Stel, je hebt de vergelijking 7 tot de macht x = 11.
Hoe bereken je x dan??
Ik ben het spontaan vergeten!
Alvast bedankt!
Hoe bereken je x dan??
Ik ben het spontaan vergeten!
Alvast bedankt!
Moet wij voor je naar de universiteit of ga je het toch zelf doen?Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:49:
En weet iemand hoe je log 8 / log 2 op je GR uitrekend?? (Grafische Rekenmachine)
Ik moet namelijk voortentamen Wiskunde B doen, als ik naar de universiteit wil
Si vis pacem, para bellum
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Om jouw vraag met een wedervraag te beantwoorden:Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:49:
En weet iemand hoe je log 8 / log 2 op je GR uitrekend?? (Grafische Rekenmachine)
Ik moet namelijk voortentamen Wiskunde B doen, als ik naar de universiteit wil
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik studeer nu voor het voortentamen, en ik zag die vraag in het boek staan. Het is nu ook wel weer ene jaar geleden dat ik voor het laatst Wiskunde B had (havo niveau). Dus ik vraag nu of iemand weet hoe je deze vergelijking moet oplossenMatis schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:51:
[...]
Om jouw vraag met een wedervraag te beantwoorden:
Waarom weet jij dat niet als je een voortentamen voor Wiskunde B gaat doen. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de opsteller van het tentamen die vraag er niet voor niets in gestopt heeft,
Jaah klopt, maar hierbij 7x = 11, kun je van die 11 moelijk een 7 tot de macht iets doen.MB113 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:51:
als je 5x=25 hebt dan doe je 5x=52 dan mag je de vijf weghalen en heb je x=2.
Zo doe je dat bij "makkelijke" sommen. Als het niet kan dan wat hierboven word genoemd.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Het probleem hier is: waarom kun je hier zelf niet uitkomen? [google=onbekende exponent berekenen] was mijn eerst zoekopdracht en die bracht meteen het antwoord. Dit komt lulliger over dan het bedoeld is, maar wat heb je op de universiteit te zoeken als je daar al niet op komt?Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:55:
[...]
Jaah klopt, maar hierbij 7x = 11, kun je van die 11 moelijk een 7 tot de macht iets doen.
Mssn wist iemand hier een leuke, handige tip ofzo..
Maar het wordt wel beetje verkeerd opgevat denk ik
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq