Ik heb een computer samengesteld voor iemand die last heeft van erg trillende handen (en weinig computerervaring). De computer wordt voornamelijk gebruikt voor surfwerk. Het typen gaat, na wat kleine aanpassing, zeer redelijk. De muis is echter een veel groter probleem. Het positioneren van de muis, en deze vervolgens op dezelfde plek houden om te klikken gaat nogal vaak mis. Knoppen ter grootte van de 'back' knop in Firefox gaan wel, maar nog steeds met enige moeite. Op tekstlinks klikken gaat heel erg vaak mis. Daarnaast wordt tijdens het bewegen van de muis vaak per ongeluk op de rechter muisknop geklikt. De snelheid van de muis heb ik natuurlijk al zo veel mogelijk aangepast.
Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van een crappy oude muis, dit maakt het natuurlijk niet beter. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe muis of trackball, die zo veel mogelijk kan helpen in deze problemen. Zelf heb ik (bijna) geen ervaring met trackballs, maar op internet heb ik positieve verhalen gevonden van mensen met trillende handen. Zelf zat ik te denken aan de Kensington Orbit Optical Trackball, een grote trackball en 2 simpele grote knoppen, en dat voor een redelijke prijs.
Is er iemand die ervaring heeft met deze trackball, of andere ideeën/tips om dit probleem te minimaliseren?
Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van een crappy oude muis, dit maakt het natuurlijk niet beter. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe muis of trackball, die zo veel mogelijk kan helpen in deze problemen. Zelf heb ik (bijna) geen ervaring met trackballs, maar op internet heb ik positieve verhalen gevonden van mensen met trillende handen. Zelf zat ik te denken aan de Kensington Orbit Optical Trackball, een grote trackball en 2 simpele grote knoppen, en dat voor een redelijke prijs.
Is er iemand die ervaring heeft met deze trackball, of andere ideeën/tips om dit probleem te minimaliseren?