Hallo Tweakers,
Nadat ik de vorige keer hier zo goed geholpen was heb ik besloten om hier nogmaals hulp te vragen.
Omschrijving van het doel:
Ik probeer een updater te maken die een webshop update. Hiervoor zet ik alle aangepaste files in een .zip document en haal die van een ftp af. Vervolgens moet die uitgepakt worden en de files overschrijven.
Moet ik dit wel via een ftp functie doen of kan het makkelijker? (system(); is door de server geblokkeerd)
Probleem:
Ik krijg nadat ik ben begonnen met het maken ervan en het opzoeken van een dergelijk script de volgende output:
De zip en de php file zijn 777 chmodded.
Script:
Ik wil graag horen hoe jullie erover denken en alvast bedankt
Nadat ik de vorige keer hier zo goed geholpen was heb ik besloten om hier nogmaals hulp te vragen.
Omschrijving van het doel:
Ik probeer een updater te maken die een webshop update. Hiervoor zet ik alle aangepaste files in een .zip document en haal die van een ftp af. Vervolgens moet die uitgepakt worden en de files overschrijven.
Moet ik dit wel via een ftp functie doen of kan het makkelijker? (system(); is door de server geblokkeerd)
Probleem:
Ik krijg nadat ik ben begonnen met het maken ervan en het opzoeken van een dergelijk script de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Current directory: / Current directory is now: /domains/domein.com/public_html array(3) { [0]=> string(11) "updates.zip" [1]=> string(2) ".." [2]=> string(1) "." } Warning: ftp_get(updates.zip) [function.ftp-get]: failed to open stream: Permission denied in /home/user/domains/domein.com/public_html/webshop/admin/run_updater.php on line 50 Warning: ftp_get() [function.ftp-get]: Error opening updates.zip in /home/user/domains/domein.com/public_html/webshop/admin/run_updater.php on line 50 Problemen met het downloaden.. |
De zip en de php file zijn 777 chmodded.
Script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
| <?php // Set to the directory to extract archive to //echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; $scheiden = $_SERVER['SCRIPT_FILENAME']; $var = explode("/", $scheiden); $extractTo = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/'; // Set remote FTP server $ftp_server = 'ip'; // FTP login details: $ftp_user_name = 'user'; $ftp_user_pass = 'pass'; // Name of the zip file $$filename = 'updates.zip'; //////////////////////////////////////////////////////////// // END OF CONFIGURATION //////////////////////////////////////////////////////////// // Connect to the FTP server $ftp_id = ftp_connect($ftp_server); // Login to FTP server $login_result = ftp_login($ftp_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); if ((!$ftp_id) || (!$login_result)) { die("FTP connection has failed !"); } ftp_pasv($ftp_id, true); echo "Current directory: " . ftp_pwd($ftp_id) . "<br />"; if (ftp_chdir($ftp_id, "/domains/domein.com/public_html/")) { echo "Current directory is now: " . ftp_pwd($ftp_id) . "<br />"; } else { echo "Couldn't change directory\n"; } // get contents of the current directory $contents = ftp_nlist($ftp_id, "."); // output $contents var_dump($contents); // Download file from the FTP server if (ftp_get($ftp_id, $filename, $filename, FTP_BINARY)) { $zip = new ZipArchive; // Open the zip file if ($zip->open($filename)) { // Extract the zip file $zip->extractTo($extractTo); // Close the ZIP file $zip->close(); echo "De webshop is nu geupdated!"; } else { echo "Problemen met het unzippen van $filename. Neem contact op met de admin"; } } else { echo "Problemen met het downloaden.. $filename \n"; } // Close the FTP connection ftp_close($ftp_id); // Remove the zip file @unlink($filename); ?> |
Ik wil graag horen hoe jullie erover denken en alvast bedankt