Asus P6T SE boot niet.

Pagina: 1
Acties:

• mythia
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-12 09:12
Hallo,

Onlangs een nieuwe self-build pc aangeschaft.

Asus P6TSE.
Corsair TRX5G1600C9.
Core i7 920 d0.
Coolermaster cm 690 ii advanced.
Asus 5770 Cucore 1GB.
Coolermaster m620 RealPower.

Alles nu netjes aangesloten op het moederbord zoals aangegeven wordt in de handleiding.

Dit houdt in:

CPU klep omhoog, CPU erin. Scyte Mugen 2 erop aangesloten.
3x geheugen erin, slot a1b1c1.
Graka aangesloten op Pci-ex 1.
24pins voeding aangesloten
8 pins (of 4 pins) aangesloten in de top van mijn mobo.
1 Harde schijf aangesloten, overgenomen van mijn vorige pc.
Fans aangesloten, en jumpers allemaal na gekeken.
Cmos reset uitgevoerd.

En hierbij stopt mijn inspiratie een beetje.

Inmiddels al meerdere topics gelezen, maar zonder succes.

Misschien kijk ik over een simpel punt, ik ben hier namelijk wat nieuw in ;)

Mvg Henk

PS: Mocht ik nog dingen vergeten zijn om hierbij te melden, laat het even weten.

[ Voor 4% gewijzigd door mythia op 27-06-2010 21:48 . Reden: Toevoeging. ]

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-12 08:52
Ik heb dit zelf ook eens gehad, toen was het bij uiteindelijk het geheugen wat in het 1e en 3e slot zat. Probeer het eens in slot 2 en 4.

Piept de pc ook?

Anders denk ik toch echt dat je moederbord of cpu dood is

• mythia
Thanks voor je reply.

Dat is even lastig. Mijn case heeft niet de casespeaker die daarvoor nodig is.

Ik ga het nu testen in slots 2/4. :) Will get back.

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Zeker weten afstandsbusjes gebruikt te hebben tussen moederbord en kast?
Koelpasta goed aangebracht en plastic van koeler afgehaalt?
Klinkt lullig maar je kan het vergeten.
En het kan problemen geven als je je harde schijf overzet van je vorige pc. Drivers en dergelijke. Probeer eens met een reepje ram of zonder harde schijf, kijken of ie uberhaupt boot.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• mythia
De eerste, je bedoelt de (in mijn geval) goede schroefjes aan de achterzijde van mijn kast bevestigen? Of moeten deze aan de kant van mijn mobo zitten? Dit is even om het even want ook zonder kast boot hij namelijk niet.

Ook een andere hd geprobeerd. Alle slots RAM geprobeerd maar ook dit kan niet helpen : (

Update. Ik begreep in eerste instantie niet helemaal wat je bedoelde met de afstandsbusjes. Deze zitten iig goed gemonteerd na alles verwijdert te hebben ; ) Ga je toch twijfelen aan jezelf :D

[ Voor 23% gewijzigd door mythia op 27-06-2010 22:20 ]

• J ten brink
Heb je toevallig nog een andere CPU in de buurt die je kan testen?
Het zou kunnen zijn dat je CPU defect is.

Toch is het lastig. Het kan ook wat anders zijn. Bijvoorbeeld een defecte graka, aangezien je nu ook niet kunt horen of de PC boot.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10
Afstands busjes zien der als volgende uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/2_1163595353.jpg

Dat zijn die kleine geel achtige dingen. Deze moeten tussen de kast en moederbord zitten. Mocht jij je systeem eerst in de kast gemonteerd hebben, zonder die dingen, dan kun je t schudden. Ook al probeer je t later met, of zelfs zonder kast.

Die dingen zorgen er voor dat je moederbord geen contact maakt met de achterplaat van de kast. Dat is 1 plaat metaal, als je t moederbord daar rechtstreeks op schroeft, brand je halfe moederbord binnen no-time door zodra je der spanning op zet, of de computer aandrukt.

Ik mag hopen dat je ze gebruikt hebt als je hem in een kast hebt ingebouwd? Anders ga je erg balen namelijk...

Specs!

• mythia
Ik heb niet zo 123 een andere i7 liggen nee ; )

Een andere grafische kaart overigens wel, ook geen beeld. Beiden aangesloten via DVI, dat moet toch wel iig werken?

• mythia
GoldenBatt schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:36:
Afstands busjes zien der als volgende uit:
[afbeelding]

Dat zijn die kleine geel achtige dingen. Deze moeten tussen de kast en moederbord zitten. Mocht jij je systeem eerst in de kast gemonteerd hebben, zonder die dingen, dan kun je t schudden. Ook al probeer je t later met, of zelfs zonder kast.

Die dingen zorgen er voor dat je moederbord geen contact maakt met de achterplaat van de kast. Dat is 1 plaat metaal, als je t moederbord daar rechtstreeks op schroeft, brand je halfe moederbord binnen no-time door zodra je der spanning op zet, of de computer aandrukt.

Ik mag hopen dat je ze gebruikt hebt als je hem in een kast hebt ingebouwd? Anders ga je erg balen namelijk...
Nee was even in de war met een andere set schroefjes. Deze heb ik direct in mijn kast geplaatst toen ik deze binnen kreeg.

En daarop dus mijn mobo geschroeft. Ik ben alleen bang dat ik een RMA moet maken, alleen wat lastig zonder bon..

• J ten brink
Dan ligt het probleem in ieder geval niet bij je graka.

Misschien dat je even bij de lokale pc boer langs kan gaan om daar eventueel een andere CPU te testen?

