C# verbinden met DB op 64-bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DShadow
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik wil een c# programma gaan maken die informatie van internet aftrekt en in een database gaat stoppen.
Het is de bedoeling dat de database en het programma op window 7 64-bit gaan werken.

Ik gebruik op dit moment MySql als database. Wat ik begrepen heb is dat je deze kan verbinden met c# doormiddel van ODBC en alleen werkt op 32-bit.

Als ik dit verkeert heb begreppen hoor ik dit graag.

Maar anders heb ik een andere database nodig. De database zou moeten werken op 64-bit en verbinding moeten maken met c#.

Welke database systemen kan ik hier voor gebruiken.

Ik maak dit programma als hobby en een leertraject.

Als gevolg daarvan zou ik graag de kosten beperkt willen houden of gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:17

Sebazzz

3dp

Uhm? http://www.google.com/sea...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Heb je dus gezocht want er is gewoon een 64-bit MySQL connector :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zou gewoon een Express-versie van SQL Server pakken, veel meer mogelijkheden dan MySQL en een fijne management-interface.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
Als het gratis moet zou ik voor SQL Server 2008 Express gaan.
IMHO een stuk beter als mySQL.
http://www.microsoft.com/sqlserver/2008/en/us/express.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:47
zou het niet kunnen zijn dat de odbc connector, de plugin die je moet instaleren op elke client? dat die 32 bit is.

ODBC is sowieso een pain als je een c# programma direct laat communiceren met de database omdat je dan je database moet openstellen vanaf buitenaf.
en omdat die plugin + de connectie informatie ook o pde client staat.

ik zou het zo doen:
client connect via socket naar server.
server connect via odbc naar de database waardoor je de plugin alleen op de server hoeft te instaleren.
de cliert vraagt dus informatie o paan de server, server communiceert weer met de database en vervolgens weer terug naar de client.

als het een hoby project is dan voldoet zoon beetje elke database. ik geef de voorkeur aan MySQL vooral omdat daar alles mee kan wat je wil waarscheinlijk. wil je meer dan zal je toch naar MsSQL of postgres moeten gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:17

Sebazzz

3dp

als het een hoby project is dan voldoet zoon beetje elke database. ik geef de voorkeur aan MySQL vooral omdat daar alles mee kan wat je wil waarscheinlijk. wil je meer dan zal je toch naar MsSQL of postgres moeten gaan kijken.
Voor een 'hoby' project zou ik juist voor een goede database gaan, zodat je het goed leert. Dus PostgreSQL, MSSQL, Oracle, respectable databases waar weinig gaatjes en rare dingen in zitten. Een database die je niet zomaar fouten vergeeft maar gewoon keihard eruit klapt. Ik vind ook evengoed dat je programmeren moet leren met een strenge taal (bij voorkeur C++ of een andere C-stijl taal), zodat je geen rare sprongen gaat maken bij een taal die alles toelaat zoals PHP.

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 26-06-2010 18:07 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:47
Sebazzz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:06:
[...]
Voor een 'hoby' project zou ik juist voor een goede database gaan, zodat je het goed leert. Dus PostgreSQL, MSSQL, Oracle, respectable databases waar weinig gaatjes en rare dingen in zitten. Een database die je niet zomaar fouten vergeeft maar gewoon keihard eruit klapt. Ik vind ook evengoed dat je programmeren moet leren met een strenge taal (bij voorkeur C++ of een andere C-stijl taal), zodat je geen rare sprongen gaat maken bij een taal die alles toelaat zoals PHP.
nou ja persoonlijk ben ik het daar net mee eens.

c++ vind ik maar een rot taal, schrijf lieve java, c# of php, vooral om de rede dat ik met c++ 5 jaar aan het uitzoeken ben waar een error voor staat en er 10.000 sorten stings bestaan en het converten een pain is.

Gebruik ook liefts MySQL omdat het op mijn linux server werkt waarbij MsSQL al afvalt.
en het makkelijk te instaleren is.
MySQL ondersteund ook stored procedures, relaties en eigenlijk alles wat ik nodig heb :)

[ Voor 4% gewijzigd door hellfighter87 op 26-06-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sebazzz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:52:
Uhm? http://www.google.com/sea...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Heb je dus gezocht want er is gewoon een 64-bit MySQL connector :)
Dat dus ;)

We gaan er hier vanuit dat je eerst zelf opzoek gaat naar een oplossing of in elk geval wat vooronderzoek verricht. Die informatie kan je dan weer gebruiken in je startpost. Beide heb je nu totaal achterwege gelaten. Los daarvan zit je ook nog eens in het verkeerde forumdeel. Dat staat allemaal netjes uitgelegd in Waar hoort mijn topic? en PRG Beleid. Lees die eens door.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.