Msn op Mac, hoe doe jij het?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
Ik heb nu ook een mac en heb een vraag over msn op Mac.

Kan je in Adium een webcam bekijken en kan je jou eigen webcam aandoen?
Zo nee welk programma is het beste hiervoor?

Ik heb al een beetje op Google gezocht maar niet gevonden.

(Hier een topic Hoedje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132677

aMSN heeft zeker weten webcam support:

http://www.amsn-project.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 11:43

iMars

Full time prutser

@TopicTitel: Ik gebruik Adium, met Growl.
@DeRest: Ik gebruik geen webcam... Ik weet dat skype werkt met webcam, maar da's geen msn ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:50
Servertje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:16:
Ik heb nu ook een mac en heb een vraag over msn op Mac.

Kan je in Adium een webcam bekijken en kan je jou eigen webcam aandoen?
Zo nee welk programma is het beste hiervoor?

Ik heb al een beetje op Google gezocht maar niet gevonden.

(Hier een topic Hoedje :) )
Adium kan geen MSN webcam dingen doen. Messenger for Mac heeft een update gehad en ziet er nu meer volwassener uit. Het is nog wel een beta, maar ondersteund nu ook webcams e.d.

http://download.microsoft...A83060/messenger8beta.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat betekent dat de plaatjes bij contactpersonen niet werken en zelfs serverside gereset worden en dat er een kans bestaat dat je contactpersonenlijst bij de eerste keer aanmelden leeggemaakt wordt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 07:04

Bosmonster

*zucht*

Messenger 8 wil je niet gebruiken. Die bevat een aantal bugs waardoor je je contactenlijst en andere online info kwijt kunt raken.

Persoonlijk gebruik ik Adium, want gebruik geen webcam. Wil je dit wel dan is aMSN een prima oplossing volgens mij (nooit echt geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hier gebruik ik aMSN. Messenger for Mac is echt een ramp...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Heb net Messenger for Mac geïnstalleerd maar is dit echt zoon ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Bosmonster schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:29:
Messenger 8 wil je niet gebruiken. Die bevat een aantal bugs waardoor je je contactenlijst en andere online info kwijt kunt raken.

Persoonlijk gebruik ik Adium, want gebruik geen webcam. Wil je dit wel dan is aMSN een prima oplossing volgens mij (nooit echt geprobeerd).
Over welke beta heb je het?
Beta 3 werkt erg goed.
Alleen heb ik keer gehad dat een "persoonlijke boodschap" (die tekst onder je naam) terug kwam die bijna 4 jaar oud is.
Wat eigenlijk niet kan want heb die data nooit lokaal kunnen bewaren.
Heb namelijk op alle computers wel keer geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Servertje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:44:
Heb net Messenger for Mac geïnstalleerd maar is dit echt zoon ramp?
In het begin werkte het eigenlijk wel goed, maar na een tijdje begon er het een en ander te haperen. Bij het starten onmiddelijk een crash report maar na het opnieuw opstarten van de app werkte het nog wel goed. Dan begonnen smilies er helemaal crippled uit te zien of kwamen ze langs de andere kant niet door (gewoon wit vierkantje) en crashte de boel ook compleet wanneer er langer dan 10 seconden met eenzelfde persoon werd gepraat :P Toen was het voor mij genoeg :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had het er pas nog over, dat je in het screenshot-topic hier in Apple Talk de mensen die recent zijn overgestapt van Windows naar Mac OS kunt herkennen aan het Messenger-icoon in hun dock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcateller
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06 09:45
Ik ben ook niet te spreken over messenger voor mac,ik ben hier een deel accounts mee kwijt geraakt,ook waren overlaatst al mijn contacten geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Is aMsn dan een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 22:06
Ik ben na de overstap naar Mac bijna helemaal van MSN af. In het begin ook Adium erop gehad, maar ook dat was niet alles.

