Probleem met installie van de coolermaster hyper TX3 (de pin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 21:51
Beste mensen, het lukt me niet om de cooler gewoon op mijn mobo te plaatsen, blijkbaar doe ik iets fouts of het kan helemaal niet. Ik ben een beetje noob met installie, mijn eerste keer...

Picture 1: LGA 775 type, met een "premade" moederbord van HP Pavilion, mobo heet ASUS Benicia
Afbeeldingslocatie: http://i575.photobucket.com/albums/ss198/ragnaroks007/1.jpg

Picture 2: De pins of van de coolermaster hyper TX3
Afbeeldingslocatie: http://i575.photobucket.com/albums/ss198/ragnaroks007/2.jpg

Picture 3: Hoe de stock cooler pins eruit zien...
Afbeeldingslocatie: http://i575.photobucket.com/albums/ss198/ragnaroks007/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
zit er een blackplate aan de achterkant ( de schroefgaten) ( ziet er wel zo uit)

even kijken, die erafhalen

en als het goed is kan je em er dan zo opdrukken / vast klikken

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

inderdaad een backplate, zorg ook voor nieuwe koelpasta, en doe er niet teveel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
De probleem is dat ik niet echt weet hoe ik die hele moederbord eruit kan halen (nooit gedaan en durf het eigenlijk niet...)

Is een moederbord van een premade desktop niet anders? Dus heel lastig om de hele ding eruit te halen?

Over de paste weet ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In principe zit elk moederbord met wat schroefjes op afstandbusjes, zou heel apart zijn als HP hier van zou afwijken (Nouja, het is HP :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Heb je toevallig een photo of een tutorial voor newbies SingeryX? Mijn mobo ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c01324214.jpg

Welke schroefjes moeten allemaal weg? Moet geen onderdelen weg? Bijv de plugin voor de videocard omdat het vast zit aan de connectoren.

Ik maak me vooral zorgen waar ik mijn rode circel heb gezet, dit is mijn PC:
Afbeeldingslocatie: http://i575.photobucket.com/albums/ss198/ragnaroks007/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is wel erg krap. Hoe wil je het moederbord uit de kast halen met al die bays ervoor!?

Normaal haal je de PCI en PCI-e kaarten los, stekkertjes los, en schroef je het mobo er zo uit.

Over die rode cirkel: Dat is het makkelijkste punt. Gewoon die kaartjes even losschroeven en uit het mobo halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 26-06-2010 18:43 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
pc plat neerleggen en dan schroefje losdraaien,

als je geluk hebt zit er misschien aan de achterkant ene groot gat , dan hoef je mobo niet eens los te halen/

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Compizfox schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:42:
Dat is wel erg krap. Hoe wil je het moederbord uit de kast halen met al die bays ervoor!?

Normaal haal je de PCI en PCI-e kaarten los, stekkertjes los, en schroef je het mobo er zo uit.

Over die rode cirkel: Dat is het makkelijkste punt. Gewoon die kaartjes even losschroeven en uit het mobo halen.
rechts zitten 2 schroeven voor de bays :) goed kijken

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Heb vanochtend (snel) geprobeerd maar er zit meer dan die twee schroeven, had het vanochtend gedaan maar ging niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
goed zoeken :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor de PCI, wat ik van de HP's kan herinneren, dat zit aan de buitenkant. Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JpaW0wkgkjsLm5Hjhp8bXdf3/full.jpg

Voor je moederbord, rood omcirkelt zijn alle plaatsen waar je de schroefjes los moet halen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3VVVAbL6AjHqO4vJQXqBauem/full.jpg

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook het andere paneel verwijderen, dan kan je de mobo tray zien en zie je ook waar de schroefjes zitten ;)
Let er wel op dat je overal de stroom afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Dit is mijn achterkant, bedoel je dit? (rood circel)
Afbeeldingslocatie: http://i575.photobucket.com/albums/ss198/ragnaroks007/6.jpg

Het zou egt tof zijn als je (wat tijd hebt) zo'n korte handleiding voor me kan schrijven (stap voor stap) wat ik moet doen, want ik denk altijd dat de mobo niet uit kan zonder al die spullen eerst uit te halen :(

Bedankt voor alle advies iedereen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
ragnaroks schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:48:
[afbeelding]

Het zou egt tof zijn als je (wat tijd hebt) zo'n korte handleiding voor me kan schrijven (stap voor stap) wat ik moet doen, want ik denk altijd dat de mobo niet uit kan zonder al die spullen eerst uit te halen :(

Bedankt voor alle advies iedereen :D
hoeveel ervaring heb jij met pc's?? :X
sorry als het wat bot overkomt...

