Toon posts:

64Bit installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers :) ,

Ik had een vraag i.v.m het installeren van 64 bit OS van Windows 7.
Ik probeer hem te installeren op een 250GB Samsung Sata schrijf.
Dit doe ik met een IDE DVD/CD Lees drive.

Alleen bij het installeren krijg ik een error,

( 0xc00000e9 , An unexpected I/O error has occurred.)

Ik heb een clean install waarbij de schijf helemaal leeg is.
Me muis/toetsenbord zit er nog aan, met usb.
Geen PCI kaarten erin.

32bit wil wel installeren, maar 64bit niet.
BIOS heb ik ook op default gezet. (Asus p5n32-e SLI)

Zou iemand mij a.u.b kunnen helpen?
Ik ben nu al 4 uur bezig met uitbouwen inbouwen en uitzoeken op internet, maar kom echt totaal NIET tot een oplossing. :( :O

Met vriendelijke groet,

Rene Cordes

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Probeer eens een andere dvd-drive!

Edit: of installeren vanaf USB. Ook erg makkelijk met Win7, heeft Microsoft zelfs een tooltje voor (kwam hier laatst op Tweakers nog voorbij).

[ Voor 68% gewijzigd door RooN op 27-06-2010 23:56 ]

smile an everlasting smile

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 18:18
Post eens de exacte specs van de componenten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Andere DVD-drive proberen. Als het een legale Windows-versie is, klagen; als het een niet-legale versie is, een legale versie kopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:19

Wildfire

Joy to the world!

RooN schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:56:
Of een andere CD. Een korte Google zoektocht leerde me dat het opnieuw branden van de DVD op een lagere snelheid de oplossing was voor diverse mensen met exact dit probleem.

Alhoewel, als je legaal bezig bent heb je een normale geperste DVD. In dat geval is een andere drive wel een optie ja. En mocht je zoiets als TechNet hebben dan is opnieuw branden dus een optie.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
(Fail edit)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
RooN schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:56:

Edit: of installeren vanaf USB. Ook erg makkelijk met Win7, heeft Microsoft zelfs een tooltje voor (kwam hier laatst op Tweakers nog voorbij).
Installeren via USB lukt niet, ik heb geen usb bij de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:56:
Post eens de exacte specs van de componenten.
Specs van mijn systeem:

Moederbord: Asus p5n32-e sli
CPU: E7200
GFX: HD5700
mem: HPC Reapers 1066
1 HD: Samsung 250 GB Sata
2 Drives: Brander en Lezer beide van Samsung

Ik hoop dat je er wat mee kan.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:18:
Installeren via USB lukt niet, ik heb geen usb bij de hand.
Dan regel je morgen toch een USB-stick? Of je download de DVD opnieuw, mogelijk is er iets misgegaan bij het downloaden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:57:
Andere DVD-drive proberen. Als het een legale Windows-versie is, klagen; als het een niet-legale versie is, een legale versie kopen.
Ja het is trouwns een legale versie.

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:57:
[...]

Of een andere CD. Een korte Google zoektocht leerde me dat het opnieuw branden van de DVD op een lagere snelheid de oplossing was voor diverse mensen met exact dit probleem.

Alhoewel, als je legaal bezig bent heb je een normale geperste DVD. In dat geval is een andere drive wel een optie ja. En mocht je zoiets als TechNet hebben dan is opnieuw branden dus een optie.
Ik heb 2 samsung drives, 1 brander en 1 speler.
De CD komt van MSDNAA, en gebrand met de tool die ze op MSDNAA hebben geadviseerd.
Ik heb hem 2x gebrand 1x onder 8x en 1x onder 16x, beide geen effect.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan dus morgen USB proberen.

gebruik de edit mogelijkheid, je wordt geacht alles in 1 bericht te zetten ipv elke keer een nieuwe reply te maken. Dat heet topickicken.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:20:
[...]

Dan regel je morgen toch een USB-stick? Of je download de DVD opnieuw, mogelijk is er iets misgegaan bij het downloaden.
Ik heb de image 2x gedownload, en 2x gebrand 1x onder 8x speed en 1x onder 16x speed.
Waarom een usb-stick kopen? Als zeker weten de drives het doen, en de dvd's goed zijn?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe weet je dat? Al op een andere PC geinstalleerd om dat te controleren? Je doet aannames zonder testen.

