Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Voor school heb ik een opdracht gekregen om op een "Windows server 2003" systeem het volgende te installeren en te configureren.

DHCP server
Exchange 2003 server
ISA 2006 enterprise server.

Dit alles wordt op 1 "server 2003" systeem geinstalleerd.
Daarnaast hangt dit alles in een domein met een AD. In het domein hangt nog 1 werkstation met daarop Windows XP prof.

Vanaf het werkstation moet je na de installatie van ISA de outlook webacces nog kunnen bereiken en een 3 tal internet sites. Daarnaast moet je nog kunnen inloggen met nieuwe users dmv het kerberos protocol.

Nu "had" ik alles werkend gekregen maar sinds de installatie van ISA krijgt mijn werkstation geen IP meer. In ISA heb ik 2 regels aangemaakt met de opdracht "Allow DHCP request" en "allow DHCP replies".

Ik ben nu al een aantal dagen aan het spelen met instellingen maar krijgt het niet voor elkaar.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
Waarom wordt er Exchange en ISA op 1 server geinstalleerd? Lijkt me nou niet echt een best practice zullen we maar zeggen.

Staan er misschien foutmelding in je eventlog, firewall log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de event log al nagekeken. Staan geen rare dingen in.

Het wordt btw op een virtuele machine geinstalleerd binnen MS virtual PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:07
Ik zou even op de ISA server allow all rule aanmaken en kijken of dat werkt. Werkt dat dan betekdn het dat je nog ergens een protocol extra moet open zetten voor de DHCP. Nu weet je niet zeker of het aan de rules ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

School-opdrachten horen niet op Tweakers, volgens mij, maar daar zal iemand anders wel een zegje over doen.

En wat gebeurt er als je je nieuwe rules uitzet/rollbackt?

Verder, eens met de mensen hierboven; niet best practise-inrichting.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2010 14:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:55
Je moet je server 2003 nog de role van dhcp server geven en in de isa server toestaan dat er dhcp requests naar de localhost vanuit het internal network komen. Normaal gebruik je isa alleen op een stand alone server.
Pagina: 1