Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JavaFX] Build failt altijd zonder duidelijke informatie

Pagina: 1
Acties:

• Psyed
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 23:44
Hey mensen,

Voor school moeten ik en een paar andere een projectje maken voor JavaFX, waar de andere zonder problemen JavaFX draaiende hebben gekregen blijf ik tegen problemen aan lopen.

Op het moment dat ik een JavaFX project inlaad of een nieuw project maak en vervolgens wil runnen krijg ik de volgende error:

code:
1
2
3
init:
deps-jar:
BUILD FAILED (total time: 1 second)

Dit geld voor ieder project. Verbosity heb ik ook al hoger gezet, en geeft mij een %^&%-load aan data, met dit als duidelijke error in het rood:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
E:\School\S6\JEA\JavaFX\Example_HelloWorld\nbproject\build-impl.xml:155: exec returned: 1
        at org.apache.tools.ant.taskdefs.ExecTask.runExecute(ExecTask.java:650)
        at org.apache.tools.ant.taskdefs.ExecTask.runExec(ExecTask.java:676)
        at org.apache.tools.ant.taskdefs.ExecTask.execute(ExecTask.java:502)
        at org.apache.tools.ant.UnknownElement.execute(UnknownElement.java:291)
        at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor54.invoke(Unknown Source)
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:597)
        at org.apache.tools.ant.dispatch.DispatchUtils.execute(DispatchUtils.java:106)
        at org.apache.tools.ant.Task.perform(Task.java:348)
        at org.apache.tools.ant.Target.execute(Target.java:390)
        at org.apache.tools.ant.Target.performTasks(Target.java:411)
        at org.apache.tools.ant.Project.executeSortedTargets(Project.java:1360)
        at org.apache.tools.ant.Project.executeTarget(Project.java:1329)
        at org.apache.tools.ant.helper.DefaultExecutor.executeTargets(DefaultExecutor.java:41)
        at org.apache.tools.ant.Project.executeTargets(Project.java:1212)
        at org.apache.tools.ant.module.bridge.impl.BridgeImpl.run(BridgeImpl.java:281)
        at org.apache.tools.ant.module.run.TargetExecutor.run(TargetExecutor.java:539)
        at org.netbeans.core.execution.RunClassThread.run(RunClassThread.java:154)

Na een rondje googlen kwam ik op een aantal antwoorden, maar geen enkele werkte. Even een korte opsomming van zaken die geprobeerd zijn:
  • NetBeans starten als administrator -> Geen verschil
  • JavaFX uit NetBeans verwijderen en opnieuw installeren -> Geen verschil
  • Onder 'Tools->Variables' twee dingen toevoegen JAVA_HOME met het pad naar java en PATH met het pad naar de bin map van java
  • Verschillende versies van JDK geprobeerd (Update 16, 17 en 20)
Op dit moment zit ik helemaal vast zonder oplossingen, voor het geval het van belang is:
IDE: NetBeans 6.9
JDK: Update 16, 17 en 20

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 21:43
Compatibiliteits modus al gedraaid oid? Of werkt het misschien niet op 64 bits?

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Bekijk je Ant build script eens goed, in de stacktrace kan je zien dat je script een system call wil uitvoeren die niet slaagt. Oftewel het script probeert een bepaalde applicatie te executeren.

In de build files kan je wel zien welke applicatie wordt aangeroepen. Wellicht is deze applicatie niet aanwezig (op je PATH) of niet correct geconfigureerd. Zie ook de Ant exec task

[ Voor 10% gewijzigd door r5d op 26-06-2010 23:36 . Reden: linkje toegevoegd ]

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• Psyed
r5d schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:35:
Bekijk je Ant build script eens goed, in de stacktrace kan je zien dat je script een system call wil uitvoeren die niet slaagt. Oftewel het script probeert een bepaalde applicatie te executeren.

In de build files kan je wel zien welke applicatie wordt aangeroepen. Wellicht is deze applicatie niet aanwezig (op je PATH) of niet correct geconfigureerd. Zie ook de Ant exec task
Hmm, voor zo ver ik op dit moment zie bestaat alles wat hij nodig heeft, maar kans is groot dat ik in alle output wat over het hoofd zie.

Regel 155 in build-impl.xml is:
code:
1
<exec executable="${platform.fxhome}/bin/javafxpackager${binary.extension}" failonerror="true" logerror="true">

Dat wordt bij mij vertaald naar:
code:
1
C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\javafxpackager.exe

Deze file bestaat en lijkt ook gewoon uitgevoerd te kunnen worden. Ik spit nog even verder door de output.

Edit:
Goed... failonerror op false gezet, kreeg ik volgende error (op een of andere vage wijze kan hij de build en dist mappen niet maken).

Als test een leeg, nieuw project eengemaakt, failonerror op false gezet, kom ik meteen uit bij de volgende error.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Cannot start java.exe.C:\Users\Kelvin\Documents\NetBeansProjects\TestApp\nbproject\build-impl.xml:206: Java returned: 1
        at org.apache.tools.ant.taskdefs.Java.execute(Java.java:111)
        at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor57.invoke(Unknown Source)
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
        at org.apache.tools.ant.helper.DefaultExecutor.executeTargets(DefaultExecutor.java:41)

Even verder zoeken nu.

