Backup starten nadat Windows gestart is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Elke maand wordt er een backup gemaakt van mijn pc naar mijn NAS (Synology DS107+), vanaf mijn NAS wordt elke week een backup gemaakt van de userdata en foto's naar een externe hardeschijf (voor het geval de schijf in mijn NAS defect raakt).
Voor mijn pc's gebruikt ik hiervoor Cobian Backup 9. Ik heb ingesteld dat deze om 0.00 uur elke maand begint met backuppen. Nu merk ik de laatste tijd dat de pc niet meer op deze tijden aanstaat en er dus geen backup gemaakt wordt.
Nu zoek ik iets dat er voor kan zorgen dat wanneer de backup niet gemaakt is, deze alsnog wordt gemaakt zodra de computer de eerst volgende keer wordt opgestart. Er schijnt ook backupsoftware te zijn die dit al ingebouwd heeft, maar kan niet zo snel meer op de naam komen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Hoe staat de taak gepland?
Indien dit via de Windows taakplanner gaat, kun jij bij de instellingen aanpassingen maken wat er gebeurt wanneer de taak niet start. (tabblad instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Probeer Task Scheduler inderdaad eens.
Voor kopieeropdrachten kan je de 'Robocopy' command gebruiken maar ik weet niet of deze voor jou voldoende opties biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee de taakplanning gaat niet via Windows taakplanner.
Het kan alleen per interval, handmatig, dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
Misschien is het mogelijk om de handmatige functie (indien dit via een commando kan) via de taakplanner te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit te zoeken maar kan er niks over vinden. Wat is een backupprogramma die dit standaard ingebouwd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
http://www.softpedia.com/...overy/Cobian-Backup.shtml
-The application can be used as a command line utility. No separate command line program is needed

Ik vermoed dat de nieuwe versie het dan wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ah dankjewel. Ik zat al even te denken om de nieuwe beta te gaan proberen, maar wist niet dat die het wel aan kon. Ik ga hem direct downloaden en proberen.

Ik heb hem ingesteld en nieuwe backup taak aangemaakt. Ik zag zo geen mogelijkheid om de oude te exporteren naar versie 10. Beide programma's draaien naast elkaar dus versie 9 wordt niet overschreven.

Hoe stel je nu in dat hij bij een uitstaande pc alsnog de taak start zodra deze aangezet wordt?

[ Voor 49% gewijzigd door Binnetie op 27-06-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik gebruik versie 10 en ik zie bv bij de 'opties' => 'Engine' de optie staan: "Start gemiste taak" de uitleg hiervan is dat cobian periodiek gaat controleren op taken die gemist zijn en dan alsnog probeert.

Een backup starten vanop de commandline lijkt niet te kunnen, alleen alle taken, en in mijn geval heb ik voor elk type een andere taak (Full, Differential, Incremental) dus ik zou die niet allemaal willen runnen elke keer windows start.
http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup_faq.htm#22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb aangevinkt dat hij periodiek controleert op gemiste taken. Dat lijkt me voor mij genoeg ipv de commandline te gebruiken.
Pagina: 1