Advies draadloze router gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe router en omdat ik nogal een leek ben op het gebied van computers vraag ik jullie om hulp. Ik heb momenteel een oude router van zyxel, met 802.11g, waar ik niet meer tevreden over ben wegens te weinig bereik (op zolder) en te lage snelheden. Ik ben momenteel in het bezit van een glasvezel aansluiting met een snelheid van 100mbps.

Nu wil ik een nieuwe router die zorgt voor een goede dekking, ook op de tweede verdieping, en die in staat is om de snelheid die ik via glasvezel binnenkrijg door te geven. Het budget dat ik hiervoor over heb ligt rond de € 80,-.

Ik heb zelf als via de pricewatch en op het forum gezocht maar ik ben zoals gezegd een leek op dit gebied dus echt veel wijzer ben ik er niet van geworden.

Hopelijk kunnen jullie mij een goed product adviseren, alvast bedankt.

Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Een kant en klaar type kan ik je zo niet geven, maar je moet in ieder geval met twee dingen rekening houden; de snelheid die de router tussen wan en lan kan routeren en de wireless snelheid. Heel veel routers halen bv maximaal maar 30-50Mbps en op die manier haal je nooit het maximale uit je verbinding. Kijk eens in de grote ziggo/upc topics, daar worden ook veel routers besproken die geschikt zijn voor de snellere verbindingen. Tevens zijn op deze site snelheidstests te vinden voor routing en wireless snelheden van een aantal routers: http://www.smallnetbuilder.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Als je de snelheid van de glasvezel wilt kunnen doorgeven, dan rest je niets anders dan kabels te gaan leggen. Je kunt een 802.11N router proberen, maar zelfs Wireless N haalt de 100 Mbit lang niet. Kies wel een router uit met Gigabit LAN poorten en hoge LAN/WAN throughput (bv. de Dlink DIR 655)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Daar is de Pricewatch en vooral de productreviews eigenlijk juist voor. :) http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html

Lees even een paar reviews door en let inderdaad op WAN-LAN snelheid, bereik en WiFi-snelheid in de praktijk.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.