Policy om energiebeheer in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Bij de clients op ons netwerk staat er bij energiebeheer ingesteld dat de monitor na 20 minuten mag uitschakelen. Dit is niet gewenst maar de gebruikers kunnen dit niet zelf wijzigen.

Op de domeincontroller probeer ik een policy te vinden die dit regelt maar blijkbaar bestaat deze niet. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Een zoekopdracht op dit forum bied geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

powercfg en GPPrefs zijn je vriendjes.
Oh, en het scheelt als je erbij vertelt welk client OS je dit voor probeert te regelen.
Dat bepaalt namelijk wat je meest rendabele optie is.

offtopic:
Dat we je dat nog moeten vragen - jeweettog? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 27-06-2010 23:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Dit hebben wij ook op onze werkplekken, maar gelukkig kunnen we zelf het instellen,
Op 1 pc valt dit niet te wijzigen maar daarvoor hebben wij keep display on.

Google maar eens op keep display on.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
nico_van_wijk schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:24:
Op de domeincontroller probeer ik een policy te vinden die dit regelt maar blijkbaar bestaat deze niet. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Indien je DC's op Windows 2000 of Windows 2003 draaien:
http://www.energystar.gov...r_mgt.pr_power_mgt_ez_gpo

Indien je DC's op Windows 2003 R2 of hoger draaien:
Preferences - Control Panel Settings - Power Options

[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 28-06-2010 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Trommelrem schreef op maandag 28 juni 2010 @ 05:37:
[...]

Indien je DC's op Windows 2000 of Windows 2003 draaien:
http://www.energystar.gov...r_mgt.pr_power_mgt_ez_gpo

Indien je DC's op Windows 2003 R2 of hoger draaien:
Preferences - Control Panel Settings - Power Options
We draaien Windows 2003 R2 Enterprise Edition. Ik zie alleen nergens: Preferences - Control Panel Settings - Power Options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

je dient power user te zijn om dit zelf te kunnen Er zijn 2 regkeys (weet niet meer welke) hier kun je mensen middels een gpo genoeg rechten op geven zodat ze de power settings kunnen veranderen zonder dat je ze power user hoeft te maken. Zo heb ik het vroeger gedaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
nico_van_wijk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:25:
[...]

We draaien Windows 2003 R2 Enterprise Edition. Ik zie alleen nergens: Preferences - Control Panel Settings - Power Options
Ben je ooit van Windows 2000 of 2003 naar 2003 R2 gemigreerd? Wellicht is er iets mis gegaan tijdens de migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Trommelrem schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:00:
[...]

Ben je ooit van Windows 2000 of 2003 naar 2003 R2 gemigreerd? Wellicht is er iets mis gegaan tijdens de migratie.
Nee is een schone install geweest. Maar misschien zit ik verkeerd te zoeken. Je bedoelt toch gewoon een policy? Ik zie Preferences al niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Na een beetje googlen begrijp ik dat de mogelijkheid van Group Policy Preferences in Server 2008 zitten en moet er op de clients Client Side Extensions worden geinstalleerd.

Heb het idee dat dit op Windows 2003 server niet gaat werken om als policy mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
nico_van_wijk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:02:
Na een beetje googlen begrijp ik dat de mogelijkheid van Group Policy Preferences in Server 2008 zitten en moet er op de clients Client Side Extensions worden geinstalleerd.

Heb het idee dat dit op Windows 2003 server niet gaat werken om als policy mee te geven.
Ik kan het je niet laten zien a.d.h.v. een screenshot helaas, want onze 2003 servers zijn weggemigreerd, maar het zit er 100% zeker wel in. Op de clients moet alleen wel de betreffende update zijn geinstalleerd.

Maar als je het niet kunt vinden dan kun je ook de EZ_GPO utility gebruiken. Deze deploy je naar je clients via Group Policy en via Group Policy kun je ook de EZ_GPO ADM files toevoegen om de powersettings op de clients te beheren. In de tijd van Windows 2000 gebruikten wij EZ_GPO. Programma werkte goed, deed gewoon wat het moest doen: Powersettings deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Trommelrem schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:21:
[...]

Ik kan het je niet laten zien a.d.h.v. een screenshot helaas, want onze 2003 servers zijn weggemigreerd, maar het zit er 100% zeker wel in. Op de clients moet alleen wel de betreffende update zijn geinstalleerd.

Maar als je het niet kunt vinden dan kun je ook de EZ_GPO utility gebruiken. Deze deploy je naar je clients via Group Policy en via Group Policy kun je ook de EZ_GPO ADM files toevoegen om de powersettings op de clients te beheren. In de tijd van Windows 2000 gebruikten wij EZ_GPO. Programma werkte goed, deed gewoon wat het moest doen: Powersettings deployen.
Vreemd,dan moet het er bij mij ook in zitten. Ik draai dus Windows 2003 R2 Enterprise Edition SP2.

Dit is een screenshotje, kun je eens aangeven waar ik moet zoeken dan?Afbeeldingslocatie: http://niconet.homedns.org/policy.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nico_van_wijk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:23:
[...]

Vreemd,dan moet het er bij mij ook in zitten. Ik draai dus Windows 2003 R2 Enterprise Edition SP2.
Je hebt wel minimaal een Vista Sp2 of Win7 machine nodig + de Group Policy Preferences updates.
De Win7 vanwege de veel betere GPMC interface waar je die instellingen mee kan doen.

Server OS maakt in dit geval geen donder uit, mag gewoon 2003R2 zijn.

[google=group policy preferences]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
alt-92 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:55:
[...]

Je hebt wel minimaal een Vista Sp2 of Win7 machine nodig + de Group Policy Preferences updates.
De Win7 vanwege de veel betere GPMC interface waar je die instellingen mee kan doen.

Server OS maakt in dit geval geen donder uit, mag gewoon 2003R2 zijn.

[google=group policy preferences]
Oooo, ik zit volgens mij helemaal verkeerd te denken. Ik dacht het is een kwestie van een pack installeren en je hebt die settings er gewoon bij in de GPMC op een windows 2003 bak.
Pagina: 1