Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WinXP x64 - Framework (2) / NetFx64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben je eigenlijk altijd gebonden aan de installatie van Framework in xp 32 bit en vraag ik mij nu af onder xp 64 bit. Onder 64bit heet het NetFx64, en als je de installatie dan opent staat er Framework 2.0 x64 in de titelbalk

Ik vraag mij dit af, framework, ofwel visual basic is een platform wat erg makkelijk verse trojans accepteert. Ik moet het installeren voor een speciaal programmatje wat ik ooit eens gemaakt heb in visual studio 2005 maar dat pakket is nog groter...

Is het mogelijk het bestand zo te builden anders dat het die libraries in zich heeft zodat ierder pc het kan draaien met of zonder framework. Het gaat om een programma wat een crosshair op het scherm projecteert wat ik gebruik voor counter-strike.

De hamvraag is dus ben ik gebonden aan framework voor dit appje, of zou het niet nodig moeten zijn dat framework aanwezig is en gaat er dus al wat fout bij het maken van de applicatie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:57:

De hamvraag is dus ben ik gebonden aan framework voor dit appje, of zou het niet nodig moeten zijn dat framework aanwezig is en gaat er dus al wat fout bij het maken van de applicatie?
Schrijf je app in C/C++ en je hoeft geen .NET framework ervoor te gebruiken.

Maar dit heeft dus echt niks met Windows an sich te maken, maar met programmeertaal keuzes.
Daarnaast begrijp ik niet helemaal hoe je aan
Ik vraag mij dit af, framework, ofwel visual basic is een platform wat erg makkelijk verse trojans accepteert.
komt.
Je weet wel, security updates? En waar dacht je dat de meeste malware in geschreven werd trouwens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Schrijf je app in C/C++ en je hoeft geen .NET framework ervoor te gebruiken.

Maar dit heeft dus echt niks met Windows an sich te maken, maar met programmeertaal keuzes.
Daarnaast begrijp ik niet helemaal hoe je aan
[...]

komt.
Je weet wel, security updates? En waar dacht je dat de meeste malware in geschreven werd trouwens?
De app is niet door mij gemaak, de app (crosshair tooltje) waar de sourcecode en project files geprogrammeerd in VB bij zitten kan k dat zomaar converten in visual studio naar C++ (mits is natuurlijk C++ mee installeer naast VB) ..? Nee toch.. imho te mooi om waar te zijn iig..

Wat ik bedoel met trojans en VB, VB een vrij toegankelijke programmeertaal de taal, het is makkelijker een trojan te maken ofwel backdoor ofwel remote control in VB dan in C++ denk ik dan. De betere trojans zijn in C++ gemaakt denk ik, maar waar ik eigenlijk naar doel is dat Framework 2.0 (deze versie heeft dat crosshair tooltje nodig)

Je kan toch library's (ik weet niet of ik t juiste woord gebruik) samen mee compilen met het programma? Dam jen ke dus geen Framework nodig? Nagenoeg niet mogelijk denk dan want een app als paint.net is ook .net platform (framework) afhankelijk.

Af en toe heb ik een gedachtegang die voor anderen moeilijk te bevatten is, laat ik het proberen wat op te helderen. Als een app geprogrammeerd is in VB en de uitkomst is dat framework nodig is om het te draaien dan zou je je dus beschermen tegen torjans en backdoors geschreven in VB door het niet installeren van framework.

Of is het zo dat je benodigde onderdelen die normaal gezien in framework zitten mee kan compilen in het programma?