Windows 7 vertraagd ook aanmerkelijk naar een tijd helaas

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan ben je dan gecertificeerd voor Windows 7 Configuring, en onderhoudt je systeem professional en toch merk je dat je computer langzamere geworden is, in begin is Windows 7 echt snel, maar nu naar paar maanden merk ik vertragingen, bijvoorbeeld programma die hangen en dan hele computer onregeerbaar maken, het is wel niet zo erg als het met Windows XP was, maar ik merk het wel.

Ik defragmenteer meerdere keren per week, ik gebruik mijn computer actief voor zowel school als prive, ik heb nooit virussen en ik maak regelmatig een systeem back-ups en direct van mijn belangrijkste bestanden. En ik heb advies van mijn Microsoft trainer opgevolgd om met ccleaner mijn systeem op te schonen.

Ik ben vrij tevreden, maar die vertragingen zijn soms storend, wellicht dat deframenteren helpt, maar dat duurt altijd zolang en binnen een uur is ie weer 30% geframenteerd na downloaden.

Wie komt die bekend voor? Mijn langzaamste onderdeel is de HD, maar ik heb geen geld voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe beoordeel je vertragingen? Als het alleen op je gevoel is, dan kun je er nogal eens naast zitten. Verder hangt het er helemaal vanaf wat je nog meer aan software op hebt zitten, wat je hardware is, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Meerdere keren per week defragmenteren? 30% fragmentatie in een uur? Ik weet niet hoe jij met die schijf omgaat, maar ik zit nu op 11% fragmentatie na een half jaar niet gedefragmenteerd te hebben (Nee, ook niet via een scheduled task) op een schijf die gebruikt wordt voor zowel downloaden als gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik virtuele machines om in te leren voor school, maar bij mij kan soms echt meer dan 30% fragmentatie optreden en heel soms na defragmenteren dan staat ie er gewoon binnen een uur weer, ja het is een 5400 rpm schijf, en capaciteit van 250gb.

Maar ik download wel veel hoor, zoveel dat ik me 500 externe schijfje van school al bijna vol heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defragmenteren? Op NTFS? Is geen Windows 98 meer :P
Mijn Vista installatie hier werkt na bijna 3 jaar nog zonder problemen, zonder ooit ook maar 1 minuut in 'onderhoud' gestoken te hebben. Aangezien Vista voor 99,9% gelijk is aan 7, verwacht ik dat ook daar 'onderhoud' toch echt regelrechte bullcrap is. Nofi, maar naast het defragmenteren, doe je ook nog andere onzinnige dingen, zoals 'register cleaners' en dat soort meuk? Misschien hebben we dan de oorzaak van het traag worden gevonden :D

Edit: Tja, Virtual machines draaien vanaf een 5400rpm schijf is misschien ook gewoon niet zo'n goed idee. En hoeveel ram heb je? 2+ GB toch wel aan te raden, helemaal als je dingen als Windows Server virtueel hebt draaien.
En 500GB vol. Dat noem ik niet echt 'veel' downloaden hoor. Tenzij het per maand is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Register cleaners ben ik inderdaad huiverig toe, ik gebruik ze daarom ook nauwelijks, maja van een MCITP docent met jaren ervaring mag je wel verwachten dat die je fatsoenlijke advies geeft, overigens nu merk ik niks, dus misschien kwam wel door kaspersky?

Hij gaf ons zelf advies om op servers ccleaner te draaien wanneer ze helemaal leeg moeten gooien, en ja uiteraard is hij heel goed om Linux in de grond te stampen want daar werkte ik mee voor dat ik aan opleiding starte tot MCITP.

Maar je zou zeggen met een i3 zou je toch niet dergelijke vertragingen moeten waarnemen, dat heb ik bij Linux toch nooit gehad dat er een programma waren die de boel vertragen, maar in Windows 7 wel, al valt het mee ten opzichte van mijn Iphone 3G met iOS4 ( Ja die is pas vertraagd sinds de update ).

