Ik heb eeb VHS-videoband die ik graag wil digitaliseren. Het is de bedoeling dat na de digitalisatie ik hier stukje film wil "uitknippen" en op mijn website wil plaatsen. Welk formaat ik dan het beste kan gebruiken weet ik nog niet. Kan iemand mij helpen hoe ik het beste mijn VHS-band kan digitaliseren en welk formaat ik het beste kan gebruiken?
Wat je in ieder geval nodig hebt is een videokaart met VIDEO IN. Welke videokaart je nodig hebt is afhankelijk van hoeveel je in de toekomst je wil gaan digitaliseren - je kan bijvoorbeeld met een TNT1 kaart al redelijke captures maken en die kaarten kosten 2e hands rond de 100 piek.
Voor het formaat heb je diverse keuzes, maar ik zou of voor mpeg2 of voor divx gaan. Voordeel van mpeg2 is dat het op praktisch iedere computer zal draaien - nadeel is de relatief slechte compressie. Voor divx geldt precies het omgekeerde - afhankelijk van je doelgroep (hebben ze divx codec geinstalleerd?) moet je kijken welk formaat je gebruikt.
Voor het formaat heb je diverse keuzes, maar ik zou of voor mpeg2 of voor divx gaan. Voordeel van mpeg2 is dat het op praktisch iedere computer zal draaien - nadeel is de relatief slechte compressie. Voor divx geldt precies het omgekeerde - afhankelijk van je doelgroep (hebben ze divx codec geinstalleerd?) moet je kijken welk formaat je gebruikt.
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
Ik heb zelf een pIII 800mhz met een asus v7100 videokaart met tv-out. Dus zonder VIDEO IN. Is het mogelijk, zonder een nieuwe videokaart aan te schaffen aangezien de asus v7100 voor het overige erg goed voldoet, een VIDEO IN signaal te creeren? Misschien een extra kaart die het video-signaal doorgeleid naar mijn asus kaart??
Erm,
Wat d8 je van een TV-kaart? Bij mij werkt het uitstekend (je moet natuurlijk niet te hoge eisen gaan stellen). Gewoon Capturen met de bijgeleverde software.
TIP : Als je geen tvkaart hebt, KOOP EEN MIRO
en geen hauhauhauhaupage
GreetZZ
Wat d8 je van een TV-kaart? Bij mij werkt het uitstekend (je moet natuurlijk niet te hoge eisen gaan stellen). Gewoon Capturen met de bijgeleverde software.
TIP : Als je geen tvkaart hebt, KOOP EEN MIRO
en geen hauhauhauhaupage
GreetZZ
Als ik je goed begrijp is het mogelijk om met een TV-kaart (tussen de 100 en 150 gulden) ,doorgesluisd naar je videokaart, een videosignaal te capturen?
dit vind ik ook wel interresant. Wat voor resolutie kan zo'n TNT capturen? Dat vind ik bij een TV-kaartje nog welles een probleem, terwijl ik eigenlijk alleen m'n Videobanden op CD-rom wil!
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Pagina: 1