Voor de enkele keer dat ik nu nog eens op MSN wil gebruik ik de web based client: www.meebo.com
Voldoet mij perfect, alleen geen webcam en dergelijke zoals de topicstarter graag wil.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
Canaria schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:16:
Ik had het er pas nog over, dat je in het screenshot-topic hier in Apple Talk de mensen die recent zijn overgestapt van Windows naar Mac OS kunt herkennen aan het Messenger-icoon in hun dock :+
Ik ben al 4 jaar overgestapt.
En toch hou ik het op msn messenger sinds de laatste beta's

Daarvoor had ik idd geen MSN Messenger.
Maar de laatste tijd word de software van microsoft beter op de mac.
Kijk maar naar office 2011(beta3), die eigenlijk nog beter kan maar ze willen eerst geld zien en dan 3 jaar later weer een verbeterde versie uitbrengen.

Ik vind dat MSN Messenger wel een voordeel heeft tegenover de windows versie.
Dat je niet onder reclame word gespamd op de mac, en niet al die ongein van de windows versie.

Ene msn die Office for Mac gebruiken krijgen automatisch messenger op hun mac en in hun dock.

[ Voor 5% gewijzigd door Erwinvz1 op 28-06-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Webcam gebruik ik nooit, en ben erg blij met dat springende eendje in m'n dock :)

*@canaria, en ik kom nog wel van windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik iChat voor al mijn AIM-contacten. MSN doe ik eigenlijk niet meer aan, maar als ik dat nog nodig heb om wat voor reden dan ook dan gebruik ik Adium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:50
M'n moeder gebruikt Messenger for Mac beta 8 op haar iMac, nog geen problemen gehad. Aangezien ik toch geen webcam gebruik in MSN heb ik Adium. Heerlijke client is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
MSN:Mac 8 Beta 4

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Erwinvz1 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:51:
[...]

Over welke beta heb je het?
Beta 3 werkt erg goed.
Alleen heb ik keer gehad dat een "persoonlijke boodschap" (die tekst onder je naam) terug kwam die bijna 4 jaar oud is.
Wat eigenlijk niet kan want heb die data nooit lokaal kunnen bewaren.
Heb namelijk op alle computers wel keer geformateerd.
Ik begon als nieuwe Mac gebruiker ook direct met Messenger. Totdat ik ineens vanalles kwijt was en nogal vervelende verhalen las over serieuze bugs (contactlijsten verdwijnen etc).

Toen maar overgestapt op Adium en eigenlijk is dat een veel relaxtere client voor Mac. Webcams gebruik ik niet.

Onder Windows gebruik ik wel MSN. Daar istie prima te doen.

Met de laatste Messenger beta kun je overigens nog steeds geen bestanden versturen, en dat vind ik een veel belangrijkere feature dan A/V. En hij laat ook nog steeds geen icons zien in chat-venster..

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06 07:40
Sinds kort adium omdat ik de interface fijner vind dan messenger for mac.... En werd de bugs zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik al sinds ik een Mac heb (3 jr alweer, gaat best snel :P) Adium en dat is me eigenlijk altijd wel goed bevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
Altijd Adium gebruikt, icm growl, de mogelijkheid om meerdere-types accounts (skype, msn, g-talk) samen te voegen in één programma, waarvan je ook nog dezelfde mensen met verschillende accounts (g-talk, msn bv) kunt koppelen als één account, als ze dan online zijn met beide zie je het gewoon als één.

Ook een goede history functie (erg makkelijk als je dingen terug moet vinden, bijvoorbeeld antwoorden op vragen bij klanten e.d) en de mogelijkheid om het te laten lijken alsof de lijst op het desktop staat heb ik altijd mooi gevonden.

Heb wel een niet standaard icoontje :)

O en niet te vergeten, gesprekken met anderen worden in tabs geopent, ipv losse vensters, geen idee of de standaard-msn-client dat ook heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 28-06-2010 23:33 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 15:28
Microsoft Messenger for Mac 8 beta.

Maar het werkt bedroevend. Audio/video-chat loopt lichtjaren achter op de kwaliteit van Skype. User-icons doen 't niet. Offline-messages werkt niet.

