PS3 Media Server naar Bravia via Wifi Bridge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers/GOT,

Ik heb sinds kort mijn Sony Bravia W5500 verbonden met het internet via een wifi bridge. Deze bridge was een router maar ik heb hem nu omgezet in een Wifi bridge. Mijn tv heeft nu verbinding met het internet want hij kan RSS lezen van NU.nl.

Ik wil mijn computer via PS3 media server verbinden met mijn Bravia om foto's/video's enzovoorts te kunnen bekijken op mijn tv. Alleen is mijn computer niet aangesloten op mijn bridge maar op de hoofd Router:

Hoofdrouter Wifi >> Computer
>> Wifi Bridge >> TV

PS3 Media Server kan (waarschijnlijk) om deze reden de TV niet vinden. Ik heb vrijwel alle forums afgespeurd op een antwoord maar geen heeft betrekking op mijn situatie.

Weet iemand hier een antwoord/oplossing op?

Extra info:
-Ik gebruik PS3 Media Server 1.20
-TV: Sony Bravia W5500
-Bridge: Linksys WRT54G

Alvast Bedankt,

Johan Visser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ja als je tv achter de bridge hangt ga je die niet vinden; deze heeft nu een publiek ip adres. en in je interne netwerk heb je een private ip adres...
waarom niet allebei achter de router?

edit: erm heel slecht gelezen..... wifi bridge ==> geen pub ipadres

[ Voor 15% gewijzigd door Kabouterplop01 op 27-06-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:40:
Ja als je tv achter de bridge hangt ga je die niet vinden; deze heeft nu een publiek ip adres. en in je interne netwerk heb je een private ip adres...
Omdat we anders een kabel onder de grond door moeten trekken om bij de tv te komen...
Zijn er nog andere mogelijk heden?
Kun je dat publiek IP adres niet veranderen in een private adres dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Kabouterplop01 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:40:
Hoe trek jij die conclusie?
Waarom zou de tv een publiek adres hebben? Tv hangt aan de bridge, deze bridge connect met de router.. en de krijgt gewoon een ip van de router (althans dat zou moeten). Een publiek adres kan dit ding nooit zomaar krijgen.

Om de TS nog te helpen.
Zorg er voor dat de bridge 100% goed staat ingestelt. Hang die bridge eerst eens aan je pc/laptop, en probeer op deze wijze via de bridge met je router verbinding te maken. Als je dan gewoon met de router kan communiceren weet je zeker dat de bridge goed staat ingesteld.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 26-06-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voor dat ik dit probeerde ook al iets anders geprobeerd:
Toen had ik de oude router (nu bridge) gebruikt om 2 kabels aan elkaar te koppelen, en toen had ik hem in de router stand staan, en toen toen vond de computer hem ook nog.

Router >> Computer
>> Ouder router >> TV

Nog iemand ideeën?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

inderdaad om even te helpen: ik heb niet goed gelezen; er staat toch echt wifi bridge :S. (geen pub ip adres)

Als je met de setup zonder wifi bridge, de machines met elkaar kan connecten dan moet het werken. Je router werkt dan als een switch. Heeft als voordeel dat je met je PS3 kan streamen. Over wifi lijkt me dat niet lekker.
Router >> Computer
>> Oude router >> TV lijkt me de beste. (maar dan wel met kabels)

[ Voor 11% gewijzigd door Kabouterplop01 op 27-06-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Als je ipv je tv even een laptop oid aansluit op die bridge, kun je dan wel je pc benaderen enz? (En krijg je ook een ip in DEZELFDE range als je overige pc's? Ik meen namelijk dat (bv) ddwrt ook een bridge-routerfunctie ondersteunt, waarbij ie wifi als WAN gebruikt ,maar nog wel routert..

Los daar: gebruikt die sony upnp of dlna? De linksys zal upnp ondersteunen gok ik. staat dat wel uit? (geen idee als dat aanstaat wat er dan gebeurt terwijl ie geen router is nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer nu eens aangesloten op de bridge zoals DJsmiley suggereerde, en dan kan ik de andere pc's niet benaderen en de computer geeft de bridge aan als gateway, en ik krijg dus ook van de bridge het ip adres.
Hoe zou ik kunnen zorgen dat ik het ip-adres van de router krijg in plaats van de bridge?

Edit:

IK heb nog wat intressants gevonden bij de instelling van de bridge:

DNS MASQ: Enable
LOCAL DNS: Disable
HTTPS: Enable
LOOPBACK: Enable
802.1x: Enable
NTP CLIENT: Enable
PPTP SERVER: Disable
RESETBUTTOND: ENable
ROUTING: Disable
SNMP: Disable
SSHD: Disable
Syslogd: Disable
Telnet: Disable
UPnP: Disable

Zou ik hier wat aan moeten passen misschien?
Oja en Bravia werkt via DNLA

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Even voor de duidelijkheid; kun je even posten wat voor IP-adres je computer (die met PS3 mediaserver) heeft, en het IP-adres van een computer achter je bridge?

Waarschijnlijk staat de bridge zo geconfigureerd dat hijzelf als router werkt, en dus in een ander subnet werkt als de rest van je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TrekDude101

Ip adres computer achter bridge: 192.168.2.1
Ip adres Laptop (MET PS3 media server): 192.168.2.3
Ip adres Bridge: 192.168.2.9 (Hoewel de andere router zegt dat het ip adres 192.168.2.14 is)

edit:

Ik heb nu bij andere instelling DHCP Server uitgeschakeld waardoor ik nu een ander ip adres krijg, namenlijk 192.168.2.2 (het was 192.168.2.1), krijg ik nu het ip adres van de router?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 13:03 ]

Pagina: 1