[ Voor 4% gewijzigd door DjThase op 26-06-2010 20:53 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:30
ragnaroks schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:48:
[afbeelding]
Nee, hij bedoelt dat je hier je insteekkaarten los moet schroeven:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eMpNYXApGmwawXSJ7QFzt1QU/full.jpg
Dat gaat je waarschijnlijk ook niet lukken, je moet bij de achterkant van het moederbord komen. Dus alle insteekkaarten en de drivebays die in de weg zitten moeten er inderdaad uit.

Tenzij er een gat in de mobo-backplate zit en het andere zijpaneel eraf kan. Maar dat zit zo te zien met popnagels vast...

edit:
Als dat dopje dat jij omcirkeld hebt een VGA-poort afdekt moet het waarschijnlijk ook los voordat je het mobo eruit kunt tillen.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 26-06-2010 21:02 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat je moet doen:

CPU koeler die er nu op zit eraf halen, Uitbreidingsloten leeghalen (videokaart enz). Dopje van het VGA dingetje afhalen (zwarte dingetje wat je telkens rood omcirkelt).

Ja, je zult alles eruit moeten halen, maar dit is ook normaal.

Edit: mag ik je bij het in elkaar zetten adviseren een beetje cable management te doen :P Komt je koeling ten goede! (zo veel mogenlijk kabels wegwerken, zodat je ze minder ziet & ze de airflow niet belemmeren)

Edit2: Je hebt echt VEEL te veel koelpasta erop gedaan de 1e keer... een druppel ter grote van een doperwt is genoeg! Dit smeer je een klein beetje uit, en de druk die de koeler levert spreid het nog beter uit.

Hoe je een PC uit elkaar haalt:

Houd met 2 dingen rekening:
- Neem de tijd ervoor
- Houd alles statisch-vrij.. leg het niet op een plastic tafel, maar op een houten bureau of plank ofzo. Iets wat niet makkelijk statische energie kan opladen. En NOOIT op een ijzeren plaat leggen.

Normaal hoef je het RAM enzo er niet af te halen, maar als dit je 1e keer is. weet je teminste 100% zeker dat je het niet perongeluk eraf breekt ofzo.

[ Voor 94% gewijzigd door D4NG3R op 26-06-2010 21:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Het klinkt misschien gek, maar ik denk dat eerst eens de volgende stappen moeten worden ondernomen:

1. Waarom heeft de TS een nieuwe koeler nodig? Stock voldoet meestal bij HP, het is tenminste niet de standaard boxed geluidsproducent. Overklokken is een no-go meestal, zolang de temps maar onder de 80 blijven zit TS goed.

2. De TS heeft duidelijk erg weinig ervaring met het harde informatica werk, en ook niet veel durf. Neem daarbij dat die kast verre van "legacy"/standaard is, een typische HP, en het is misschien, al was het maar voor het geweten, handiger dat de TS zo veel mogelijk zelf uit de hardware blijft tot het zelfvertrouwen er is. Mijn advies is om naar een computerzaakje te gaan die deze actie kan doen, of om een mannetje te laten komen. Als de topicstarter oprecht in hardware is geïnterreseerd: vraag of je mee mag kijken. Anders: bouw je volgende PC zelf met standaard onderdelen/onderdelen zoals ze in de BBG staan. Nieuw is makkelijker dan een OEM machine aan te passen. Lees veel webpagina's, en leer de standaarden kennen, en de verschillen. Gewoon lezen op wikipedia wat ATX is, wat PCI-E is, en USB is, is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Met hem ^.