Ik merk dat steeds minder mensen MSN ook daadwerkelijk gebruiken, heeft wellicht iets met leeftijd te maken ;) . Eigenlijk is de enige reden dat ik 'm gebruik is om snel te kunnen zien of ik een nieuwe hotmail heb. (maar daar zijn vast ook andere handige apps voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een reden voor mij om Messenger op de Mac te gebruiken was de OCS-client die in de Mac-versie van Messenger zit. Ik had het zo ingesteld dat alleen het blauwe venster zichtbaar was en niet het lichtgroene. Als OCS-client voldeed Messenger trouwens prima, zelfs de webcamfunctie (Office Live Meeting) hoewel ik die nooit heb gebruikt. Maar in versie 8 is het corporate gedeelte eruit gesloopt.

Voor "gewoon msn'en" gebruik ik Adium, hoewel ik ooit aMSN nog een kans heb gegeven. Die had toen (2004) nog wat leuke bugs, waardoor je het kon zien als iemand onzichtbaar stond. Ook klapte er alvast een venstertje open als een contactpersoon een gesprek met je was begonnen maar nog aan het typen was, dan kon je hem verrassen door snel wat te typen en versturen en daarna doen alsof je inderdaad telepatische gaven had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 15:10

Underworld

+1 Inzichtvol

Erwinvz1 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:31:
[...]

Ik ben al 4 jaar overgestapt.
En toch hou ik het op msn messenger sinds de laatste beta's

Daarvoor had ik idd geen MSN Messenger.
Maar de laatste tijd word de software van microsoft beter op de mac.
Kijk maar naar office 2011(beta3), die eigenlijk nog beter kan maar ze willen eerst geld zien en dan 3 jaar later weer een verbeterde versie uitbrengen.

Ik vind dat MSN Messenger wel een voordeel heeft tegenover de windows versie.
Dat je niet onder reclame word gespamd op de mac, en niet al die ongein van de windows versie.

Ene msn die Office for Mac gebruiken krijgen automatisch messenger op hun mac en in hun dock.
toon volledige bericht
Eens...
Ik gebruik zelf ook gewoon de messenger for mac.
Met aMsn, adium, mercurry vondt ik het niet fijn werken.
Messenger for Mac is heel basic, buiten dat vorige week idd alle contacten geblokt waren (blame ik niet MS voor... maar de update van Apple) werkt hij prima.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
Canaria schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:57:
Een reden voor mij om Messenger op de Mac te gebruiken was de OCS-client die in de Mac-versie van Messenger zit. Ik had het zo ingesteld dat alleen het blauwe venster zichtbaar was en niet het lichtgroene. Als OCS-client voldeed Messenger trouwens prima, zelfs de webcamfunctie (Office Live Meeting) hoewel ik die nooit heb gebruikt. Maar in versie 8 is het corporate gedeelte eruit gesloopt.

Voor "gewoon msn'en" gebruik ik Adium, hoewel ik ooit aMSN nog een kans heb gegeven. Die had toen (2004) nog wat leuke bugs, waardoor je het kon zien als iemand onzichtbaar stond. Ook klapte er alvast een venstertje open als een contactpersoon een gesprek met je was begonnen maar nog aan het typen was, dan kon je hem verrassen door snel wat te typen en versturen en daarna doen alsof je inderdaad telepatische gaven had :+
Dat word in 2011 gewoon een OCS client zoals de windows versie.
Daarom is het uit messenger 8 gesloopt.
Ze willen graag licenties verkopen.

Bij amsn dat vensters opengaan, was toch op alle os-en? (linux etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Underworld schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:25:
[...]

Messenger for Mac is heel basic, buiten dat vorige week idd alle contacten geblokt waren (blame ik niet MS voor... maar de update van Apple) werkt hij prima.
:X

Apple verantwoordelijk houden voor een serieuze bug in Messenger. Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Goeie grap ja. Zelfde als een paar fietswielen onder een Porsche zetten en dan de autofabrikant de schuld geven dat je elke dag een lekke band hebt ;)
Ik gebruik trouwens gewoon Adium. Webcam gebruik ik verders nooit, behalve op Skype en daar doet ie het prima op.

[ Voor 27% gewijzigd door d1ng op 29-06-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiebeV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06 15:52
Ik gebruik meerdere computers (2 thuis en 2 op school) en ik vind het super irritant dat je met MSN maar op 1 computer tegelijk ingelogd kan zijn.
Gebruik daarom een IRC client die ik laat verbinden met een IRC bouncer op mijn VPS die weer verbind met mijn bitlbee server (IRC naar MSN gateway).
Zo kan ik op alle 4 de computers tegelijk online zijn.

