Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
L.S.

Ik ben van plan mijn systeem te upgraden, omdat ik niet helemaal tevreden ben met mijn pc.
Ik heb nu een HP-pc met een core 2 duo proc, moederbord standaard van Asus (hoort standaard bij de Pavilion), 2 HDD's en 2Gb werkgeheugen.

Nu ben ik van plan een nieuw moederbord, processor en behuizing te kopen.
Moederbord van Gigabyte: GA-MA770T-UD3 (AMD 770)
en de processor van AMD: Phenom II X4 945.

Ik heb nu Windows 7 erop staan, gaat die nou problemen geven als ik de graka, geheugen, hdd's overzet? Zodat Windows m'n pc misschien als een nieuw systeem ziet?

Alvast bedankt!

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Windows 7 die standaard staat op je HP pc is speciaal voor HP. Als je je moederbord gaat vervangen, zal Windows (waarschijnlijk) niet meer willen werken/activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
Oh excuses, ik schiet tekort met mijn info!
De pc is inmiddels zo'n 3 jaar oud, en er stond Win XP Media Center op, welke ik ook al een keer heb vervangen door Pro. En inmiddels W7 op heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je gaat ineens naar een hele andere chipset en CPU; wil bijna een wedje leggen dat dit problemen op gaat leveren... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
MAX3400 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:50:
Je gaat ineens naar een hele andere chipset en CPU; wil bijna een wedje leggen dat dit problemen op gaat leveren... ;)
Dat is dus mijn vraag ;)
Gaat dit een probleem opleveren, en zo ja, wat kan ik tegenkomen? Accepteert W7 deze hardware-wijziging zonder probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Macchill schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:57:
[...]

Dat is dus mijn vraag ;)
Accepteert W7 deze hardware-wijziging zonder probleem?
Waarschijnlijk niet; sowieso omdat er een aanzienlijke kans is dat je SATA-controller (en mogelijk de bootsector) niet gaat kloppen en dus start eender welke Windows al niet door.

Mogelijk, maar dat durf ik niet geheel met zekerheid te zeggen, kan je wel al de driver voor de nieuwe controller installeren maar dat kan weer problemen geven met de huidige controller...

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2010 09:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
MAX3400 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:32:
[...]

Waarschijnlijk niet; sowieso omdat er een aanzienlijke kans is dat je SATA-controller (en mogelijk de bootsector) niet gaat kloppen en dus start eender welke Windows al niet door.

Mogelijk, maar dat durf ik niet geheel met zekerheid te zeggen, kan je wel al de driver voor de nieuwe controller installeren maar dat kan weer problemen geven met de huidige controller...
Ik snap em!
Voor de veiligheid backup ik m'n spullen, en dan ben ik in elk geval veilig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21
Ik ben van een Gigabyte P35 chipset naar een HP RP5700 (geen idee welke chipset) gegaan voor nood even snel. Harddisk gewoon overgeplugd en alles draaide zonder problemen verder inc raid 0 config :D . Paar keer popup van nieuwe hardware en klaar was het. Dus het kan wel maar ik geef er geen garantie op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
wishmaster1986 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:38:
Ik ben van een Gigabyte P35 chipset naar een HP RP5700 (geen idee welke chipset) gegaan voor nood even snel. Harddisk gewoon overgeplugd en alles draaide zonder problemen verder inc raid 0 config :D . Paar keer popup van nieuwe hardware en klaar was het. Dus het kan wel maar ik geef er geen garantie op :)
Ik neem het zekere voor het onzekere, en backup alles, en probeer het dan plug-and-play (of plug-and-error) te doen.
Tnxs voor de info zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macchill schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:38:
Voor de veiligheid backup ik m'n spullen, en dan ben ik in elk geval veilig!
Heb je dan al geen backup? ;) ... De kans is dan misschien niet groot, een harddisk kan altijd plots stuk gaan of je systeem corrupt geraken. Ik heb mijn lessen wel geleerd nadat ik 6 jaar geleden heb meegemaakt dat mijn harde schijf plots niet meer werkte & alle data verdwenen was ...

Maar on-topic, zoals de andere al zeggen, je kan het proberen maar vertrouw er niet op. Ik geef eigenlijk zelf liever de voorkeur aan een kaal & clean systeem op een nieuwe installatie. Zo ben je vrij zeker dat er (achteraf) geen conflicten opduiken als je zaken gaat installeren of aanpassen. Nu alles terug installeren is natuurlijk ook geen pretje, vooral alles terug configureren is een tijdrovende klus, maar vergeet ook niet dat veel programma's in hun manual / wiki beschrijven hoe je bepaalde instellingen kan exporteren :)
Pagina: 1