Dat er nog mensen zijn die geen USB-stick hebben... Tip: leen er eentje.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:25:
[...]

Hoe weet je dat? Al op een andere PC geinstalleerd om dat te controleren? Je doet aannames zonder testen.

Dat er nog mensen zijn die geen USB-stick hebben... Tip: leen er eentje.
usb stick lenen, ja dat zou kunnen als iemand hier een usb stick had.
Dus dat word hem kopen.

Ja ik probeer nog 1 computer, de laatste dan. meer heb ik niet.
Ik hou jou/jullie op de hoogte.

*** EDIT ***

Ik heb de 2e systeem gepakt, zelfde error daarop.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 00:34 ]

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-02 00:13

robdejongNL

Bite me

usb lijkt mij nog een waardig alternatief!
ik heb dat programma van MS nog wel waarmee je dus een DVD omzet naar usb.

indien geïnteresseerd; ik kan hem wel online zetten,

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:29:
[...]

usb stick lenen, ja dat zou kunnen als iemand hier een usb stick had.
Dus dat word hem kopen.

Ja ik probeer nog 1 computer, de laatste dan. meer heb ik niet.
Ik hou jou/jullie op de hoogte.

*** EDIT ***

Ik heb de 2e systeem gepakt, zelfde error daarop.
Een USB stick kost tegenwoordig ook niets meer. Ding zal in de toekomst nog wel voor andere dingen van pas komen, dus prima om er 1tje te kopen.

Dat je op een ander systeem hetzelfde hebt geeft aan dat het de DVD is. Wat dat betreft is je probleem dus zo goed als opgelost. Met de DVD zou ik terug gaan naar de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 28-06-2010 00:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Robjuh schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:39:
usb lijkt mij nog een waardig alternatief!
ik heb dat programma van MS nog wel waarmee je dus een DVD omzet naar usb.

indien geïnteresseerd; ik kan hem wel online zetten,
Ik heb dat programma geprobeerd het probleem is daarmee dat hij de bootsect.exe vanuit de bootmap op de Windows 7 64BIT niet wil kopiëren.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:42:
[...]

Een USB stick kost tegenwoordig ook niets meer. Ding zal in de toekomst nog wel voor andere dingen van pas komen, dus prima om er 1tje te kopen.

Dat je op een ander systeem hetzelfde hebt geeft aan dat het de DVD is. Wat dat betreft is je probleem dus zo goed als opgelost. Met de DVD zou ik terug gaan naar de winkel.
Zoals al gezegt heb ik de CD van MSDNAA.
Ik heb nou al zeker wel 8x geprobeert windows erop te zetten, maar hij boot gewoon niet van me USB.
Ik draai op 32bit, maar hij vertikt het om de bootsect.exe over te schrijven naar me USB.

De message is nadat ik I:\boot>BOOTSECT.EXE /NT60 J: heb gedaan:

(This version of bootsect.exe is not compatible with the version of windows you're running. Check your computer's system information to see wether you need a x86 or x64 bit version of the program, and then contact the software publisher. )

Ik ben gister avond en vanact 9 uur lang bezig geweest en ik krijg het er simpel weg gewoon NIET op.
Ik ben gewoon nu helemaal radeloos (hopeloos) zo gezegt. :'( :'(

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:25
Kan je niet, omdat het legaal is, met je key een kopie aanvragen via Microsoft? Dan weet je zeker dat de DVD goed is.
Aangezien de error op de tweede computer hetzelfde is, zou het ook kunnen dat je download corrupt is? Misschien een ander programma/andere browser gebruiken om opnieuw te downloaden. Of was de 2e keer downloaden al met een ander programma?

Verwijderd

Topicstarter
Jesserr schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:42:
Kan je niet, omdat het legaal is, met je key een kopie aanvragen via Microsoft? Dan weet je zeker dat de DVD goed is.
Aangezien de error op de tweede computer hetzelfde is, zou het ook kunnen dat je download corrupt is? Misschien een ander programma/andere browser gebruiken om opnieuw te downloaden. Of was de 2e keer downloaden al met een ander programma?
Ja 2e x was EN met een andere browser (Firefox) en daarna nog eens een x een 64bit torrent binnen gehaald.
Ook dat zonder succes.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

is je hardware 64-bit compatible ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Heb je in de bios, de harde schijf op AHCI, of IDE modus staan? Voor AHCI heb je meestal wel extra drivers nodig die standaard niet in de windows installatie zitten. Ik zou in ieder geval een keer proberen te switchen. Switchen na de installatie van windows is moeilijk, maar niet onmogelijk.