Webcammen e.d. doe ik wel via Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2023

ElNillus

Verwarde internetmiljonair

Ik gebruik Adium voor MSN, en Linkinus voor IRC. Bazenapps, zien er gelikt uit en werken uitstekend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 23:03
messenger mac beta begon sinds vandaag heel erg te gaar te werken, alle contacten geblokkeerd. en de hele tijd de melding dat bestaanden contacten zich willen aanmelden als vriend en of ik dat wil accepteren.

heb nu adium erop gezet, bevalt prima.
webcam mis ik niet :D

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 15:10

Underworld

+1 Inzichtvol

Bosmonster schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:51:
[...]

:X

Apple verantwoordelijk houden voor een serieuze bug in Messenger. Het moet niet gekker worden.
Ik had het toch echt pas NA de update van Apple....
(ben overigens zwaar anti MS, dat terzijde, maar dit blame ik toch echt een update van Apple)

Zou het raar vinden dat nu pas 'ineens' na vier jaar er een bug opspeelt...
maar goed, we zullen het nooit weten...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
Na vier jaar, heb je niet toevallig 'mac voor messenger' upgedated? Ik dacht dat het probleem zich namelijk vaker voordeed met de beta, en die heb je nog geen vier jaar.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-06 12:51

Lulukai

God's gift to women

Als ik het goed begrijp is er niet echt een goede oplossing om een webcam te gebruik in MSN op een Mac?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 05:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Totdat de beta 8 van MSN messenger voor de Mac klaar (niet-meer beta) is in elk geval niet.

[ Voor 10% gewijzigd door breinonline op 17-08-2010 21:19 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233026

Gisteren heb ik MSN Messenger for Mac 8 geïnstalleerd.
Hele avond lol mee gehad. Webcam deed het prima. Het leek me een verbetering ten opzicht van Adium wat ik al jaren gebruik.

Maar nu vandaag kan ik met geen mogelijkheid inloggen op MSN Messenger for Mac. :(
Steeds de foutmelding dat ik niet verbonden met internet zou zijn en dat er een service niet werkt.
Met Adium heb ik nergens last van en binnen paar tellen online.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Anoniem: 233026 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:12:
Gisteren heb ik MSN Messenger for Mac 8 geïnstalleerd.
Hele avond lol mee gehad. Webcam deed het prima. Het leek me een verbetering ten opzicht van Adium wat ik al jaren gebruik.

Maar nu vandaag kan ik met geen mogelijkheid inloggen op MSN Messenger for Mac. :(
Steeds de foutmelding dat ik niet verbonden met internet zou zijn en dat er een service niet werkt.
Met Adium heb ik nergens last van en binnen paar tellen online.

Iemand hier ook last van?
nope, geen last van :? ook msn 8 for mac (de final version,niet de beta) neem aan dat jij ook die versie gebruikt :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233026

Ik gebruik de 8.0.0 versie. Dat is de final versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Heb ik ook geen last van,
Gebruik soms amsn soms adium. Heb verschillende programma's geprobeerd maar denk dat ik adium de de fijnste vind.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 21:17

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

catchingfire schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:38:

Maar het werkt bedroevend. Audio/video-chat loopt lichtjaren achter op de kwaliteit van Skype. User-icons doen 't niet. Offline-messages werkt niet.

Ik merk dat steeds minder mensen MSN ook daadwerkelijk gebruiken, heeft wellicht iets met leeftijd te maken ;) . Eigenlijk is de enige reden dat ik 'm gebruik is om snel te kunnen zien of ik een nieuwe hotmail heb. (maar daar zijn vast ook andere handige apps voor?)
Ik weet niet welk versie jij gebruik maar alleen hierboven werk perfect bijhorend bij mijn imac 27inch :o

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snicksie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11-2020

