Onkyo HT-R380 geen geluid met optische kabel

Pagina: 1
Acties:

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 17:24
Ik heb gister een onkyo setje gekocht (avx380) en daarbij zit de HT-R380 receiver. Deze heeft 2x optisch in. Ik heb mijn xbox en mijn mediaplayer via optische kabel aangesloten op de receiver, maar ik krijg geen geluid.
De inputs heb ik goed staan (game op opt1 en tv/cd op opt2) en daarnaast heb ik prioriteit gegeven aan optische input.
Ik zie rood licht uit beide kabels komen, aan de xbox/mediaplayer ligt het dus niet.

Iemand nog een idee wat ik fout doe?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:49
Heb je in beide apparaten ook aangegeven dat je van een digitaal signaal gebruik maakt? dit moest bij mijn Xbox360 wel, en ook bij mijn Western Digital mediaspeler.

De versterker staat zo goed lijkt mij. denk dat je het dus bij de 2 aangesloten apparaten moet zoeken.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10

iNFiNiTY-

pro

bij je xbox instellingen kan je kiezen voor de digitale output.

• Cypher87
Helaas, staan beide aan.

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Gisteren heb ik net hetzelfde voorgehad, mijn samsung soundbar is optisch verbonden met de digicorder, geen probleem tot ik deze kabel wilde versteken in optical digital 2 ipv optical digital 1. Ik deed dat als test als reden dat ik in de nabije toekomst een blueray zou willen kopen.
Maar helaas nu na het verwisselen krijg ik geen digitaal geluid meer, zou dit aan de optische kabel liggen? Het zou me verwonderen dat de twee poorten tegelijkertijd zouden het begeven.
Eén minpunt ik had de toestellen niet afgezet bij het verwisselen, zou dat de reden zijn ?
Wie heeft er een oplossing ? Ik hoop dat het aan de kabel ligt, hoop op een antwoord !!!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

ferre40 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:30:
Gisteren heb ik net hetzelfde voorgehad, mijn samsung soundbar is optisch verbonden met de digicorder, geen probleem tot ik deze kabel wilde versteken in optical digital 2 ipv optical digital 1. Ik deed dat als test als reden dat ik in de nabije toekomst een blueray zou willen kopen.
Maar helaas nu na het verwisselen krijg ik geen digitaal geluid meer, zou dit aan de optische kabel liggen? Het zou me verwonderen dat de twee poorten tegelijkertijd zouden het begeven.
Eén minpunt ik had de toestellen niet afgezet bij het verwisselen, zou dat de reden zijn ?
Wie heeft er een oplossing ? Ik hoop dat het aan de kabel ligt, hoop op een antwoord !!!
Als je het uiteinde rood ziet oplichten als je deze aan de bron hebt aangesloten ligt het niet aan je kabel. Zijn het beide ingangen? Staat de digicorder op het juiste kanaal? (soms kun je instellen welke digitale ingang bij welke bron.hoort).

• ferre40
Ik zie het uiteinde rood oplichten,en aan de instellingen ben ik nog niet geweest. Wat mij wel vreemd is, dat de ingang optical digital 2 ook niet werkt.
Gisterenavond kreeg ik wel af en toe wel contact bij het wiggelen van de kabel, dus zou het aan de aansluiting kunnen liggen?

• Cypher87
ferre40 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:44:
Ik zie het uiteinde rood oplichten,en aan de instellingen ben ik nog niet geweest. Wat mij wel vreemd is, dat de ingang optical digital 2 ook niet werkt.
Gisterenavond kreeg ik wel af en toe wel contact bij het wiggelen van de kabel, dus zou het aan de aansluiting kunnen liggen?
Het bleek bij mij uiteindelijk toch de optische kabel te zijn. Ik had er twee verschillende getest, en daarna toch nog maar een derde. Die werkte wel. Je kan ook kijken of de uiteindes misschien vies zijn geworden tijdens het verwisselen, of wellicht een breuk.

• ferre40
Donderdag ga ik naar de electrowinkel, dit om de kabel eens te testen, hoop dat het daaraan ligt ! Een nieuwe kabel kopen zal minder zorg zijn.

• ferre40
Cypher87 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:27:
[...]

Het bleek bij mij uiteindelijk toch de optische kabel te zijn. Ik had er twee verschillende getest, en daarna toch nog maar een derde. Die werkte wel. Je kan ook kijken of de uiteindes misschien vies zijn geworden tijdens het verwisselen, of wellicht een breuk.
Heb gisteren de optische kabel laten testen, en die foutte.
Een nieuwe aangekocht en alles werd zoals voorheen.
Oef :)
Pagina: 1