Nieuwe modem nodig door OS verandering naar win 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(h)Ola,

Dit weekend nieuw systeem in elkaar gezet, en nu blijkt het modem van het oude systeem niet compatibel te zijn met windows 7.
We hebben ADSL van KPN, nog altijd via een Alcatel Speedtouch USB modem (aka Speedtouch 330), deze werkt dus niet onder windows 7 (64bit). Flink gezocht op het internet en er zijn geen drivers (tot vista wel, ergens homemade aanpassing gevonden voor win7 32bit, werkt niet onder 64bit).
Dus opgebeld: alleen nieuw modem bij switch van abonnement en dan duurt het alsnog 3 weken om dat ding hier te krijgen (wat ik lastig vind te begrijpen). Dat gaan we niet doen dus.
Nu wil ik een nieuw modem kopen en wil ik aan jullie vragen op welke zaken ik moet letten (naast win7 compatibel), danwel welke modems jullie aanraden. Heb een asrock 890FX mobo.
Ik begrijp uit wat ik gezocht heb dat een ethernet router het handigst is, omdat deze niet OS afhankelijk zijn (klopt?). Ik ben niet geïnteresseerd in een draadloos modem (weinig trek in draadloos netwerk-problemen, heb enkel een desktop). Heb geen thuisnetwerk.

Dus de vragen:
Ik wil gamen over het web, heeft dit nog invloed op de keuze? Wat krijg je voor de grote prijsverschillen (15-250, ie. kan ik uit met een goedkope of is goedkoop duurkoop bij dit soort producten)? Om toch iets te hebben, bijv de Zyxel prestige 660?
Verder kan ik nergens vinden of de modems die ik hier op de pricewatch vond geschikt zijn voor KPN adsl. Hint/tip? Niet nodig of ben ik gewoon slecht in zoeken?
In een consumentenbond artikel over modems die door de internetproviders geleverd worden, word min of meer afgeraden om eigen modem/router te kopen, al is het niet helemaal duidelijk of het niet alleen over de draadloze modems gaat.
quote: consumentenbond
Bij ADSL zijn modem en router geïntegreerd. Koop geen alternatieve draadloze ADSL-modems, het is niet gegarandeerd dat de verbinding gaat lukken. Houd er ook rekening mee dat de providers alleen ondersteuning bieden voor de door henzelf geleverde apparatuur.
Zijn jullie het hiermee eens?
KPN lijkt de speedtouch 546 te gebruiken. Mischien dat die kopen het handigst is?
Andere adviezen?

Cliffs:
-KPN adsl (tot ~16mbps afaik)
-switch naar win7
-huidige modem werkt niet onder win7
-nieuw modem nodig
-gamen over internet (oa)
-mobo met 1Gbs ethernet verbinding

Alvast bedankt,

Tao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Speedtouch 546 klinkt prima, maar elk willekeurig ADSL2+ Ethernet-modem zal prima voldoen, want Ethernet is idd OS-afhankelijk. Ik zou haast eens bij je buren gaan vragen of zij niet toevallig een modem overhebben nadat ze geswitched zijn van provider ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik zou draadloos (wifi) niet meteen uitsluiten. Een willekeurig ethernet-modem/router met ingebouwde wifi-access zal het prima voor je doen en het draadloze netwerk-deel hoef je niet te gebruiken - maar het hoeft maar weinig meer te kosten en kan handig uitkomen als je toch eens een laptop of zo er bij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt beiden, zal het in gedachten houden morgen. Word mogelijk 2e hands van hier, mn buren hadden er geen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Heb je echt een 16Mb abo? Want met het oude modem kun je nooit meer gehaald hebben dan 8Mb aangezien die ADSL1 was. Die Sweex van 15,- in je lijstje is trouwens geen adsl modem/router. Als het goedkoop moet idd even kijken op marktplaats ed, anders gewoon een goedkope adsl2+ uit de pw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Als je niet eens een nieuw modempje kan krijgen van KPN, en je oude werkt niet meer met je OS, klinkt mij dat vrij onacceptabel in de oren, en ik denk ook dat afdeling retentie ( als je hierom dus weg wil ) er ook vast wel iets aan wil doen lijkt me. Zo niet dan is de keuze simpel, wegwezen.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol USB modem?

Welk KPN abonnement heb je als ik vragen mag? Bij InternetPlusBellen moet je altijd een modem van KPN aanvragen omdat ze de VOIP-instellingen niet willen vrijgeven.

De PPPOE (of hoe heet dat?) instellingen weet ik niet, of ze die vrijgeven.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben hier een oud planet internet ADSL only abo (wist ik ook niet tot ik opbelde, en ja dat gaan we veranderen, en nee daar wil ik niet op wachten, 3 weken....). Haal op het moment slechts 6.8 Mbps (via icoontje) idd, maar is nooit een probleem geweest (ook oude pc :D).
Word een 2e hands 546 voor vrij weinig geld, dan zal ik ns kijken hoeveel ik haal (en of het lukt).
mvz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:51:
Als je niet eens een nieuw modempje kan krijgen van KPN, en je oude werkt niet meer met je OS, klinkt mij dat vrij onacceptabel in de oren, en ik denk ook dat afdeling retentie ( als je hierom dus weg wil ) er ook vast wel iets aan wil doen lijkt me. Zo niet dan is de keuze simpel, wegwezen.
Tis meer de wachttijd die ik niet accepteer dan dat ze niet willen, al heb ik waarschijnlijk niet voldoende gepusht. Maar werd me snel duidelijk dat het ook als ik doordramde om weken zou gaan ipv om dagen en ik wil het in dagen geregeld hebben. Desondanks heb je gewoon gelijk. Ik zal het in de overweging meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mvz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:51:
[...] en ik denk ook dat afdeling retentie ( als je hierom dus weg wil ) er ook vast wel iets aan wil doen lijkt me. Zo niet dan is de keuze simpel, wegwezen.
We hebben het hier wel over KPN he. Die hebben al dan niet door verschillende overnames toch het grootste marktaandeel, één iemand die al jarenlang met een aftands ST330 usb kwal werkt worden ze echt niet warm of koud van.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neem een ADSL(2+) modem van 50 Euro. Een USB adapter is 1) uit de tijd en 2) altijd een spelbreker.
Pagina: 1