Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 08:49
Hoi tweakers,

Ik heb thuis een simpele situatie: een internet verbinding die zonder tussenkomst van een router snelheden van ~2mb down en ~150kb up haalt, 2 PC's met verschillende netwerk kaarten (eentje is realtek, de ander 3com) en een oude realtek vigor2200 router met firmware uit 2002.
Het probleem is dat als ik beide PC's op de p1 en p2 ingangen van de router aansluit, de PC's niet boven een snelheid van ~550 kb down komen. De upload van ~150kb wordt wel netjes gehaald.
De lampjes op de router zijn groen en volgens de gebruiksaanwijzing betekent dit dat zowel de bron van het internet via het modem, als de output (de netwerkkaarten) beide 100mpbs ondersteunen (en dus niet 10mbps!).IP's zijn volgens DHCP gedefinieerd.
Na zoeken is het enige mogelijke probleem te vinden binnen het verschil in netwerk kaarten tussen de 2 PC's, maar dat verklaart nog steeds niet waarom een van de PC's nog steeds enkel de ~600kb down haalt terwijl de andere PC uitstaat of zelfs niet verbonden is met de router. Kan het toch liggen aan deze oude router?
Wat zie ik over het hoofd?

Met vriendelijke groet,

Vib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:56

D4NG3R

kiwi

:)

Dit lijkt mij niet, want zelfs 10Mb/s is 1.25MB/s en 512KB/s is daar nog niet eens de helft van...

Heb je je router al een keer gereset (van het stroom af halen -als er een resetknop is, deze nu in drukken- en hem ongeveer een uurtje van het stroom afhouden)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
Ja wel gereset maar niet zolang van het stroom gehouden. Kan dat echt werken? Ik zal het vannacht proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vibonacci op 27-06-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Soms wel.. heb een router (2001) gehad welke na 2 uur nog niet gereset was.. pas na hem 4u lang van het stroom te hebben gehouden, was alle data weer factory default.

Huidige router reset na 5 mins zonder stroom, maar sommige routers doen nog steeds vervelend. En resetten pas na een (paar) uur.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 27-06-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

D4NG3R NL schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:34:
Soms wel.. heb een router (2001) gehad welke na 2 uur nog niet gereset was.. pas na hem 4u lang van het stroom te hebben gehouden, was alle data weer factory default.

Huidige router reset na 5 mins zonder stroom, maar sommige routers doen nog steeds vervelend. En resetten pas na een (paar) uur.
Het verhaal van "een paar uren zonder stroom is pas een reset" is een broodje aap. Routers hebben geen batterij zoals de BIOS van een PC.... Stroomloos is stroomloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 27-06-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Het is heel simpel. Die router kan gewoon niet meer routeren, en dus zal je een andere moeten halen als je sneller wilt. Op www.smallnetbuilder.com kan je goed kijken op welke snelheden routers kunnen routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Edgarz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:43:
[...]

Het verhaal van "een paar uren zonder stroom is pas een reset" is een broodje aap. Routers hebben geen batterij zoals de BIOS van een PC.... Stroomloos is stroomloos.
Vandaar dat zelfs een hoogleraar networking dit ons eens verteld heeft... Jaajaa......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

D4NG3R NL schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:24:
[...]

Vandaar dat zelfs een hoogleraar networking dit ons eens verteld heeft... Jaajaa......
Dan mag die zelf ook nog wel eens een paar bijlessen nemen. Natuurkunde, electrotechniek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

En toch is het wel waarheid, aangezien het thuis & op school al meerdere malen gebeurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

D4NG3R NL schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:27:
En toch is het wel waarheid, aangezien het thuis & op school al meerdere malen gebeurt is...
Ik zal je vertellen dat ik er ook moeitje mee heb, ik vermoed eerder dat hert initiele probleem ergens anders lag en dit in de tussentijd is verholpen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

fish schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:30:
[...]

Ik zal je vertellen dat ik er ook moeitje mee heb, ik vermoed eerder dat hert initiele probleem ergens anders lag en dit in de tussentijd is verholpen
Zoals een verlopende lease op een modem....
Ik hoor erg graag een uitleg hoe een stroomloos apparaat toch nog iets doet, afhankelijk van de tijd dat de router van de stroom af is. Ben erg benieuwd. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
Bijgeloof of niet het mocht de klus niet klaren. Hij stond de hele nacht zonder stroom en de situatie is helaas hetzelfde.
TrekDude101 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:48:
Het is heel simpel. Die router kan gewoon niet meer routeren, en dus zal je een andere moeten halen als je sneller wilt. Op www.smallnetbuilder.com kan je goed kijken op welke snelheden routers kunnen routeren.
niet echt veel goedkope routers bij de tests op die site. Zijn er meer mensen die me aanraden om gewoon een nieuw ding te kopen?

[ Voor 67% gewijzigd door Vibonacci op 28-06-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Vibonacci schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:32:
Bijgeloof of niet het mocht de klus niet klaren. Hij stond de hele nacht zonder stroom en de situatie is helaas hetzelfde.

[...]

niet echt veel goedkope routers bij de tests op die site. Zijn er meer mensen die me aanraden om gewoon een nieuw ding te kopen?
Waarschijnlijk kan je ook wel met een redelijk goedkoop model af, 2mbit/s is niet zo heel veel om te routeren, en daarom zullen de meeste nieuwe routers dit wel aankunnen. Ikzelf heb echter liever een wat duurder, en beter model, omdat goedkopere routers wat sneller onder druk uitvallen (bij downloaden met torrents bijvoorbeeld). Misschien kun je in de pricewatch wel wat goedkope routers met goede reviews vinden.

Ik weet echter wel zeker dat je huidige router het simpelweg niet aankan, ik heb ook nog proberen te googelen op je model, maar aangezien die zo oud is, was er niets duidelijks te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04
D-Link DIR 655, vaak te vinden voor 60 euro, kan zelfs gigabit over z'n WAN poort routeren en heeft veel mooie instelmogelijkheden. Heb hem zelf en bevalt uitstekend, enigste minpunt is de webinterface die wel wat beter kan.

[ Voor 15% gewijzigd door melcon op 28-06-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
TrekDude101 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:29:
[...]

Waarschijnlijk kan je ook wel met een redelijk goedkoop model af, 2mbit/s is niet zo heel veel om te routeren, en daarom zullen de meeste nieuwe routers dit wel aankunnen. Ikzelf heb echter liever een wat duurder, en beter model, omdat goedkopere routers wat sneller onder druk uitvallen (bij downloaden met torrents bijvoorbeeld). Misschien kun je in de pricewatch wel wat goedkope routers met goede reviews vinden.

Ik weet echter wel zeker dat je huidige router het simpelweg niet aankan, ik heb ook nog proberen te googelen op je model, maar aangezien die zo oud is, was er niets duidelijks te vinden helaas.
Ik ga rondsnuffelen naar een nieuwe router. Voordeel voor de prijsklasse voor mij is dat ik nooit en te nimmer wireless functionaliteit wil dus hopelijk scheelt dat wat geld.
Pagina: 1