 'probeert' het wel ;)

Over het bovenstaande plaatje. Ik ga er even vanuit dat jou netwerk de bovenste is (Ziggo79325 wat ik zou uit de om lekker leesbaar te zijn net iets te kleine afbeelding haal). Dit netwerk zit op kanaal 11, samen met nog twee andere netwerken (@home35540, SitecomXXXXXX). Daarnaast zit 1 netwerk op kanaal 8 (Bewoners) welke een overlap heeft met kanaal 11, waardoor er dus 3 andere netwerken zijn die jou verbinding interfereren.

Wat alleen jammer is, is dat het complete WiFi spectrum in gebruik is bij jou in de buurt. Er zijn in totaal 13 kanalen beschikbaar, maar er zijn even simpel gezegd slechts 3 kanalen die elkaar niet overlappen (maar dus wel worden overlapt door tussenliggende kanalen!): 1, 6 en 11. Al deze kanalen zijn al in gebruik zoals je kan zien.

De overige kanalen hebben een overlap met een van deze kanalen, zoals je hier kan zien. Overlappende kanalen hebben vrijwel altijd signaalverlies/signaal degradatie tot gevolg. Dit hoeft zich dus niet altijd te uiten in het bereik, maar wel in de kwaliteit.

Als ik zo naar het plaatje kijk, dan zijn de netwerken op kanaal 1 het zwakst. Ik zou het eens op kanaal 1 proberen. Werkt dit ook niet, probeer dan eens een van de andere kanalen, ook de tussenliggende. Mijn WiFi werkt bijvoorbeeld het beste op kanaal 3.

[ Voor 24% gewijzigd door RvL op 29-06-2010 09:40 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rvl heeft het al geciteerd.
Als je weet dat internet het WEL met een draad doet op een andere machine. Dan kan het toch nooit Ziggo meer zijn, of heb ik het nou mis!?
"medewerkers bij hun lurven pakken" lijkt me dus absoluut niet aan de orde, die kunnen jou bij je lurven pakken waarom je ze hiermee lastig valt ;-)

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 300404 op 29-06-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 20:05
Het is nooit handig om b.v. benedenje router te hebben (draadloos) en dan boven te gaan zitten. Dat is altijd vragen om problemen. Beste wat je zou kunnen doen is draadje naar boven trekken en ergens boven een draadloze router te plaatsen. Daarnaast altijd eerst opm je heen kijken of er geen obstakels zijn zoals andere netwerken in de buurt.

Ik woon zelf in een appartement. op kanaal 11 kan ik totaal geen netwerk houden. Dan valt gewoon mn verbinding weg. Als ik op kanaal 4 werk heb ik totaal geen problemen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nou ja, vragen om problemen is wat overdreven, maar de plaatsing van je apparatuur en het richten van je antennes speelt wel een hele grote rol.

Ik zelf heb m'n draadloze router (DLink DIR-635) een kleine 40cm onder de trap hangen, in de meterkast. Theoretisch is een meterkast een rampzalige plaats om een router te hangen. Toch haal ik boven, dus een verdieping er rechtstreeks boven, aan de andere kant van het huis, door 2 muren 3 v/d 5 streepjes bereik, bij een gemiddelde snelheid van > 200 Mbps (802.11n dus).

Het heeft me echter wel aardig wat tijd gekost om te bepalen hoe ik m'n antennes het beste kan richten, wat het beste kanaal (kanaal 3) is en wat de beste plaats is om m'n usb WiFi adapter neer te zetten.

Natuurlijk, het is beter om een draad te trekken en de router op dezelfde verdieping te hangen, maar dat is niet altijd een optie.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik zelf positieve ervaringen mee heb is netwerk via het stroomnet. In mijn vorige huis had ik geen zin om een kabel te trekken door al dat beton heen en wireless zag ik niet zitten met online gamen.
2 van die stopcontact dingetjes gehaald en nooit problemen gehad, altijd internet en zelf online gamen ging perfect met een perfecte ping.
Misschien een overweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik citeer:

...Of moet ik de medewerkers van ziggo bij hun lurven pakken?

Niet direct een hard verwijt richting Ziggo, maar je 'probeert' het wel ;)
Klopt, maar ook meer omdat ik niet weet waar het probleem ligt ;)
Anoniem: 300404 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:09:
Waar ik zelf positieve ervaringen mee heb is netwerk via het stroomnet. In mijn vorige huis had ik geen zin om een kabel te trekken door al dat beton heen en wireless zag ik niet zitten met online gamen.
2 van die stopcontact dingetjes gehaald en nooit problemen gehad, altijd internet en zelf online gamen ging perfect met een perfecte ping.
Misschien een overweging?
Aiiii, dat wil dus wel?

