[Snow Leopard] Programma's niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Aanbeland bij het volgende probleem waar ik geen raad mee weet. Ik irriteer me mateloos aan de magicmouse en heb verschillende programma's geprobeerd om de muis te verbeteren. Het werkt nu iets lekkerder maar ik stap toch over op een logitech. Vooral de langzame snelheid bij langzame bewegingen vind ik irritant. Anyway, daar gaat het nu niet om maar ik moest het even kwijt :)

Ik heb nu diverse tootlje die ik weer wil verwijderen. Een daarvan staat in de programma folder (controllermate), twee andere staan bij systeemvoorkeuren>overige (magicprefs en mousezoom). Het lukt me niet om ze te verwijderen door ze naar de prullenbak te verslepen. Misschien omdat ze aan staan maar ik weet niet hoe ik programma's die op de achtergrond draaien kan uitzetten.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even terzijde, de langzame snelheid ligt niet aan de muis zelf maar aan de manier waarop Mac OS X muisversnelling toepast. In het geval van de Magic Mouse kun je deze versnellingscurve het beste regelen met het programma Magic Driver. Dit is SteerMouse, maar dan voor de Magic Mouse.

http://plentycom.jp/en/magicdriver/

En je probleem met het verwijderen, dit soort tools hebben meestal echte uninstallers meegeleverd. Ik zou even de documentatie van de programma's doorlezen.

• michielvz
Ik heb zojuist gezocht naar documentatie maar kan er echt weinig over vinden. Ik heb magicdriver geinstalleerd maar de muisversnelling blijft vervelend. Kan ik muisversnelling niet helemaal uitzetten?

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-01 21:01
In Activiteitenweergave zie je alle processen die lopen, als je die beëindigd moet je het programma kunnen verwijderen uit de folder. De programma's die in je systeemvoorkeuren gaan zitten kun je verwijderen door er rechts op te klikken en kiezen voor verwijderen.

Know Thyself

• Frietsaus
  • Niet online
michielvz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:51:
Ik heb zojuist gezocht naar documentatie maar kan er echt weinig over vinden. Ik heb magicdriver geinstalleerd maar de muisversnelling blijft vervelend. Kan ik muisversnelling niet helemaal uitzetten?
Heb je de Tracking Speed helemaal omlaag gezet? Als je die omlaag zet en de snelheid van de muis regelt met Sensitivity zou je vrijwel geen muisversnelling meer mogen hebben.

• michielvz
Rechts klikken doet niets anders dan links klikken. Ik heb controlermate gestopt met activiteitenweergave maar ik kan hem nog steeds niet verwijderen.

• Frietsaus
  • Niet online
De uninstaller van Controllermate zit in de dmg waar ook de installer in zit. MouseZoom is enkel een PrefPane dus die kun je verwijderen door Systeemvoorkeuren > Ctrl+klik (of rechtsklik) op MouseZoom en dan te kiezen voor Verwijder voorkeurenpaneel. Hoe je MagicPrefs verwijdert staat hier.

Als je Magic Driver wilt verwijderen open je Magic Driver via Systeemvoorkeuren, kies vervolgens Help in de menubar en kies dan voor Uninstall. Maar ik weet zeker dat je de muisversnelling "uit" kan zetten met Magic Driver, dus kijk nog even of je de Tracking Speed wel helemaal omlaag hebt gezet. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 27-06-2010 17:31 ]

Pagina: 1