3-scherm setup met 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 21:10
Hallo tweakers,

Ik werkte reeds met 2 schermen op mijn pc, maar vorige week heb ik een scherm er bij gekregen en deze wilde ik dus ook graag aansluiten. Hiervoor heb ik een simpel extra videokaartje gekocht, maar deze wordt niet herkend.

Mijn setup:
Processor: Intel E7400
Moederbord: MSI MS-7502
Videokaart 1: Nvidia GT140 - PCIe
Videokaart 2: ATI 9250 - PCI
Besturingssysteem: Windows 7

Kan dit gewoon niet samen, een PCIe en een PCI kaart, of is er iets anders wat niet klopt?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door theredone51 op 27-06-2010 19:32 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zoue moeten werken, zolang je geen Vista maar xp of 7 draait. Wordt de kaart helemaal niet herkend, dus ook geen vraagteken in apparaatbeheer?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In XP kan dat prima. Met vista en hoger heb je kaarten met de zelfde chipsets nodig.

Ey!! Macarena \o/

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
RaZ schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:24:
In XP kan dat prima. Met vista en hoger heb je kaarten met de zelfde chipsets nodig.
Alleen Vista kan het niet, in W7 hebben ze het weer 'gefixt' ;)

• theredone51
Ik werk trouwens met Windows 7.

Bij apparaatbeheer zie ik alleen "NVIDIA GeForce GT140" staan als beeldschermadapter. De ATI komt nergens voor.

• Nielson
  • Nu online
En hij werkt wel gewoon als je de Nvidia eruit haalt? Overigens is de 9250 vrij oud, betwijfel of er een passende Win7 driver voor is.

• theredone51
Nielson schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:42:
En hij werkt wel gewoon als je de Nvidia eruit haalt? Overigens is de 9250 vrij oud, betwijfel of er een passende Win7 driver voor is.
Dat heb ik nog niet getest, zal ik zo eens doen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

moet gewoon werken. Correctie, zou gewoon moeten werken :)

Drivers installeren voor nvidia, drivers voor ATI en als het goed is heb je zelfs twee "catalyst control centers". een CCC voor ati, en de nvidia control pannel. Vervolgens moet je daar dus niet wezen om een beeldscherm aan je computer te knopen, maar in het screen resolution menuutje (rechterklik op buro blad --> screen resolution). Daar kun je naar eigen inzicht monitoren toevoegen / verwijderen en zelfs VGA uitgangen forceren.

-_-

• theredone51
Als ik de Nvidea los koppel en enkel de ATI er in laat zitten dan krijg ik geen beeld als ik de pc opstart. Kan het misschien ook een bios setting zijn ofzo dat als er een PCIe kaart in de pc zit, dat hij dan de PCI videokaart niet meer aan zet?

• Nielson
  • Nu online
Nee, er zit in de bios vaak wel een optie om de primaire kaart te bepalen (afhankelijk van mb pci/agp/pci-e/onboard), dus welke gebruikt wordt bij het opstarten, maar dat schakelt op zich de rest niet uit.

/edit: Ik zie net dat je mainboard een Intel G33 chipset heeft, welke ook Integrated Graphics heeft. Het kan dus wel zijn dat als je bv de Nvidia eruit haalt je onboard primary wordt en je dus daarom geen beeld op de Ati krijgt bij het opstarten.

[ Voor 37% gewijzigd door Nielson op 27-06-2010 20:27 ]

• theredone51
Ondanks die chipset zit er achter op mijn pc toch echt geen aansluiting voor een onboard videokaart, dus dat kan het niet zijn denk ik..

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

Staat de kaart wel weergegeven in het apparaatbeheer?

-_-

• theredone51
Neen, de kaart is ook niet terug te vinden in apparaatbeheer.

• theredone51
Nog iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn?

• Nielson
  • Nu online
Kaartje werkt wel in een andere pc?

• theredone51
Hallo mensen,

Late reactie, maar ik was voor een tijdje in het buitenland. Vandaag weer bezig geweest met de videokaart en ik heb hem in een andere pc getest (Windows XP) waar hij wel gewoon werkt.

Zou het dus gewoon zijn dat hij te oud is? Lijkt me sterk, want dan zou hij toch in ieder geval in Windows 7 te zien moeten zijn, maar dan zonder de juiste drivers.

Ik ben nu van plan om een nieuwe Nvidia Gforce 8400GS (http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-086256) te kopen, maar ik ben bang dat dat dan eventueel ook niet gaat werken?

Ter informatie nog de "datasheet" van het moederbord: http://www.computerhilfen...F8828%2Fmanual%2F7502.pdf

Ik kan er niet uit terug vinden dat het niet zou moeten werken...?

Edit: Ik zie net in de datasheet van het moederbord staan "32 bit PCI slot". Weet iemand hoeveel bit een ATI 9250 is? Ik kan enkel terugvinden dat het geheugen 128 bit is, maar meer ook niet. Misschien dat het hier aan ligt, maar ik denk dat de 8400GS dan hetzelfde probleem gaat geven..

[ Voor 33% gewijzigd door theredone51 op 10-08-2010 13:29 ]

• theredone51
Iemand nog een idee?

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 15:48
Bij sommige moederborden wordt het eerste of juist laatste PCI slot als speciaal gewaarmerkt.
Heb je al het eerste of laatste PCI slot geprobeert? Ik heb in het verleden een IBM pc gehad en die had ook zo'n geintje icm onboard vga.

De kaart zelf is goed, dus daar kan het niet aan liggen.

• theredone51
Vandaag nog eens getest met beide PCI poorten. De bovenste (blauwe), als ik de kaart hier in steek, dan gaat de computer wel aan, maar is er op geen van de schermen beeld. Als ik de onderste (witte) gebruik, dan wordt de videokaart in windows niet herkend.

Vreemd, vreemd..
Pagina: 1