Toon posts:

3 schermen, slechts 2 videouitgangen

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Zoals de titel al aangeeft ik heb 3 schermen, 2 computer schermen (DVI & VGA) en 1 tv met HDMI.
Sinds kort staat mijn vaste pc terug thuis (komt van op kot) en nu zou ik graag alle 3 die schermen aan mijn pc kunnen hangen. Logischerwijze moet ik dus een nieuwe of een 2e videokaart kopen, mijn huidige setup is videokaart: Asus NVIDIA GFORCE EN8600GTS/HTDP/256M, PCI Express x16 en moederbord: Asus M2N32-SLI Deluxe.

Bestaan er überhaupt videokaarten met 3 uitgangen? liefst van 1 HDMI en 2 DVI :)
Is het zomaar elke videokaart op mijn moederbord toe te voegen, waar moet ik rekening mee houden?
Hoe zit het met geluid dat mee wordt gestuurt? Mijn laptop met HDMI uitgang had hier geen probleem mee...

Voorkeur gaat naar een 2e grafische kaart omdat dit waarschijnlijk het goedkoopste gaan worden.

thx

(enja dit is een luxe probleem :P)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 17:31
De meeste (misschien alle?) HD5XXX kaarten hebben uitgangen voor 3 monitoren. Echter zal gezien het doel een 2e video kaart een betere optie zijn.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De ATi 5xxx serie heeft 3 of 4 en zelfs 6 uitgangen. Het nadeel hiervan dat bij 3 of meer monitoren je de displayport moet gebruiken. Een tweede kaart erbij prikken is dan ook veel simpeler en goedkoper. (als je nog een vrij slot hebt) :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:06:
Bestaan er überhaupt videokaarten met 3 uitgangen? liefst van 1 HDMI en 2 DVI :)
Is het zomaar elke videokaart op mijn moederbord toe te voegen, waar moet ik rekening mee houden?
Hoe zit het met geluid dat mee wordt gestuurt? Mijn laptop met HDMI uitgang had hier geen probleem mee...
Zomaar even drie vrij eenvoudige vragen die je hier neerplempt zonder enige vorm van eigen onderzoek.

dit topic gaat dicht wegens gebrek aan eigen inzet.

Verwijderd

Topicstarter
Displayport moeten gebruiken? Kan je daar iets meer over zeggen?
Natuurlijk heb een slot vrij :) Is het dan mogelijk een ATI kaart samen met een NVIDIA kaart te gebruiken? Heb altijd gehoort dat het zelfs dezelfde model horen te zijn...

Dit topic is gesloten.