• mythia
Ja inderdaad, dat lijkt mij inderdaad ook iets om naar te kijken.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Je zegt boot niet, maar gebeurt er uberhaupt wat? Gaan er fans draaien, led codes op je moederbord etc.?
Boot ook eens met 1 geheugen reepje.

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Heb je de stekkers van de power/reset-button goed aangesloten op het moederbord? Niet verkeerd om ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door MB113 op 27-06-2010 22:56 ]

• mythia
Polster schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:44:
Je zegt boot niet, maar gebeurt er uberhaupt wat? Gaan er fans draaien, led codes op je moederbord etc.?
Boot ook eens met 1 geheugen reepje.
Alles gaat verder aan, de 3 fans die aangesloten zijn. Standby knopje gaat ook rood branden. En de harde schijf gaat draaien. De fan van mijn graka gaat ook aan dus dat kan het ook niet zijn lijkt me.

Verdere lec codes op mijn mb, zie ik niet, er gaan geen lampjes aan op het de aangesloten producten.

Het advies van starten met 1 reepje heb ik nu in alle 6 de slots geprobeerd maar ook nog steeds zonder succes.

• mythia
MB113 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:54:
Heb je de stekkers van de power/reset-button goed aangesloten op het moederbord? Niet verkeerd om ofzo.
Ja die heb ik nagekeken. Ook zonder deze aan te sluiten geprobeerd. Er met de standby knop op het mobo aan gezet. Ook niets.

• Polster
Je ziet dus niet eens het post screen? Heb je al je scherm en DVI kabel uitgesloten?

• mythia
Ik zie inderdaad helemaal niets, ik heb een andere dvi aangesloten ook geen succes.

Een ander scherm is op dit moment niet mogelijk, dit zou ik van de week moeten testen met een andere.

• Polster
Hier ook nog wat Asus specifieke suggesties die je kunt testen.

• mythia
Thanks, maar die van Asus zelf had ik al gehad.

Ben al een tijdje bezig zeg maar ; )

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 10:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

PCI-e stroomkabel(s) aangesloten op je videokaart? Ik verwacht van wel maar je meldt het nergens in je posts. De videokaart krijgt altijd wel wat stroom via de PCI-e bus zodat fans e.d. wel gaan draaien, maar kan voor verdere functionaliteit meer stroom nodig hebben...

• mythia
woelders schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:27:
PCI-e stroomkabel(s) aangesloten op je videokaart? Ik verwacht van wel maar je meldt het nergens in je posts. De videokaart krijgt altijd wel wat stroom via de PCI-e bus zodat fans e.d. wel gaan draaien, maar kan voor verdere functionaliteit meer stroom nodig hebben...
Die zijn ook aangesloten : D

Maar thanks voor de update.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
mythia1987 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:51:
Thanks voor je reply.

Dat is even lastig. Mijn case heeft niet de casespeaker die daarvoor nodig is.
Ik heb hetzelfde mobo en ook geen casespeaker, en bij mij piept hij wel. Geloof dat het mobo dat zelf doet tegenwoordig (correct me if i'm wrong.) Woops, heb wel speaker.

Heb je overigens al gekeken of je geheugen wel ondersteund wordt door jou moederbord? Er staat namelijk in je lijstje: TRX5G1600C9, maar deze bestaat naar mijn weten niet, dat zal dan wel TR3X6G1600C9 moeten zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door navlim op 28-06-2010 00:00 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• mythia
navlim schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:39:
[...]

Ik heb hetzelfde mobo en ook geen casespeaker, en bij mij piept hij wel. Geloof dat het mobo dat zelf doet tegenwoordig, correct me if i'm wrong.

Heb je overigens al gekeken of je geheugen wel ondersteund wordt door jou moederbord? Er staat namelijk in je lijstje: TRX5G1600C9, maar deze bestaat naar mijn weten niet, dat zal wel TR3X6G1600C9 moeten zijn?
Oops typo :D

Inderdaad de TR3X6G1600C9.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Heb net gekeken voor je, deze wordt ondersteund, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56
Hoe lang laat je de PC aan staan voordat je hem weer uitzet? Bij de laatste 2 computers die ik in elkaar geklikt heb duurde het soms wel 5 minuten voordat ik voor de eerste keer door de POST heen kwam. Waren beide ASUS moederborden overigens.

• mythia
Inderdaad ook iets wat mij nog is bijgebleven, ongeveer 10 minuten aan laten staan nu maar nog niets :(

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Zal de pc zonder cpu niet de post doorlopen? Probeer miss dat eens. Kijken of ie uberhaubt tot post komt, miss ook zonder gpu en harde schijf. Je krijgt alleen een melding dat er geen cpu gevonden is, toch?

• mythia
Kreeg ik maar een melding ; )

Er komt dus helemaal niets, maar ik ga je raad opvolgen. Let you know!

• thek
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hoeveel voeding connectors zitten er op de videokaart, alle connectors moeten namelijk gevoed worden.
Bij mij had ik 1 connector aangesloten en dat werkte niet. Na lang uitzoeken was ik erachter gekomen :P

[ Voor 11% gewijzigd door thek op 28-06-2010 18:56 . Reden: typo ]

• mythia
thek schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:55:
Hoeveel voeding connectors zitten er op de videokaart, alle connectors moeten namelijk gevoed worden.
Bij mij had ik 1 connector aangesloten en dat werkte niet. Na lang uitzoeken was ik erachter gekomen :P
Zou ik me inderdaad knap lullig voelen als ik dceze over het over zou hebben gezien maar nee, mijn grafische kaart heeft er gelukkig maar eentje :)

• Polster
Scythe Mugen backplate wel met de isolerende kant naar het moederbord gemonteerd zodat deze geen kortsluiting kan maken?
Pagina: 1