Toon posts:

Sony Optiarc AD-7241S Leest niets/gaat niet open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn PC in elkaar gezet, succesvol windows geinstalleerd, succesvol een aantal driver discs gebruikt, maar na een paar reboots doet mijn gloednieuwe Sony Optiarc AD-7240S niets meer.

Situatie:
Wordt wel herkend in de bios
Wordt wel herkend in windows
Gaat niet open na drukken op de eject knop
Gaat niet open via Eject Disc "An error occured while ejecting 'DVD RW Drive (D:)'"
Eigenschappen zijn wel netjes te bekijken
Na uninstall via Device Manager worden de drivers netjes opnieuw geinstalleerd na een reboot
Manual openen via de pinhole werkt gewoon, maar discs worden niet gezien in windows en tijdens start-up
Wisselen van kabels heeft niets gedaan

De rest van het systeem:
Asrock 880G Extreme3
AMD Phenom II X4 955 BE
Sapphire HD5770 1GB
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Corsair HX450W
Windows 7 Ultimate x64

Alle producten zijn gloednieuw, de voeding is enkele maanden geleden al gekocht, maar nog nooit gebruikt.
Heb helaas geen ander systeem tot mijn beschikking om te testen of de drive het daar in wel doet.

Heb ik nog andere opties naast de drive trug te sturen?

Bij voorbaat dank voor eventuele hulp :Y)

Verwijderd

Misschien heeft hij wel 5V en geen 12V of iets dergelijks.
Je hebt andere kabels geprobeerd, maar heb je ook een andere SATA-poort en een andere voedings-connector geprobeerd? En de connectors goed aandrukken. Maar wel voorzichtig zijn met het aandrukken van de connectors op de dvd-drive, want anders breekt de printplaat van de dvd-drive (wat trouwens ook een oorzaak van dit probleem kan zijn).

Sony zet een waarschuwing op hun site: http://www.sony-optiarc.e...esdesktoppcs/ad7240s.html
Dus blijkbaar gaat er regelmatig iets mis tijdens installeren en firmware flashen.

Je zou een LiveCD van Ubuntu kunnen proberen om te zien of het probleem misschien een driver van Windows is. Als je tenminste nog ergens een andere dvd-drive hebt liggen en er even bij te hangen.