Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Bootloop na BSOD bij Mup.sys

Pagina: 1
Acties:

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:41
Ik heb hier een HP Pavilion dv5000 die niet meer op wil starten. Hij komt in een bootloop terecht. Als ik opstart in de veilige modus kan ik zien dat hij vast blijft hangen op de driver Mup.sys

1e logische gedachte was natuurlijk de repairconsole vanaf de XP-cd runnen. Allemaal heel leuk en aardig maar als de cd aangeeft dat hij geen vasteschijfstation kan vinden dan houdt het allemaal heel snel op...

2e gedachte was om dat bestandje te vervangen met het originele bestandje van de cd. Dit gedaan door de Ultimate Boot CD te installeren op een stickie en daarna dit bestand te vervangen op de schijf. Zo gezegd zo gedaan. Laptop opnieuw opgestart, nu blijft hij echter hangen bij de driver die hij daarvoor laadde, serial.sys :S

Erg vervelend dit. Enig zoekwerk op google levert op dat er een probleem kan zijn met de power supply. Laptop draait op de accu, ligt nu aan de netstroom (zonder accu) maar ik krijg nog steeds hetzelfde probleem.

Mijn vragen:
Wat is de oorzaak van dit probleem en hoe is dit op te lossen?
Hoe komt het dat de XP-cd geen hdd kan vinden??

Alvast bedankt!
Lars93

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

XP CD kan geen HDD vinden: SATA driver. Kijk of je in het BIOS de SATA mode kan aanpassen van AHCI naar IDE. Misschien dat dit ook helpt tegen de BSOD, maar kan het ook erger maken/andere BSOD geven. Of beter, via een floppy/usb stick deze driver proberen te laden.

Het stoppen van veilige modus bij mup.sys is iets wat te vaak genoemd wordt, omdat dit het laatste bestand is wat zichtbaar geladen wordt. Daarom denken veel mensen dat het aan dat bestand ligt terwijl het heel ergens anders is.
Het belangrijkste is dat je de BSOD te pakken krijgt, pas dan weet je meer. Dit kan je doen door normaal te booten, en bij de F8 optie "Automatisch herstarten bij systeemfout uitschakelen" te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 26-06-2010 22:15 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:41
Ik heb nu de BSOD goed kunnen bekijken, deze viel namelijk steeds weg, omdat dat zo ingesteld was in Windows. Krijg nu de foutmelding Unmountable Boot Volume.

Heb dit al eens vaker gehad en dit was toen te verhelpen met chkdsk /r. Dus ik ga nu de Sata-drivers op een Floppy zetten, want ik kan in de BIOS niks veranderen. Dat krijg je natuurlijk bij een laptop...

Zou ik de drivers ook op USB kunnen zetten of kan de cd dan de drivers nog steeds niet laden?
Hiermee bedoel ik dus of de XP-cd de USB kan zien als een floppy.

Bedankt voor je reactie :)

[ Voor 0% gewijzigd door Capacitor op 27-06-2010 13:50 . Reden: Device moest Volume zijn ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een USB stick zou ook moeten werken ja. Zolang je die erin hebt voordat het systeem start (of iig de installer) zou het moeten werken. Waar ik wel eerst naar zou kijken is het exacte pad van de Windows schijf (\\.\Device\HardDrive0 oid) en dit verifiëren met de boot.ini.

Commandline FTW | Tweakt met mate