beste loop voor mijn wc systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:53

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
ik heb nu alleen nog een cpu die watergekoeld is.

heb nu voor de nb&sb een chipset block besteld + een mosfetblock en ook maar een block voor op mijn 8800gts.

nou gaat mijn loop nu van de pomp/reservoir naar de rad en dan naar het cpu block.

de cpu heeft altijd op 23c gedraaid en 30 stress.

nu wil ik de ander block er ook op aan sluiten. kan ik dan van de cpu naar de mosfet naar de video kaart naar het nb/sb block toe?

of wordt het dan te warm

specs

alphacool pomp 900l

blackice xflow

alphacool cpu block + chipset gedeelte

zalman koelblock voor 8800gts 640mb

cpu:amd 3800 x2

mobo: asus a8n sli

Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.247/945750001-945800000/945753401-945753500/945753403_6_Fylw.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nvm

[ Voor 94% gewijzigd door The Eagle op 27-06-2010 13:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Je zou sowieso de SB weg kunnen laten. Die dingen worden toch totaal niet heet. Dat scheelt weer werk voor je pomp en ook een klein beetje warmte. De NB met water koelen zou nuttig kunnen wezen, maar dat betwijfel ik.

En voor de rest zal het niet zoveel uitmaken, maar als je het echt perfect wilt hebben, zet je gewoon het onderdeel dat het koelst moet blijven voorin de loop. Of je koopt er nog een rad/chiller bij voor tussen de CPU/GPU bijvoorbeeld.

Ook nog wat: http://www.tomshardware.c...r-cooling-101,1055-7.html

Daar staat dus:

"The order of the loop does not significantly affect the temperatures on the blocks."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tjah dat is een eindeloze discussie. Als jouw rad de warmte kwijt kan aan de omgeving, en de CPU als 1e is na de pomp. Dan zal de temp. niet veranderen. Water warmt hooguit enkele graden op, dus de volgorde maakt eigenlijk niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal jij een northbridge vandaan op een A8N-SLI? Op die van mij zit er geen.

Edit: oh, volgens mij noem je het ding gewoon nb/sb, niet dat er twee op zouden zitten.
Orwell schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:32:
Je zou sowieso de SB weg kunnen laten. Die dingen worden toch totaal niet heet. Dat scheelt weer werk voor je pomp en ook een klein beetje warmte. De NB met water koelen zou nuttig kunnen wezen, maar dat betwijfel ik.
Ik heb een Asus A8N-SLI liggen hier en daar wordt de SB toch best behoorlijk warm. Er zat een actieve fan op maar die heeft de geest gegeven, nu heb ik er een Zalman blokje op gezet. Met enige airflow is dat prima te doen, maar zonder wordt één en ander toch echt flink warm. In een watercooled setup zonder enige airflow zou ik me er niet aan wagen.

Die nForce chipjes staan er om bekend best warm te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:47:
Waar haal jij een northbridge vandaan op een A8N-SLI? Op die van mij zit er geen.

Edit: oh, volgens mij noem je het ding gewoon nb/sb, niet dat er twee op zouden zitten.

[...]

Ik heb een Asus A8N-SLI liggen hier en daar wordt de SB toch best behoorlijk warm. Er zat een actieve fan op maar die heeft de geest gegeven, nu heb ik er een Zalman blokje op gezet. Met enige airflow is dat prima te doen, maar zonder wordt één en ander toch echt flink warm. In een watercooled setup zonder enige airflow zou ik me er niet aan wagen.

Die nForce chipjes staan er om bekend best warm te worden.
Wtf, sinds waneer hebben moederbordchipsets behalve de 1156-Intels geen NB meer dan? :?

*kijkt naar plaatje van bord van TS*

Oh, juist ja. :/

Maar goed, het idee kwam dus van het feit dat ik (denk) te weten dat AMD's chipsets behoorlijk zuinig zijn, en dat de NB van m'n bord met het epic standaard koelblok soms een epic temperatuur van 32C bereikt.

Zelfde verhaal dus voor de SB, die hier een nog masterlijkere koeling heeft. Dat waterkoelen heeft met een AMD700/AMD800 echt totaal geen nut.

Eigenlijk wist ik alleen maar dat de nForce500+ -serie echt heethoofden waren, maar dat geldt dan dus over het algemeen voor die dingen. Weer wat geleerd. Maar nog steeds: doe er geen moeite voor met het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orwell schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:36:
Maar goed, het idee kwam dus van het feit dat ik (denk) te weten dat AMD's chipsets behoorlijk zuinig zijn, en dat de NB van m'n bord met het epic standaard koelblok soms een epic temperatuur van 32C bereikt.
De chip is alleen van nVidia :) Het is een bordje met een AMD socket, maar nVidia chipset. Het is een SLI-bordje.
Eigenlijk wist ik alleen maar dat de nForce500+ -serie echt heethoofden waren, maar dat geldt dan dus over het algemeen voor die dingen. Weer wat geleerd. Maar nog steeds: doe er geen moeite voor met het water.
Het geldt in ieder geval gedeeltelijk voor nForce 4. Ze zetten er natuurlijk niet voor niets een actieve fan op :) Zoals ik al zei kan je dat eventueel nog wel vervangen met een passief blokje, maar zonder airflow (zoals in een watergekoelde bak) is dat volgens mij echt geen goed idee. Als het actieve fannetje van TS nog wel werkt dan kan dat natuurlijk ook, maar ze staan er om bekend dat ze makkelijk kapot gaan en de geluidsproductie is natuurlijk ook een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:53

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
mijn asus a8n sli premium heeft geen active fan maar een soort van heatpipe constructie maar omdat het moederbord op de kop zit heeft hij het wat warmer dan normaal daarom ga ik hem ook water koelen

If water polo was easy, it would be called football

Pagina: 1