Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Game windowed opstarten

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11 19:40
Volgens mij is dit echt iets heel simpels, maar ik kom er niet uit.

Ik wil graag games windowed spelen, want dan kan ik ondertussen wat andere applicaties in de gaten houden. Bij een aantal games krijg je in het menu mooi de optie 'Windowed' te zien, UT3 bijvoorbeeld, bij andere games is deze optie er niet, C&C 3, Bad Company 2 e.d.

Op google vind ik dat je "-w" of "-windowed" aan het 'target' van je snelkoppeling kunt toevoegen, maar target is grayed out en bij het target zelf kun je niets veranderen..(ik ben de administrator, dus lijkt me geen rechtenprobleem)

Truukjes zoals Alt-enter of Alt-tab hebben 1 of 2 keer gewerkt, nu niet meer.

Anyone?

edit: Ik heb een nieuwe snelkoppeling aangemaakt en daar kon ik het doel uiteraard wel specificeren, ook kon ik er (daarna) -w en -windowed aan toevoegen, maar de game blijft full-screen opstarten.

[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 27-06-2010 01:24 ]

:D

• KoffieNT
Niemand?

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 23:03
Spellen windowed starten wil alleen als het spel het zelf ook ondersteund. In de code wordt namelijk ingesteld of het fullscreen moet draaiien of niet. Dat het toevoegen van -w of -windowed bij sommige spellen wel werkt is dat die spellen controleren of je dat toegevoegd hebt en op basis daarvan beslissen dat ze niet fullscreen moeten gaan.

Je zult dus per spel moeten kijken of het windowed kan, en zo ja, hoe.

Voor bijvoorbeeld C&C3 levert de zoekopdracht : C&C3 windowed op:
Can I run C&C3 in windowed (i.e., not full-screen) mode?

Yes. You'll probably want to turn down the resolution before you do this, but you can simply add "-win" to your C&C3 shortcut to cause the game to start-up in windowed mode. The final shortcut should look something like:

"C:\Program Files\Electronic Arts\Command & Conquer 3\CNC3.exe" -win

Note that the game may run slower as a result.
mocht je de huidige snelkoppeling niet kunnen veranderen, dan is het handig om even een nieuwe te maken. En het commando moet inderdaad bij target worden toegevoegd.

en omdat ik me verveel:
Bij Bad Company2 moet je op Alt+Enter drukken terwijl je in het spel zit om te schakelen tussen fullscreen/windowed. Maar ook dat had je heel makkelijk kunnen vinden... :/

En nu lijk ik zelf niet goed te lezen, excuus. Bij Bad Company lijkt er ook nog ergens een configfile te zijn waar je fullscreen kunt uitzetten:
Go into the "settings.ini", find the line "Fullscreen=true" and set it to "Fullscreen=false".
Waarschijnlijk te vinden in documents\bf2bc of in de installatiemap.

[ Voor 66% gewijzigd door Hoeloeloe op 30-06-2010 12:27 . Reden: C&C3 en Bad Company 2 toegevoegd ]

• KoffieNT
Kijk eens aan, bij C&C werkt "-win" inderdaad :D. Bij BC2 werkt Alt-Enter nu wel, hoe dat kan is mij een raadsel want dit truukje had ik al een aantal keren geprobeerd, maar dat lukte toen niet.

edit: Mooi, BC2 blijft nu ook in windowed-mode opstarten.

Raar dat ik het C&C-resultaat niet ben tegengekomen, want ik heb wel degelijk op C&C3 windowed gezocht, voor de rest heb ik het inderdaad algemeen gehouden met mijn searches ("Starting up game windowed" e.d.), maar goed.

Clue is dus dat ik per game moet kijken of en hoe het kan, thanks :).

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 30-06-2010 13:11 ]

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
Voor Direct X spellen zou je Dxwnd kunnen gebruiken, hiermee krijg je zo ongeveer alles wel in windows mode.
na wat gegoogle zie ik dat er ook D3D Windower bestaat als alternatief.

[ Voor 25% gewijzigd door d33n op 30-06-2010 18:37 ]