Snicksie

MasterSnicks ~ MC user

Ik gebruik zelf ook adium. Ik heb hiervoor een aantal jaar op ubuntu gewerkt en daar gebruikte ik toen pidgin. En van pidgin naar adium overstappen is redelijk logisch. Helaas dat ik niet 'gewoon' pidgin kan gebruiken, omdat Adium voorzover ik weet toch net iets achterloopt. Begin januari de laatste update. Nuja, het werkt goed, dus ik klaag niet ;) Grote voordeel van adium vind ik toch nog altijd dat je meerdere msn-accounts tegelijk kunt connecten en de tabs. Ik heb ooit eens geprobeerd om met fink alsnog de 'echte' pidgin te installeren, maar dat mislukte... Kan liggen aan mijn gebrek aan kennis van fink :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:10
Adium.
Best there is.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-06 19:07
Gebruik Pidgen op mijn werk en Adium thuis.
Beiden zijn prima.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 13:13

Digistorm

tenax moderator pomorum

Snicksie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:21:
[...]
Helaas dat ik niet 'gewoon' pidgin kan gebruiken, omdat Adium voorzover ik weet toch net iets achterloopt. Begin januari de laatste update.
Als het goed is komt binnenkort eindelijk weer een non-beta uit (1.4) op dit moment worden de release candidates getest.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365539

Ik heb nogmal een probleempje met Adium, (net overgestapt) Hoe kan ik mijn persoonlijk bericht/naam wijzigen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:44

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Vanalles geprobeerd, en uiteindelijk bevalt MSN 8 (niet beta) voor mij het best. enorm verschil met de beta versie. Draait prima

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik draai hier de Messenger die kwam bij de beta van Office 2011 versie 8.0.0. Nog geen vastlopers gehad hier. Webcam werkt ook. Praten niet getest, gebruik skype daarvoor.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 365539 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:51:
Ik heb nogmal een probleempje met Adium, (net overgestapt) Hoe kan ik mijn persoonlijk bericht/naam wijzigen? Alvast bedankt!
Via het menu status, en dan een van de voorgeprogrammeerde dingen kiezen of op aangepast en je eigen tekst (plus status) invoeren. Je kunt ze ook opslaan als je een status vaak gebruikt.
Ik weet niet of er momenteel bugs in zitten, ik ben beta-tester en vertaler in het Adium project dus ik draai al heel lang 1.4 beta's...

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 12:19

ToCuS

It begins in the brain!

ik zelf gebruik geen msn meer maar mijn vrouw die wil nog wel eens op mijn MAC gaan zitten MSNen en zover ik weet werkt dit prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Laatst online: 17-01-2024
Messenger for Mac 8.0.0 is officieel uit, geen BETA meer.

Zie http://www.microsoft.com/mac/messenger

Werkt super, zoals Windows eigenlijk. Ik mis niks meer en tot nu toe nog geen vastlopers gehad. :)

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Remko.me schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:57:

Werkt super, zoals Windows eigenlijk. Ik mis niks meer en tot nu toe nog geen vastlopers gehad. :)
Enige nadeel van msn for mac vind ik dat de gesprek vensters niet makkelijk te managen zijn. Had msn for mac een 'tabbladen optie' lijkend op die van adium of Amsn dan zou het voor mij perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Laatst online: 17-01-2024
Siebelouis schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:14:
[...]

Enige nadeel van msn for mac vind ik dat de gesprek vensters niet makkelijk te managen zijn. Had msn for mac een 'tabbladen optie' lijkend op die van adium of Amsn dan zou het voor mij perfect zijn.
Je kunt kiezen voor Trillian.. die werkt ook wel erg fijn alleen geen Video of Voice functie.

Zie http://www.trillian.im/learn/tour-mac.html

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-06 14:43
Remko.me schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:57:

Kan je nou alleen videogesprekken? Ik dacht dat er nu ook gewoon webcam ondersteuning was zodat ik net zoals bij Windows apart een webcam aan kan klikken en ook meerdere te gelijk of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 21:33

Len

Leeg

Wat is het verschil?

Ik heb net met iemand "gecamd" en dat was in het chat-window. Je kon gewoom blijven typen enz.

