Geen verbinding met gedeelde printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293255

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb nog eens geprobeerd verbinding te maken met een gedeelde printer over het netwerk.
Ik kreeg eerst een melding over Print Spooler Service, die bleek uit te staan.
Die dus terug ingeschakeld.
Weer verbinding proberen te maken met de printer, waarna Windows dus drivers probeert te vinden..
Zonder enig resultaat.

Daarna heb ik dan de printer direct met usb op mijn computer aangesloten, en toen vond hij de drivers WEL!
Printerdrivers dus geïnstalleerd, en de printer was gereed voor gebruik! YESS!! :)

Daarna de printer terug aan de andere pc gehangen, en nogmaals geprobeerd verbinding te maken over het netwerk. (printer IS gedeeld hoor..)

Dan probeert Windows opnieuw drivers te zoeken (waarom weet ik niet??), en weer zonder resultaat...!
Hierdoor kan ik geen verbinding maken met de printer over het netwerk... zeer irritant!

Dus, hoewel ik de drivers geïnstalleerd heb, en de printer tussen mijn apparaten staat (weliswaar lichtjes doorschijnend omdat hij niet meer is aangesloten) en gereed voor gebruik is, probeert Windows, over het netwerk, NOG EENS drivers te zoeken, die hij niet vindt...

Hier zie je dat de printer is toegevoegd aan mijn apparaten:
Afbeeldingslocatie: http://swiftimg.net/images/public/547qkq.jpg

Kan iemand mij hier uitleg over geven, en mij helpen?

Ik dank jullie!

Vriendelijke groeten,

Amon

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 27-06-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:26

M2M

medicijnman

wat je dus eigenlijk vraagt is hoe je handmatig drivers kunt installeren voor een netwerk printer.

Ik zou het handmatig doen als het automatisch niet werkt. (let op, als de server waar de printer aan hangt, ik ga er vanuit dat je de printer via USB op een andere pc / server aangesloten hebt, een ouder OS heeft dan de pc waar je drivers voor wil installeren, kan het zijn dat de server de juiste drivers niet heeft.)
Dus navigeer naar de website van de fabrikant van de printer. Typ daar het typenummer in, download de drivers voor jouw OS, en installeer de boel handmatig.

Daarnaast zou het handig zijn als je iets meer info gaf over welke hardware we het hebben.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@M2M:

Ja, idd, sorry voor het gebrek aan hardware info.. :)

Computer waarop printer is aangesloten is een Dekstop met Windows XP Professional 32-bit.
Computer waarvan ik over het netwerk verbinding wil maken met printer is een Laptop met Windows 7 Ultimate 64-bit.

Maar met je uitleg hierboven, denk ik dat ik al verder kan.. Ik ga het meteen proberen!
Ik hou je op de hoogte!

Groeten en bedankt!

UPDATE: Als ik bij besturingssysteem Windows 7 64-bit kies, staat er op de site dat deze drivers standaard in Windows 7 zitten... Zo heb ik hem dus ook met usb kunnen installeren...

Dus ik kan op de XP pc, geen Windows 7 drivers downloaden...

Hoe los ik dit op?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 27-06-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:07

allure

Titaan fase 2/3

Kun je de printer niet handmatig toevoegen in win7, met een ipadres als poort?

Dit zou gewoon moeten werken, lokale printer met een Ipportnummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allure schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:43:
Kun je de printer niet handmatig toevoegen in win7, met een ipadres als poort?

Dit zou gewoon moeten werken, lokale printer met een Ipportnummer...
Kan je me op weg helpen hoe ik dit moet doen? :?
Bedankt!

Ik heb het pad naar de stuurprogramma's gevonden in Windows 7...
Misschien dat ik die files kan kopiëren naar de pc met XP??

C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3

C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3
Deze files komen het meest overeen met de originele files van de XP pc...

Weet iemand in welke map ik die files moet kopiëren op de XP pc?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 27-06-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

printer toevoegen > lokale printer > Nieuwe poort maken > standard tcp/ip port > Ipadres van de computer invoeren van waar de printer geshared word.

Als dit niet wil, zul je een oudere compatible driver moeten vinden om de printer te kunnen sharen.

[ Voor 25% gewijzigd door allure op 27-06-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb precies gedaan wat je zei, en printer is toegevoegd met stuurprogramma, maar als ik dan de testpagina wil afdrukken, blijft hij in de wachtrij... Er wordt dus geen verbinding gemaakt met de printer op de andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Staat de printer niet gepauzeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nope, deze is actief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik geef het op, die printer is waardeloos over het netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:10

liberque

Vrijzinnig!

Niet opgeven.... dat is flauw.

Je probeert het probleem op de verkeerde manier op te lossen.
Ga naar de PC waar de printer aan hangt, klik met de rechtermuisknop op de printer en kies
het tabblad delen. Nu zie je vanonder "stuurprogramma's" staan en klik je op de knop "extra stuurprogramma's".
Daar vink je dus aan voor welke architectuur je extra stuurprogramma's wilt installeren. In jouw geval x86. Hij installeert nu de drivers.