Ga naar de lokale computerboer en vraag hoeveel het je kost om de koeler te laten installeren, zou niet meer als 10 euro moeten kosten (half uurtje werk). En een protip hierbij: Vraag of je mag meekijken.. als je dan ooit weer zoiets moet doen, kan je het zelf in vervolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
of vraag of een vriend die er wat van weet het even voor wilt doen..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Als ik in je omgeving woon wil ik zelfs wel even langs komen om het voor je te doen...
Ik doe het voor elk bedrag wat je opnoemt, heb toch niks te doen.

Maar ik heb geen idee waar je woont :P aangezien er nog niks op je profiel staat. PM me maar!
Regio Regio Goor/Delden/Hengelo (Overijssel).

(Klik onder mijn plaatje op het 1e kaartje, en dan rechtsboven "Stuur een bericht naar D4NG3R NL")
Makkelijker gemaakt, klik hier: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/310759

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 26-06-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Ik ga kijken wie ik voor zo'n klus kan regelen, of wanneer ik zelf probeer.

Ik heb momenteel een Q6600 maar met een software OC programma kan ik hem overclocken tot 3.0Ghz en daarmee kan ik een aantal Wii/PS2 games gewoon spelen ;)

In de winter is die gemiddeld 69C en max 74C.

Maar in zomer gemiddeld 77C en max 82C.

Ik woon in Rotterdam trouwens

[ Voor 14% gewijzigd door ragnaroks op 27-06-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan niet overclocken op moederborden van HP alleen als je een andere bios voor het moederbord kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Klopt. Met een OEM mobo gaan je echt niet ver komen.

Maar ik zou sowieso niet gaan overclocken op zo'n computer. :X
Iets met airflow of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Ik snap het probleem niet echt, ja er zit dus een backplate op je moederbord, die moet je er af gaan halen.

Maar is het probleem nu dat je je pc niet uit elkaar krijgt? ( overgens waarom staat jou pc op zn kop, of ben ik nou gewoon scheel want ik snap die hele indeling van je pc niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Het is een software overclocking methode en ik merk het verschil ook bij Wii games bijv, van 35 fps naar 48 fps gemiddeld dus was wat flink verschil. Ik dacht omdat het zomer is misschien koop ik een goedkope cooler om mijn CPU wat lager te houden.

Heeft iemand hier met HP Pavilion Elite OEM mobo's? Ik vrees dat ze een stuk moeilijker zijn om uit te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

ragnaroks schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:27:
Het is een software overclocking methode en ik merk het verschil ook bij Wii games bijv, van 35 fps naar 48 fps gemiddeld dus was wat flink verschil. Ik dacht omdat het zomer is misschien koop ik een goedkope cooler om mijn CPU wat lager te houden.

Heeft iemand hier met HP Pavilion Elite OEM mobo's? Ik vrees dat ze een stuk moeilijker zijn om uit te halen :(
Ook software overclocking ga je echt niet ver mee komen, vrees ik.

Die HP mobo'tjes zijn gewoon niet gemaakt om over te clocken. Wss kun je niet eens de vCore // memory timings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Wat een gedoe allemaal zeg, Je kan ook de schroeven van je bestaande koeler overzetten op je nieuwe koeler. De ^!$!(#$@& clipjes van Intel eruit halen en misschien met wat ringen de schroeven ( en vooral de veren ) overzetten. Dat is volgens mij voor jou de meest simpele oplossing. De oem moederborden van HP zijn vrijwel identiek als de normale, behalve het bios. De formfactor is identiek. Dus je zal alles moeten verwijderen, van videokaart tot alle aansluitingen. Je hebt een torx schroevendraaier nodig maar die heb je waarschijnlijk al omdat je de koeler al heb los kunnen halen. Overigens als je dit allemaal goed doorhebt hebt kan je er altijd een ander Mini-ATX bord inzetten.

En nog iets. Soms zitten de schroefgaten op de backplate van een HP. Of ze zitten met dubbelzijdig tape aan de achterkant van je moederbord vastgeplakt.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Pagina: 1