Toon posts:

Medion MD 98300 zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Medion MD 98300 die niet zo goed functioneert op dit moment.
Bij opstarten hoor ik enkel de boot van dvd drive en een fan draaien.
Het aan/uit lampje en batterij lampje werken ook.
Voor de rest gebeurt er niet veel - zwart scherm.
Heb de batterij al ontkoppeld en gewoon via stroomkabel geprobeert.
Heb geheugenlatje ook al door een ander getest.

Mss andere oplossingen?
Thanks

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Externe monitor?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Sorry tis een laptop

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:?

Van de Aldi-site: 3x USB 2.0, 1x FireWire IEEE 1394, 1x VGA out, 1x TV Out, 1x netwerk (RJ45), 1x Express Card Slot 54, 1x modem (RJ11), 1x microfoon*, 1x Line In*, 1x Line Out*, 6-kanaals audio out (analoog + S/P-DIF)*

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is hem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen de laptop opengemaakt en merk bij opstarten dan de fan maar even draait en bijna dadelijk terug stilvalt
Help ;-)

• chrisvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Dat is normaal dat bij de opstart de fan eventjes draait en dan terug stilvalt. Ik heb intussen ook hetzelfde voor gehad met een toestel van een klant: start hoorbaar op maar zwart scherm. Geheugen vervangen helpt niet. Eerst geprobeerd met de cpu eruit te halen en er terug in te steken: geen succes. Laatste poging bij mij is proberen de videochip te herbranden: terug beeld en pc start goed op. Eventjes uitleg misschien: ik heb deze truk al meerdere keren toegepast en telkens met succes. Dit gebeurde telkens met een nvidia videochip (slecht gesoldeerd in de fabriek waarschijnlijk, na enkele tijd kan er een breuk komen door de hitte van de chip). Daarvoor haal ik het moederbord eruit, koeler eraf, knoopbatterij eruit, rond de videochip mooi afdekken met dikke lagen zilverpapier en dan de chip verhitten met een klein gasbrandertje gedurende 8 a 10 seconden, niet te lang op eenzelfde plek verhitten maar een ronde beweging maken, dan de boel laten afkoelen, alles terug monteren en klaar is kees. Waarschijnlijk is dit niet voor iedereen weggelegd want dit is een delicate oplossing, maar op Youtube zijn er hierover wel enkele goede instructiefilmpjes te vinden. Nog een laatste opmerking: bij de MD 98300 is het toetsenbord soms moeilijk te verwijderen omdat er onderaan kwistig omgegaan is met dubbelzijdig plakband (toetsenbord kan daardoor gemakkellijk geplooid geraken).

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde voor! Ook met een Medion ( MD 96675 , 2,5j oud).
Alleen checkt hij bij mij de dvd drive niet...

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:22:
Ik heb ondertussen de laptop opengemaakt en merk bij opstarten dan de fan maar even draait en bijna dadelijk terug stilvalt
Help ;-)
En de tip van MAX, door een externe monitor eraan te hangen, heeft dit gewerkt, komt hier wel een beeld vanaf?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-12 18:33
Ik zou dan eerder voor de methode gaan d.m.v. het bakken van de chip in de oven. Op een zelfde manier alle onderdelen afdekken en de oven voorverwarmen op 200 graden. 10 minuten bakken, af laten koelen en weer installeren. Die methode is al heel vaak met succes toegepast, dus zeker het proberen waard en minder gevaarlijk als jouw methode.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor je zelf de boel gaat repareren je hebt 3 jaar garantie bij de Aldi... (medion service nederland)

• chrisvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Bakken in een oven kan inderdaad ook maar het nadeel daarvan is dat je het ganse moederbord opwarmt tot 200 graden waardoor bepaalde onderdelen kunnen gaan vervormen of breken.
Pagina: 1