Hoi allemaal,
Onlangs heb ik een high-end stille htpc in elkaar gezet met de volgende onderdelen;
Intel Core i5 750
Scythe Big Shuriken
Zalman Thermal Grease ZM-STG1 (koelpasta)
Thermaltake DH202 case
Enermax modu 87+ voeding
Gigabyte GA-P55A-UD4 moederbord
4 GB (2x2) OCZ platinum geheugen
Samsung spinpoint F3 HD103SJ
Nexus Ulta Silent 120 mm (intake fan)
2x Scythe Mini Kaze 60 mm (outtake fans)
MSI R5770 HAWK videokaart
Nu heb ik prime95 gedraaid (blend) en na ongeveer 1 uur, krijg ik (onder full load) de volgende temperaturen;
Algemeen (gemeten met Gigabyte Easytune6 Hw monitor): Min. 70 graden / Max. 74 graden
De verschillende cores (gemeten met Core Temp): Core 0: Max. 85 graden / gem. 83 graden
Core 1: Max. 82 graden / gem. 80 graden
Core 2: Max. 80 graden / gem. 78 graden
Core 3: Max. 81 graden / gem. 79 graden
Mijn Idle temperaturen zijn (met automatische terugschakeling cpu naar 1.2 Ghz);
Algemeen (gemeten met Gigabyte Easytune6 Hw monitor): Min. 28 graden / gem. 29 graden
De verschillende cores (gemeten met Core Temp): Core 0: Min. 36 graden / gem. 40 graden
Core 1: Min. 36 graden / gem. 39 graden
Core 2: Min. 36 graden / gem. 40 graden
Core 3: Min. 36 graden / gem. 38 graden
Nu vroeg ik mij dus af of dit ook normale temperaturen zijn die ik mag verwachten met mijn huidige (stille)setup of zijn ze toch wat aan de hoge kant?
En mochten ze toch nog te hoog zijn; is dit dan gevaarlijk hoog (met ander woorden; ga ik er dan wat van merken tijdens bijvoorbeeld het gamen)?
Moet ik opnieuw de koelpasta aanbrengen voor lagere temps?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Onlangs heb ik een high-end stille htpc in elkaar gezet met de volgende onderdelen;
Intel Core i5 750
Scythe Big Shuriken
Zalman Thermal Grease ZM-STG1 (koelpasta)
Thermaltake DH202 case
Enermax modu 87+ voeding
Gigabyte GA-P55A-UD4 moederbord
4 GB (2x2) OCZ platinum geheugen
Samsung spinpoint F3 HD103SJ
Nexus Ulta Silent 120 mm (intake fan)
2x Scythe Mini Kaze 60 mm (outtake fans)
MSI R5770 HAWK videokaart
Nu heb ik prime95 gedraaid (blend) en na ongeveer 1 uur, krijg ik (onder full load) de volgende temperaturen;
Algemeen (gemeten met Gigabyte Easytune6 Hw monitor): Min. 70 graden / Max. 74 graden
De verschillende cores (gemeten met Core Temp): Core 0: Max. 85 graden / gem. 83 graden
Core 1: Max. 82 graden / gem. 80 graden
Core 2: Max. 80 graden / gem. 78 graden
Core 3: Max. 81 graden / gem. 79 graden
Mijn Idle temperaturen zijn (met automatische terugschakeling cpu naar 1.2 Ghz);
Algemeen (gemeten met Gigabyte Easytune6 Hw monitor): Min. 28 graden / gem. 29 graden
De verschillende cores (gemeten met Core Temp): Core 0: Min. 36 graden / gem. 40 graden
Core 1: Min. 36 graden / gem. 39 graden
Core 2: Min. 36 graden / gem. 40 graden
Core 3: Min. 36 graden / gem. 38 graden
Nu vroeg ik mij dus af of dit ook normale temperaturen zijn die ik mag verwachten met mijn huidige (stille)setup of zijn ze toch wat aan de hoge kant?
En mochten ze toch nog te hoog zijn; is dit dan gevaarlijk hoog (met ander woorden; ga ik er dan wat van merken tijdens bijvoorbeeld het gamen)?
Moet ik opnieuw de koelpasta aanbrengen voor lagere temps?
Alvast bedankt voor jullie hulp.