Edit

Ik heb 4gb ram, en download wel meer dan 500gb, maar ik heb niet meer opslag ruimte dus verwijder gewoon flink wat ik niet meer nodig acht. Uh ik draai meestal tijdens pratice een virtuele Windows Server 2008 R2, dat gaat prima hoor en 3 gaat ook nog wel, maar dan heb je wel erge vertraging, maar das logische.

Na 5400rpm is niet zo snel, maar vindt het ook niet lonen 200€ voor 80gb ssd uit te geven, want dat is wat ik er graag in zou hebben, maar ik vindt ze nog te duur.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hardware virtualization ingeschakeld (Hyper-V)?
Je hoeft toch ook niet gelijk een SSD te kopen? Bijvoorbeeld een moderne 1TB 7200rpm schijf is een stuk sneller dan jouw 5400rmp, én je hebt gelijk veel opslag voor een betaalbare prijs.
Qua virusscanner ben ik trouwens wel over MS Security Essentials te spreken. Gratis en lekker licht. En als je dan gewoon UAC aan laat staan en alleen admin rechten aan programma's die je vertrouwd geeft volgens mij voldoende veilig.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We praten over een notebook he, dus daar past alleen 2,5inch in, wel met SSD verhoog je de presentaties. Ja uiteraard heb ik hardware virtualization in geschakeld, anders zou ik ook geen virtuele machines kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je geen virtuele machines zonder hardware virtualisatie kunnen draaien? Snel is anders, maar het werkt wel.

Edit: Sorry mijn glazen bol gaf niet aan dat het om een notebook ging.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programma's als VirtualBox, VMWARE, Virtual PC installeren ook allemaal drivers (o.a. netwerkadapters, geluid, usb) in je host OS. Dit kán een nadelig effect hebben op je OS. Ook zijn er services (DHCP server, etc) aanwezig in deze programma's.

Daarbij vraag ik me af, download je naar je Windows partitie of naar een losse partitie? In het laatste geval heb je minder snel last van fragmentatie op je Windows install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:37:
Waarom zou je geen virtuele machines zonder hardware virtualisatie kunnen draaien? Snel is anders, maar het werkt wel.

Edit: Sorry mijn glazen bol gaf niet aan dat het om een notebook ging.
Je kunt het wel maar dan krijg je zoiets als mijn klasgenoten dat hun virtuele machines gewoon niet goed lopen, want zij werken allemaal met een trage xp laptop zonder virtualisatie.
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:41:
Programma's als VirtualBox, VMWARE, Virtual PC installeren ook allemaal drivers (o.a. netwerkadapters, geluid, usb) in je host OS. Dit kán een nadelig effect hebben op je OS. Ook zijn er services (DHCP server, etc) aanwezig in deze programma's.

Daarbij vraag ik me af, download je naar je Windows partitie of naar een losse partitie? In het laatste geval heb je minder snel last van fragmentatie op je Windows install.
Ja dat weet ik wat VMware er allemaal bij gooit, maar ik draai VMware niet de hele dag, ik heb ook weekend hoor. Ik download naar de D schijf, op de C schijf staat Windows, maar die ook redelijk vol, maja uiteindelijk is de C en de D op de zelfde fysieke hd, dus ingedeeld in 2 partities.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, hopelijk was het die virusscanner. Maar als het weer eens traag gaat: druk eens op ctrl+alt+delete en bekijk eens het geheugen en cpu gebruik van alle applicaties. Misschien zit er een geheugenlek in een van de programma's die je draait (firefox wil daar nog wel eens last van hebben). Even die app overnieuw opstarten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:41:
Ja dat weet ik wat VMware er allemaal bij gooit, maar ik draai VMware niet de hele dag, ik heb ook weekend hoor. Ik download naar de D schijf, op de C schijf staat Windows, maar die ook redelijk vol, maja uiteindelijk is de C en de D op de zelfde fysieke hd, dus ingedeeld in 2 partities.
Leuke is dat dat VMWARE spul gewoon Windows services zijn die automatisch gestart worden ;) En over je HD, een partitie begint op een bepaalt punt, en eindigt op een bepaalt punt. Fragmentatie op je D schijf zal dus de snelheid van je C schijf niet aantasten.
Pagina: 1