Maar als het aan jullie ligt, willen jullie het dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o293/Eeuwe/TEKENING.png

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou Sitecom niet het probleem zijn? Ik heb zo vaak gedonder met die k*t routers. Ik vervang ze meestal maar meteen voor Linksys. Het is niets voor niets dat ze 10 jaar garantie op die tr**p geven. Ze geven toch de klant de schuld. Zo vaak nu gehad. Ben echt klaar met Sitecom. Ik zou voor jou echt een andere router even proberen die wat sterker is. Of probeer het op te lossen met powerline adapters. Ik denk dat je met de laatste optie misschien nog het beste netwerk kan opzetten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Dat kan of een router erbij halen en deze als bridge gebruiken op de 1e verdieping, scheelt een draad van boven naar de pc beneden

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

@itsalex
Als je kijkt naar zijn screenshot van inssider, dan zie je dat zijn bereik weliswaar goed is, maar dat er veel interferende netwerken zijn op het kanaal waar hij nu op zit (kanaal 11). Hoewel de ene router dan nog steeds beter kan zijn dan de andere, kan ook een Linksys/Draytek niet veel aan interferentie doen.

@Eeuwe Boonstra
Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je b.v. kanaal 1 kiest? Dat lijkt me een simpele en snel uit te voeren test. Mocht het niet werken dan kun je altijd nog investeren in b.v. powerline adapters.

[ Voor 4% gewijzigd door RvL op 01-07-2010 07:41 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bosgoed schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:45:
Dat kan of een router erbij halen en deze als bridge gebruiken op de 1e verdieping, scheelt een draad van boven naar de pc beneden
Sorry jong, maar termen als 'bridge' ken ik echt niet!
RvL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 07:40:
@Eeuwe Boonstra
Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je b.v. kanaal 1 kiest? Dat lijkt me een simpele en snel uit te voeren test. Mocht het niet werken dan kun je altijd nog investeren in b.v. powerline adapters.
Hoe moet ik van kanaal switchen dan? Geen idee hoe ik zoiets doe, zoals eerder aangegeven ben ik een noob op dat gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dat staat uiteraard haarfijn beschreven in de handleiding van de router. Maar vooruit, ik heb goede zin, dus zal het je uitleggen ;)

Ik ga er even vanuit dat de je deze router hebt gekregen van Ziggo. Zoniet, dan zal het niet zo heel veel verschillen.

Log in via de webinterface (192.168.0.1) en ga naar Wireless Settings. Kies hier voor tabblad Basic. Daar kun je vervolgens het kanaal veranderen. Standaard staat deze op 11. Extension Channel kun je evt. ook aanpassen naar b.v. 6, maar deze zal niet zo snel gebruikt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door RvL op 02-07-2010 08:26 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RvL schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:26:
Dat staat uiteraard haarfijn beschreven in de handleiding van de router. Maar vooruit, ik heb goede zin, dus zal het je uitleggen ;)

Ik ga er even vanuit dat de je deze router hebt gekregen van Ziggo. Zoniet, dan zal het niet zo heel veel verschillen.

Log in via de webinterface (192.168.0.1) en ga naar Wireless Settings. Kies hier voor tabblad Basic. Daar kun je vervolgens het kanaal veranderen. Standaard staat deze op 11. Extension Channel kun je evt. ook aanpassen naar b.v. 6, maar deze zal niet zo snel gebruikt worden.
Helaas werkt dit adres niet. Maar dat zoek ik wel uit. Wat mij meer bezig houd is de vraag of ik beneden een rouder kan plaatsen en deze door kan lussen naar een router boven, zodat ik daar ook beter bereik heb?

Met vriendelijke groeten,
Eeuwe Boonstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Je hoeft echt niet te groeten hoor.
De groeten

We doen elkaar op GoT permanent de groeten. Het is dus niet nodig om "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je alsnog graag iedereen de groeten doet kun je daar je signature voor gebruiken.
Het algemeen beleid/degroeten#groeten

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
RvL bedoelt waarschijnlijk http://192.168.1.1

(En wat anders werkt, is met cmd, ipconfig even kijken wat er achter standaardgateway staat)

Als je naar boven gaat doorlussen, ga je dan toch een kabel trekken?

[ Voor 59% gewijzigd door Bolukan op 05-07-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bolukan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:05:
RvL bedoelt waarschijnlijk http://192.168.1.1

(En wat anders werkt, is met cmd, ipconfig even kijken wat er achter standaardgateway staat)

Als je naar boven gaat doorlussen, ga je dan toch een kabel trekken?
Oh okee, ik zal vamiddag eventjes kijken.Maar als ik met kabels begin, moet ik 5 RJ45-kabels trekken. Bov. heb ik enkele compnenten die geen RJ45 ondersteunen maar alleen maar WiFi (PSP, iPad, smartphone, enz. enz.). Dus dan is boven (en beneden dus ook..) een router geen overbodige luxe, als ik er zo over na denk.

En oja, over dat groeten, hahaaha niet eens opgevallen. Ik groet altijd iedereen op het internet, het kost me niets meer en ik zaai er geen haat mee uit, integendeel lijkt mij. :+

Groeten
Pagina: 1