Toon posts:

Truecrypt encrypted volume file TXT file recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb hier een lastig probleem, het betreft het volgende. Heb een volume file van 450Gb Deze staat op een NTFS partitie. Er is denk ik wat fout gegaan toen ik ging defragmenteren, vraag me niet hoe maar ik denk dat er op de encrypted volume file (mounted drive) en op de host drive waar die volume file op staat tegelijk is gedefragmenteerd. Dit heb ik wel na enkele seconden afgebroken toen ik het door had. Het gebeurde met het tooltje JKDefrag wat gratis te downloaden is. (staat ook op Hiren's bootcd)

Nu heb ik in truecrypt en buiten truecrypt checkdisk laten werken zonder resultaat. Ik heb een file, een best belangrijke todo.txt en als ik die nu wil openen komt notepad met de melding geen toegang (acces is denied)

De file is overigens groen van kleur... Ik kan me herinneren dat ik de file in een vorige Windows installatie onder VMware gelinkt had naar de desktop en een ander icoontje gegeven had. Maar dat betreft de shortcut..? neem aan dat anno 2010 een shortcut nog steeds een shortcut is?

GetDataBack for NTFS heeft altijd wonderen verricht en tranen weten de deppen in tijden van nood, :9 alleen dit keer als ik de todo.txt open na het scannen van het volume dan krijg ik een boel war-taal een andere txt is wel leesbaar.

ik kan naast check volume ook repair volume doen, alleen staat er dan bij dat het aan te raden is eerst te backuppen omdat beschadigde bestanden mogelijk verwijderd zullen worden. Ik kan de todo.txt met geen mogelijkheid openen.

Ik draai xp64, ik dacht misschien zou Linux de truecrypte volume file op een andere manier behandelen misschien is de txt dan wel leesbaar? Heeft het zin andere datarecovery software te gaan proberen? Tips en aanbevelingen zijn welkom! :)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

groen van kleur wil zeggen dat de encryptie aanstaat op dat bestand. heb je geen toegang tot dat bestand zal windows weigeren hem te openen. gelukkig zijn er tooltjes te downloaden op google.nl die het "probleem" van rechten kunnen veranderen in jou voordeel. dit werkt echter alleen voor windows/ntfs-encryptie voor truecrypt is zoiets niet mogelijk, ben je de wachtwoorden kwijt of het bestand is gewoon corrupt (wat goed mogelijk is) is het jammer maar helaas.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
flippy.nl schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:21:
groen van kleur wil zeggen dat de encryptie aanstaat op dat bestand. heb je geen toegang tot dat bestand zal windows weigeren hem te openen. gelukkig zijn er tooltjes te downloaden op google.nl die het "probleem" van rechten kunnen veranderen in jou voordeel. dit werkt echter alleen voor windows/ntfs-encryptie voor truecrypt is zoiets niet mogelijk, ben je de wachtwoorden kwijt of het bestand is gewoon corrupt (wat goed mogelijk is) is het jammer maar helaas.
Oke, duidelijke taal. Bedankt! Ik heb 't wachtwoord uiteraard nog wel. Ik kan het volume bestand van 450gb ook gewoon als nieuwe schijf (mounten / aankoppelen / een drive letter geven) met truecrypt. Mounten is een beetje Linux taal dus dat heb ik wat duidelijker proberen te maken. Al twijfel ik er niet aan dat flippy.nl familiar is met de term ;)

Die unlock tools ga ik eens naar zoeken want ik denk dat het bestand beschadig is geraakt, maar dat wil dan eigenlijk toch zegen dat er een deel goede code in staat en een deel slechte code of zie ik dit verkeerd? Ik denk meer aan een een foute repair van fdisk die juist die file ergens overlapt.

Kan het zijn dit niets te maken heeft met het feit dat dit specifiek bestand todo.txt (groen van kleur) door meerdere Vmware machines is bewerkt? Ik denk dat het zeker een keer voor is gevallen dat het (on opgeslagen) bestand open heeft gestaan in een virtual machine en een deze een reset van de host (fysieke pc) of vmware zelf heeft ondergaan? Pc is wel eens vastgelopen als ik 20 dingen tegelijk aan het doen ben, ik heb sinds een paar dagen een betere koeler want ik merkte dat ik mijn q9300 echt handmatig onder de 80 graden moest houden.