[Iphone]Beste offline maps oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het gebruik van offline maps op mijn Iphone. Helaas lukt het me niet echt een duidelijk beeld van de verschillende mogelijkheden te krijgen, omdat de gratis versies van app's vaak de "download" mogelijkheid niet bieden.

Ik ga volgende week naar Frankrijk en wil graag voor onderweg een kaart bij me hebben, waarbij ik niet hoef te navigeren, maar wel (via de GPS), kan zien waar ik me bevind. Openmaps leek me de oplossing, maar de manier van downloaden (gebieden selecteren) lijkt me daarentegen heel onhandig. Is er niet iets waarbij je kan zeggen "download de hele kaart van frankrijk"? Offmaps bied dit wel, maar dan weer alleen voor steden... :(

Zoals je waarschijnlijk al merkt kom ik er niet echt uit, en hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen. de reviews van de appstore neem ik met een korreltje zout, want maar wat vaak kraken mensen (die het programma bijvoorbeeld niet snappen), de app zover af dat je haast zou gaan denken dat het ook echt zooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:34
Screenshots maken? Het is namelijk verboden om de google maps kaarten op te slaan (en al helemaal te gebruiken voor commerciele doeleinden) dus zon oplossing in de vorm van een app is moeilijk te vinden (tenzij een app zijn eigen kaarten heeft, zoals TomTom, maar die kosten aardig wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Reb87 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:19:
Ik ga volgende week naar Frankrijk en wil graag voor onderweg een kaart bij me hebben, waarbij ik niet hoef te navigeren, maar wel (via de GPS), kan zien waar ik me bevind. Openmaps leek me de oplossing, maar de manier van downloaden (gebieden selecteren) lijkt me daarentegen heel onhandig. Is er niet iets waarbij je kan zeggen "download de hele kaart van frankrijk"? Offmaps bied dit wel, maar dan weer alleen voor steden... :(
Ik gebruik hier altijd Offmaps voor. Het is een beetje verwarrend dat ze daar tegenwoordig in-app purchasable "guides" aan hebben toegevoegd voor steden, maar je kunt nog steeds ook gewoon zelf regio's aangeven om te downloaden. Je zult daarbij inderdaad wel zelf een gebied voor moeten aangeven (gewoon een rechthoek op de kaart selecteren, detailniveau kiezen en op download drukken), maar zo omslachtig is dat toch niet? Als je een heel land wil downloaden, kun je dat trouwens niet in het hoogste detailniveau doen, dat past niet. Wat ik zelf vaak doe is het gehele land op een detailniveau hoog genoeg voor wegen en spoorlijnen en dan een aantal steden op een hoger niveau. Een stad als Parijs zal namelijk in het hoogste detailniveau gerust 150MB in beslag nemen.

Nog een laatste opmerking: check vantevoren even wat de kwaliteit van Openstreetmaps is voor de gebieden waar je naartoe gaat. In Nederland is het bijvoorbeeld overal uitstekend (daar zijn gewoon de officiële kaarten gedoneerd aan Openstreetmaps), maar ik heb ook wel eens gehad dat er geen enkele straat op de kaart stond in het buitenland.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Jailbreaken en xGPS installeren, heb je de mogelijkheid om maps op te slaan.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

robbinonline schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:24:
Jailbreaken en xGPS installeren, heb je de mogelijkheid om maps op te slaan.
Misschien ook interessant om toe te lichten wat precies de meerwaarde is? Jailbreaken is wel een grotere stap dan simpelweg een app downloaden. Is het de moeite waard?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jailbreaken ga ik niet doen. Bovendien bied xGPS precies hetzelfde als offmaps, dus ik zie het voordeel niet zo... ;-) Ik vind het jammer dat aanbieders als Tomtom niet gewoon een app maken waar de maps op zitten, maar waar je niet mee kan navigeren, voor een veel lager bedrag... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:10:
[...]

Misschien ook interessant om toe te lichten wat precies de meerwaarde is? Jailbreaken is wel een grotere stap dan simpelweg een app downloaden. Is het de moeite waard?
Ja omdat sommige gebieden gewoon niet gecoverd zijn door bij tomtom en dan is xGPS wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

Is wellicht oMaps iets voor je?

PSN: TDBtje

Pagina: 1