Alleen baal ik van de offline berichten :(

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Het verschil is dat ik nu ook audio erbij heb en dus maar met 1 iemand te gelijk kan webcammen. Meestal zit ik met 2 a 3 mensen tegelijk. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 16:35
Ik gebruik normaal Adium, maar ik wil eigenlijk Messenger 8 gebruiken. Hij voelt toch wat fijner/completer aan imho. Alleen struikel ik bij elke overstappoging over één ding: Growl support. Op de forums van Office:Mac lopen er bij mijn weten twee topics over, welke gedateerd zijn.

Hoe letten jullie op nieuwe notifications? Die standaard popup is foeilelijk, en een bewegend dockicoon merk ik niet (bijvoorbeeld ingame of als ik druk aan het typen ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Laatst online: 19-06-2022
Remko.me schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:59:
[...]

Je kunt kiezen voor Trillian.. die werkt ook wel erg fijn alleen geen Video of Voice functie.

Zie http://www.trillian.im/learn/tour-mac.html
Werkt voor geen meter? Ik krijg niet eens mijn account gereed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
catchingfire schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:38:

in je bookmarks: www.hotmail.com :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Laatst online: 19-02-2024
Iemand een mogelijkheid om aangepaste emoticons te gebruiken op adium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
dat crappy msn 8 for mac laat me bij diverse vrienden als 'offline' zien terwijl ik dat niet ben... terug naar adium dus

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322313

Ik gebruik altijd meebo.com (online) en ik geloof dat daar ook webcam opzit (via flash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:15

Aight!

'A toy robot...'

Adium en sinds kort zit er twitter bij. Geniaal, alles in een dus. Facebook, Twitter, MSN en Google talk. Als nu skype er nog bij was ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snicksie

Snicksie

MasterSnicks ~ MC user

voor mail checken gebruik ik gewoon 'mail', daar kan je hotmail-adressen ook gewoon invoeren :)

@digistorm: dank je voor 't melden van de update :p Ik denk, zal 'ns kijken of 'm een update heeft en jawel, er was een update :) 1.4 heb ik nu dus in gebruik. Ik ben nog niet zeker of je nu ook customized smileys kan toevoegen, maar er zijn voorzover ik zie wel een hoop meer smileys :p

@Cybexify: bovenaan 't venster staat normaal gesproken je naam, daar op klikken en 'change display name' of iets wat daar op lijkt zou moeten werken :p En anders kan dat ook bij de instellingen van je account. Ik ben niet zeker of adium wel de naam onthoudt, gezien die niet (meer) bijgehouden worden op de msn-server (of waar dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Skype-integratie kan je wel vergeten, die gaan binnenkort de beurs op dus ze halen alle externe clients uit de lucht (Nimbuzz heeft ook geen Skype-integratie meer).

Zelf gebruik ik nu nog Adium voor MSN, lekker clean. Is daar via Xtras geen webcam-plugin voor te vinden?
Audio- en videogesprekken houd ik via Skype, maar dat doe ik eigenlijk zeer weinig.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:39
Ik heb sinds maandag een iMac, heb nu msn 8.0 geïnstalleerd, werkt prima, ook met cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snicksie

Snicksie

MasterSnicks ~ MC user

tobiasvs schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:11:
Skype-integratie kan je wel vergeten, die gaan binnenkort de beurs op dus ze halen alle externe clients uit de lucht (Nimbuzz heeft ook geen Skype-integratie meer).

Zelf gebruik ik nu nog Adium voor MSN, lekker clean. Is daar via Xtras geen webcam-plugin voor te vinden?
Audio- en videogesprekken houd ik via Skype, maar dat doe ik eigenlijk zeer weinig.
ik heb eens gekeken, ik heb iets gevonden, maar het komt er op neer dat omdat pidgin nog niet over webcam over het msn-protocol mogelijkheid beschikt, dat ook adium dat nog niet heeft. pidgin is hier al enige tijd mee bezig, maar dat kan natuurlijk nog even duren. Mogelijkheden zijn blijkbaar:
meBeam: eigenlijk gewoon extern, dus weinig nuttig.
iSpQ: niet echt verder naar gekeken, maar schijnt enige integratie te hebben binnen adium.