Daarnaast beschrijf je wel vage problemen. Zeker als de DVD op een andere pc ook foutmeldingen geeft, lijkt het op een corrupte download / dvd. Langzamer branden heeft dan eigenlijk geen nut meer, opnieuw downloaden (en hash / MD5 checken) wel. Zorg dat je tijdens het branden ook een keertje verifieert. Als je dan zeker weet dat de dvd correct gebrand is, is er natuurlijk niets aan de hand.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:50:
is je hardware 64-bit compatible ?
Ja me hardware is zeker wel 64 bit compatible.
Zei ik als goed is ook al eerder in een post aan iemand.

Cpu is 64 compatible zoals me andere hardware.
Ook is me bios compatible met booten vanaf USB.
Ook me USB ondersteunt bootable.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:09

jmk

Ik heb een keer gezien dat de windows installatie vast liep omdat er een draadloos toetsenbord van logitech op de PC was aangesloten tijdens het installeren.
Installatie met een bedraad toetsenbord, en aansluiten van het logitech toetsenbord na de installatie bleek te werken...

Ik zou zo weinig mogelijk USB apparaten aansluiten tijdens de installatie.

Yippie kayak, other buckets!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:52:
Heb je in de bios, de harde schijf op AHCI, of IDE modus staan? Voor AHCI heb je meestal wel extra drivers nodig die standaard niet in de windows installatie zitten. Ik zou in ieder geval een keer proberen te switchen. Switchen na de installatie van windows is moeilijk, maar niet onmogelijk.

Daarnaast beschrijf je wel vage problemen. Zeker als de DVD op een andere pc ook foutmeldingen geeft, lijkt het op een corrupte download / dvd. Langzamer branden heeft dan eigenlijk geen nut meer, opnieuw downloaden (en hash / MD5 checken) wel. Zorg dat je tijdens het branden ook een keertje verifieert. Als je dan zeker weet dat de dvd correct gebrand is, is er natuurlijk niets aan de hand.
Ja klopt ik vind het ook gigantisch vaag, booten vanaf USB lukt niet die skipt die simpelweg gewoon. en als ik het via de CD/DVD probeer dan krijg ik een I/O error.
Zelfs met andere 64bit CD/DVDs 32bit geeft die error daarin tegen dan weer niet.

Ik ben nou nog 1x aan het branden op 8x. Om er toch 1000% zeker van te zijn dat het niet aan de snelheid lag.
Daarna ga ik het AHCI / IDE switchen proberen.
Ik hou je op de hoogte!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:47

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:39:
[...]

De message is nadat ik I:\boot>BOOTSECT.EXE /NT60 J: heb gedaan:

(This version of bootsect.exe is not compatible with the version of windows you're running. Check your computer's system information to see wether you need a x86 or x64 bit version of the program, and then contact the software publisher. )

Ik ben gister avond en vanact 9 uur lang bezig geweest en ik krijg het er simpel weg gewoon NIET op.
Ik ben gewoon nu helemaal radeloos (hopeloos) zo gezegt. :'( :'(
Als je in de usb tool op de help knop drukt als je die error krijgt dan krijg je deze site : http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool

waar staat
When creating a bootable USB device, I am getting an error about bootsect
To make the USB device bootable, you need to run a tool named bootsect.exe. In some cases, this tool needs to be downloaded from your Microsoft Store account. This may happen if you're trying to create a 64-bit bootable USB device from a 32-bit version of Windows. To download bootsect:

1. Login to your Microsoft Store account to view your purchase history
2. Look for your Windows 7 purchase.
3. Next to Windows 7, there is an "Additional download options" drop-down menu.
4. In the drop-down menu, select "32-bit ISO."
5. Right-click the link, and then save the bootsect.exe file to the location where you installed the Windows 7 USB/DVD Download Tool (e.g. C:\Users\username\AppData\Local\Apps\Windows 7 USB DVD Download Tool).
6. Once the file has been saved, go back to the Windows 7 USB/DVD Download tool to create your bootable USB device.
Dat moet toch binnen 9 uurtjes lukken
Pagina: 1