Nu ga je terug naar je remote PC. Maak remote verbinding met je printer (zoals je dus al deed) en nu zal de "server" je de correcte stuurprogramma's toesturen.

Succes.

[edit] ehr... dus je printer hangt op XP en je wilt remote via Windows 7 connecten? Had het dus net niet goed. Ok... ok... werkt op dezelfde manier als hierboven. Je moet echter dan wel zelf de drivers voeren aan XP. Hij vraagt hier als het goed is om. Kan je geen drivers voor Windows 7 vinden dan gebruik je drivers voor Windows Vista. Die doen het zonder problemen en zijn gewoon te vinden,

[ Voor 24% gewijzigd door liberque op 27-06-2010 14:21 . Reden: omgekeerd - dreekegmo ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
liberque schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:14:
Niet opgeven.... dat is flauw.

Je probeert het probleem op de verkeerde manier op te lossen.
Ga naar de PC waar de printer aan hangt, klik met de rechtermuisknop op de printer en kies
het tabblad delen. Nu zie je vanonder "stuurprogramma's" staan en klik je op de knop "extra stuurprogramma's".
Daar vink je dus aan voor welke architectuur je extra stuurprogramma's wilt installeren. In jouw geval x86. Hij installeert nu de drivers.

Nu ga je terug naar je remote PC. Maak remote verbinding met je printer (zoals je dus al deed) en nu zal de "server" je de correcte stuurprogramma's toesturen.

Succes.

[edit] ehr... dus je printer hangt op XP en je wilt remote via Windows 7 connecten? Had het dus net niet goed. Ok... ok... werkt op dezelfde manier als hierboven. Je moet echter dan wel zelf de drivers voeren aan XP. Hij vraagt hier als het goed is om. Kan je geen drivers voor Windows 7 vinden dan gebruik je drivers voor Windows Vista. Die doen het zonder problemen en zijn gewoon te vinden,
Dank je wel!

Ik heb dan de Vista 64-bit driver gedownload, maar hoe "geef" ik die aan de XP drivers?
Zodat mijn Windows 7 hem over het netwerk kan installeren?

En bij XP "extra stuurprogramma's", daar staat niets hoger dan XP in... Dus geen Vista noch 7...

Ook als ik kan bladeren voor nieuw stuurprogramma, dan moet het een *.inf bestand zijn, maar die heb ik nergens!! |:( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 27-06-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Lol.. vanzelfsprekend... had ik niet eens bij stilgestaan, immers Vista en 7 bestonden natuurlijk niet toen XP uitkwam... probeer in dat geval de 64bit XP drivers. Zou KUNNEN werken... al durf ik dat niet te garanderen.

Mocht dat niet willen werken dan kan je ook proberen de driversdisk van Windows Vista voor je 5150 te downloaden (de 64bit versie). Deze uit te pakken op je Windows XP machine en de map daarvan te delen. Vraagt Windows 7 dan om de drivers dan kan je verwijzen naar de gedeelde map.

Als dat niet werkt dan krijg je het alsnog aan de praat met een kleine registryhack. Het probleem zijn namelijk niet de drivers maar je spooler. Als je drivers lokaal installeert dan maken ze verbinding met de spooler die op lokaal ingesteld staat. Om dit aan te passen moet je de instellingen van de spooler aanpassen en dat doe je via de registry. Echter dat is zo'n lelijke methode dat ik hem zelden heb gebruikt en dus voor je moet opzoeken. Probeer daarom eerst even bovenstaande uit.

Nogmaals succes.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

ohwz en wat betreft het ontbreken van de .inf file... dat klopt. Je krijgt namelijk van HP een .exe bestand. Download en installeer Winrar. Ga naar de .exe file van HP en klik er met de rechtermuisknop op. Kies daar "hier uitpakken" of "uitpakken in HPblablabla". Et voila... je hebt de .inf files.

Ben nu even weg... het is hier Havenfeesten... kijk vanavond wel of het je is gelukt :)
en again... succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
64-bit driver voor XP was er niet, dus heb ik de gewone XP driver geprobeerd in compatibiliteitsmodus XP SP3...
Ook dit helpt niet.

Vista Driver.exe uitgepakt, en tijdens het verbinden met de printer, alle *.inf 's geprobeerd, maar krijg steeds een error.. blalblabla "probeer opnieuw" ... ben ik vet mee!

Maar laat maar zijn... ik ga volgende week Windows 7 installeren op de XP machine..

Na Windows 7 te gebruiken, HAAT ik XP... gedeelde mappen van XP naar 7 moest ik met een hele omweg doen om het klaar te krijgen, die printer werkte eerst met Vista, maar nu met Windows 7 niet..

Over het algemeen zijn computers nog steeds niet gebruiksvriendelijk genoeg!
Nog altijd problemen waarvan je denkt: "Waar kan het in godsnaam toch aan liggen??!"

Mijn vader gaat binnenkort een iMac halen, en ik denk dat ik dat ook ga doen.

Toch bedankt voor al jullie moeite, dat waardeer ik.

Als ik die XP eenmaal vervangen heb met Windows 7, zal het wel werken... hoop ik :p

Groeten

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 293255 op 27-06-2010 15:18 ]

Pagina: 1