Meer info: hier

@tobiasvs: ik vind adium zelf ook lekker simpel, 'k heb een adium-xtra toegevoegd zodat men dock-icoontje net wat mooier en leuker overkomt :) Om eerlijk te zijn, al die adium-extra's zijn wel leuk, niet nodig, maar het maakt 't net iets leuker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382683

ik gebruik ook messenger for mac, geen klachten over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 21:33

Len

Leeg

Nou. Heb je geen last dat je geen offline berichten kan sturen? Ook als iemand als offline weergeven staat komen niet alle berichten aan. Maar voor de rest (chat + webcam) ben ik inderdaad ook tevreden. :D

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Robberto schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:48:
[...]
Kan je nou alleen videogesprekken? Ik dacht dat er nu ook gewoon webcam ondersteuning was zodat ik net zoals bij Windows apart een webcam aan kan klikken en ook meerdere te gelijk of zie ik nu iets over het hoofd?
Iemand hetzelfde probleem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 18:54
Dat is in Windows ook niet meer mogelijk hoor, tegenwoordig kan je alleen maar videogesprekken uitvoeren,en in OSX is dit net hetzelfde (jammer genoeg). It's feature, not a bug.

Hier gebruik ik gewoon Adium en als ik iemand een groot bestand wilt doorsturen of wilt webcammen zet ik snel Messenger aangezien dat in Adium niet - goed - gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Laatst online: 24-05 14:23
Met Adium had ik de laatste tijd erg veel last dat mensen wel dingen naar mij toe typte, maar dat ik niets ontving, behalve de teksten als "Hallo?" "Ben je daar nog?" "Wat vind jij daarvan?", en dat ik voorgaand dus niet gekregen heb. Héél vervelend dus.

Nu heb ik messenger voor mac gedownload, die nieuwste versie alleen stoor ik me aan een aantal dingen;
- Het design, is dit aan te passen? Bij Adium had ik alles donkerder ingesteld en een compleet nieuwe uitstraling, is dit mogelijk met messenger for mac?
- De geluidjes, kun je dit aanpassen naar eigen geluiden?
- Het dock-icon, deze is natuurlijk aan te passen maar bij Adium kwam de naam (of een gedeelte daarvan) te staan boven het icoontje, zodat je kon zien wie er wat typte.
- De meldingen, is dit ook weer te geven via Growl? (zie bovenstaande vraag van adyta)
- De emoticons, deze zijn ook echt lelijk, kun je deze aanpassen (of uitschakelen)

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas20 op 15-11-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Thomas20 schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:20:
Met Adium had ik de laatste tijd erg veel last dat mensen wel dingen naar mij toe typte, maar dat ik niets ontving, behalve de teksten als "Hallo?" "Ben je daar nog?" "Wat vind jij daarvan?", en dat ik voorgaand dus niet gekregen heb. Héél vervelend dus.

Nu heb ik messenger voor mac gedownload, die nieuwste versie alleen stoor ik me aan een aantal dingen;
- Het design, is dit aan te passen? Bij Adium had ik alles donkerder ingesteld en een compleet nieuwe uitstraling, is dit mogelijk met messenger for mac?
- De geluidjes, kun je dit aanpassen naar eigen geluiden?
- Het dock-icon, deze is natuurlijk aan te passen maar bij Adium kwam de naam (of een gedeelte daarvan) te staan boven het icoontje, zodat je kon zien wie er wat typte.
- De meldingen, is dit ook weer te geven via Growl? (zie bovenstaande vraag van adyta)
- De emoticons, deze zijn ook echt lelijk, kun je deze aanpassen (of uitschakelen)
- Design is niet aan te passen, op het verbergen van werkbalken na.
- Geen idee? Zou misschien wel kunnen, sowieso als je in de contents van de Messenger-applicatie gaat kijken en bestanden handmatig gaat vervangen.
- Voor zover ik weet kan je dat niet aanpassen
- Meldingen kunnen niet worden weergeven via Growl, Messenger gebruikt z'n eigen eventsystem dacht ik.
- Emoticons moeten wel uitgeschakeld kunnen worden.

