Past de AMD Sempron 2800+ die oorspronkelijk gemaakt is voor socket 754 op een AM3 socket? Of heeft een AM3 socket alleen backward compatibility met AM2(+)?
Dat gaat niet passen. Hoe het precies zit met backward compatibility van AM3 weet ik niet precies, dus pin me er niet op vast.
Volgens mij is AM2+ compatible met AM3.
Volgens mij is AM2+ compatible met AM3.
AM3 socket heeft maximaal 941 pinnen, gaat dus duidelijk niet passen in een Socket 754.
Als je de sempron processor ziet heeft hij alle pinnen aan de zijkant zitten en in eht middeen een gat. Dus theoretisch zou eht kunnen dat de middelste 200 pinnen gewoon niet gebruikt worden. Of werkt dat niet zo simpel? De Phenom 2 laat ten slotte ook een stuk of 5 pinnetjes ongebruikt.
De sempron voor een 754 gebruikt sowieso een andere geheugencontroller. Een AM3 moederbord gebruikt DDR 2 of 3 dacht ik, een Sempron met een 754 socket kan alleen overweg met gewoon ddr geheugen...
https://www.instagram.com/anafollotofbricks/
Dit gaat niet werken. Afgezien van of het fysiek past, zijn de verschillen in techniek tussen de sockets zo anders dat het niet gaat werken. Waarschijnlijk sloop je er zelfs je am3 bordje mee
Ah, op die manier, zat net andersom te denken. Afgezien van de rest van de verschillen zal het alleen al door het geheugen niet kunnen werken, S754 cpu's hebben een (single channel) DDR1 geheugencontroller, AM2 en AM3 bordjes hebben respectievelijk DDR2 en DDR3 geheugen sockets.
Hmm jammer. Want ik moet een BIOS update draaien zodat mijn nieuwe processor gaat werken. Daarvoor wou ik deze er even inknallen, BIOS updaten, AMD Phenom II x2 55 Black Edition erin knallen. Maar helaas. Dan maar naar de lokale computer boer en kijken of die voor weinig geld die update voor me kan doen.
Pagina: 1