Pingen tussen bedraad en draadloos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Het is nu net 1 uur geweest in deze nacht, ik kom er zelf niet meer uit: dus ik heb wat hulp nodig.

In mijn thuisnetwerk lijkt het draadloze deel niet met het bedrade deel te willen communiceren. De huidige (uitgeklede) situatie is als volgt:

Laptop (draadloos): 192.168.1.25
:
:
Internet Modem/Router (Linksys WAG320N): 192.168.1.254 (als LAN IP) ---> Internet
|
|
PC (bedraad): 192.168.1.30

Nou kan ik pingen van PC naar Modem, van Laptop naar Modem, maar niet van PC naar Laptop en van Laptop naar PC. Internet werkt ook prima op beide apparaten. Dat niet kunnen pingen van Laptop naar PC is een symptoom van een vervelend probleem wat ik maar niet kan oplossen. Want de laptop kan dus ook niet bij de shares op de PC, en als ik een netwerkprinter aansluit met een kabel (192.168.1.35) dan kan de Laptop die ook niet zien...

Wanneer ik de laptop met een draadje aan de Linksys hang, dan kan ik de PC wel pingen!

Het lijkt er dus op alsof de Linksys het verkeer scheidt. Enig idee welke instelling daarvoor verantwoordelijk is? Google geeft me niet de juiste antwoorden. Iemand van jullie wel?

(edit) Nog wat aanvullende info: het probleem treedt op bij mijn beide laptops. De een draait WinXP, de ander Win7. Mijn PC draait ook WinXP. Ik heb al gekeken naar firewalls, ICMP instellingen etc etc. Ik heb het sterke vermoeden dat het aan de Linksys ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door ejn op 28-06-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Staat bij wireless> advanced wireless settings AP isolation wel op disable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
anders kan het zijn dat je op het guest netwerk zit maar dat lijkt me niet echt mogelijk voor iemand die op tweakers zit :+

probeer op je pc en laptop eens de firewall te disable. als het dan wel werk weet je iig of het daar aan ligt.
vergeet hem niet weer terug aan te zetten ivm veiligheid.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
@Proxx: het guest netwerk... Nee dank je wel :) Ik ben door al het gepruts er wel achter gekomen dat er hier in de buurt nog een onbeveiligd WLAN is met een Linksys router, maar die wordt nu echt genegeerd. Firewall is niet het issue. Wanneer ik de laptop, zonder een wijziging, via het kabeltje aan het netwerk hang (en draadloos even disable) gaat het perfect. Dan is de PC te pingen, dus op de PC is geen firewall die de ping tegenhoudt. Draadje eruit, WLAN aan --> pingen niet meer mogelijk.

@moppentappers: ik heb de AP isolation gevonden:
AP-isolatie: Inschakelen Uitschakelen (Standaard: uitgeschakeld)
Hij staat en stond op disabled.