Een hoop dingen kan ik niet met zekerheid zeggen, omdat Messenger 8 (volledige versie, geen beta) constant vastloopt :+ Even geprobeerd na de installatie van Office 2011, maar ben weer snel teruggegaan naar Adium.
Heb 't trouwens aangepast met de HUD-layout. Erg strak, al is het in het begin even wennen. Minimaliseer-knop ontbreekt en maximaliseren geeft een foeilelijk venster, verder ziet het er prachtig uit!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Laatst online: 24-05 14:23
tobiasvs schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:01:
[...]

[...]
Een hoop dingen kan ik niet met zekerheid zeggen, omdat Messenger 8 (volledige versie, geen beta) constant vastloopt :+ Even geprobeerd na de installatie van Office 2011, maar ben weer snel teruggegaan naar Adium.
Heb 't trouwens aangepast met de HUD-layout. Erg strak, al is het in het begin even wennen. Minimaliseer-knop ontbreekt en maximaliseren geeft een foeilelijk venster, verder ziet het er prachtig uit!
Thanks voor je antwoorden, maar ik ben ook hard lopend weer terug gegaan naar Adium! Dan maar telkens vragen "heb je nog iets getypt?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik heb zelf weinig last van problemen met Adium, maar heb wel gemerkt dat het slecht kan tegen brakke internet verbindingen. Als het internet hapert gaat het al gauw op z'n muil. Maar datzelfde merk ik bij vrienden met een officiële Windows / MSN setup. Concurrerende protocollen (die in Nederland niet zo populair zijn) kunnen beter tegen haperingen in het netwerk.

Overigens is er een nieuwe versie van Adium in beta fase die belooft (eindelijk) de snelle file transfers te implementeren. Nog niet kunnen testen maar is wel een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang verwachtte feature.

Edit: inmiddels is 1.4.1 uit en zouden direct file transfers moeten werken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Digistorm op 16-11-2010 12:31 . Reden: 1.4.1 blijkt zojuist gereleased te zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

Is onderhand het probleem al opgelost dat MSN namen niet worden onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Na jarenlang Messenger for Mac te hebben gebruik begon deze een paar maand geleden inlogproblemen te krijgen omdat ik niet verbonden zou zijn met internet. Versie 8 geinstalleerd en deze werkte uitstekend tot ik een paar week geleden weer hetzelfde probleem kreeg. Je probeert in te loggen en na 30 seconden geeft ie de hoop op. Nu maar Adium geinstalleerd, dat lijkt wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Adium i.c.m. Overture1928, kleuren iets aangepast zodat het er nog wat gelikter uit ziet. Verder verbergen aan zijkant scherm aangezet en "group bubbles" in gebruik. Voor berichten Minimal Mod (Fixed versie). Gewoon basic en duidelijk geen transparantie meuk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nieuwe Mac gebruiker hier :)

Na twee weken Messenger for Mac gebruikt te hebben, heb ik besloten om Adium te installeren. Waarom? Omdat Messenger for Mac geen offline berichten weergeeft (berichten die mensen naar je sturen als je offline bent. Niet als status, maar als je écht weg bent.) Het ziet er leuk uit, maar ik kan custom emoticons niet zien.

Iemand enig idee hoe ik custom emoticons kan zien?

Alvast bedankt.

Edit: Ik ben te ongeduldig.. ;) Sommige plaatjes doet hij ongeveer 3 seconde over om te laden. Maar net leek het alsof hij ze uberhaupt niet laadde, nu wel in ieder geval. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Awoodentree op 13-12-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
Ik hou het voorlopig bij Mercury.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380541

Ik doe dit eigenlijk vanuit de Linux Shell op een VPS, maar onder Mac OS X, gebruik ik de Terminal hiervoor.
Gewoon via de Terminal via SSH inloggen op mijn VPS, "screen -r", en ik ben in CenterIM.
Als ik klaar ben, "CTRL+A+D", dan "exit", en dan, "CMD+Q".
Zo heb ik dus 1 MSN sessie op alle computers, gevolg is dan wel, dat mensen in de nacht je iets willen vertellen (Amerikanen) of net wakker zijn en je een goede morgen wensen (Japanners/Australiërs).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 380541 op 19-12-2010 17:07 ]

Pagina: 1