[ Voor 44% gewijzigd door Psyed op 27-06-2010 00:31 ]

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Kijk eens of er niet toevallig al een JavaFX-process op de achtergrond draait? De packer zorgt ervoor dat er ook een clean wordt uitgevoerd. Als dat programma in gebruik is, dan is het niet mogelijk om het te verwijderen en dan zul je ook een foutmelding krijgen.

Daarnaast zou je kunnen kijken naar de attributen van het <exec />-element. Deze bevat onder andere een 'out' attribuut, zodat je eventuele uitvoer kunt loggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Feanathiel op 27-06-2010 00:40 . Reden: Tweede paragraaf toegevoegd. ]

• Psyed
Feanathiel schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:38:
Kijk eens of er niet toevallig al een JavaFX-process op de achtergrond draait? De packer zorgt ervoor dat er ook een clean wordt uitgevoerd. Als dat programma in gebruik is, dan is het niet mogelijk om het te verwijderen en dan zul je ook een foutmelding krijgen.

Daarnaast zou je kunnen kijken naar de attributen van het <exec />-element. Deze bevat onder andere een 'out' attribuut, zodat je eventuele uitvoer kunt loggen.
Ik heb zojuist gecontroleerd of er nog een JavaFX proces draait. Het enige dat draait en draaide na de c&b en de run was javaw.exe (NetBeans).

Ik ga in het exec element een out attribuut zetten, kijken of daar meer informatie komt.

Edit:
iMick schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:27:
Compatibiliteits modus al gedraaid oid? Of werkt het misschien niet op 64 bits?
Compatibiliteits modus geen verschil.
Van de twee werkende systemen is een andere een x64 Windows Home Premium systeem en de andere een x86 variant. Beiden hebben meteen zonder problemen gewerkt.

Edit 2: Perongeluk niet de naam gepakt, maar een bb parameter

Edit 3:
Ik heb output="" attrib toegevoegd aan de exec, en het resultaat is wel verduidelijkend:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
using profile: DESKTOP
Java compilation
executing commandline: [C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\javac.exe, -target, 1.5, -source, 1.5, -verbose, -encoding, UTF-8, -g, -bootclasspath, C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/shared/javafxc.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/shared/javafxrt.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/rt15.jar, -Xbootclasspath/p:C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/shared/javafxc.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/shared/javafxrt.jar, -classpath, C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-geom.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-ui-common.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-ui-desktop.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-ui-swing.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-ext-swing.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/fxdloader.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/websvc.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-ui-controls.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-ui-charts.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-common.jar;C:\Users\Kelvin\.netbeans\6.9\javafx-sdk\bin\../lib/desktop/javafx-io.jar;C:\Program Files\NetBeans 6.9\mobility\modules\ext\ant-contrib-1.0b3.jar;C:\Program Files\NetBeans 6.9\mobility\modules\org-netbeans-modules-mobility-antext.jar;C:\Program Files\NetBeans 6.9\java\modules\org-netbeans-modules-classfile.jar, -d, E:\School\S6\JEA\JavaFX\Example_HelloWorld\build\compiled, @E:\School\S6\JEA\JavaFX\Example_HelloWorld\build\javac4918999871355335232sources]
Exception in thread "main" java.io.IOException: Cannot run program "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\javac.exe": CreateProcess error=2, Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
        at java.lang.ProcessBuilder.start(Unknown Source)
        at java.lang.Runtime.exec(Unknown Source)
        at java.lang.Runtime.exec(Unknown Source)
        at com.sun.tools.javafx.packager.Main.execute(Main.java:1024)
        at com.sun.tools.javafx.packager.Main.javac(Main.java:346)
        at com.sun.tools.javafx.packager.Main.execute(Main.java:1102)
        at com.sun.tools.javafx.packager.Main.main(Main.java:188)
Caused by: java.io.IOException: CreateProcess error=2, Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
        at java.lang.ProcessImpl.create(Native Method)
        at java.lang.ProcessImpl.<init>(Unknown Source)
        at java.lang.ProcessImpl.start(Unknown Source)
        ... 7 more
E:\School\S6\JEA\JavaFX\Example_HelloWorld\nbproject\build-impl.xml:155: exec returned: 1
        at org.apache.tools.ant.taskdefs.ExecTask.runExecute(ExecTask.java:650)
        at org.apache.tools.ant.taskdefs.ExecTask.runExec(ExecTask.java:676)
        at org.apache.tools.ant.taskdefs.ExecTask.execute(ExecTask.java:502)
        at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor57.invoke(Unknown Source)

Exception in thread "main" java.io.IOException: Cannot run program "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\javac.exe": CreateProcess error=2, Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

Is logisch, aangezien dat bestand ook niet bestaat bij mij.

Edit 4 (en laatste edit meteen):

JavaFX werkt eindelijk. :) Ik heb overal alle JAVA_HOME en java verwijzingen uit PATH weg gedaan, reboot en opnieuw toegevoegd, reboot (reboot voor de zekerheid). Nu werkt JavaFX. :)

Bedankt voor de hulp! :)

[ Voor 89% gewijzigd door Psyed op 27-06-2010 12:00 . Reden: Reply op iMick ]

Pagina: 1