Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[win x] Alle DLL's opnieuw geregistreerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kreeg ik na het installeren van Cisco VPN client plotseling grote problemen. Waarschijnlijk was er een issue met de cisco vpn icm mijn andere vpn clients, of vmware oid. Anyway, ik kreeg ineens bij bijna alles wat ik in windows wilde doen een error:
"No Such Interface Supported"
.
Ik draai zelf win7x64, maar naar ik later achter ben gekomen is dit een error die op alle versies van windows (zelfs win95) kan voorkomen en dezelfde oorzaak heeft. Ik heb mbv deze manual alle DLL's op mijn c:/ opnieuw geregistereerd met regsvr32. Dit verhielp het probleem en mijn windows werkt weer.

Echter, ik vraag me wel af wat ik nu eigenlijk heb gedaan. In het process werden duizenden dll's geregistreerd, ook dll's uit vage mappen zoals c:/users/sanne/downloads. Verder zijn er honderden DLL's geregistreerd die stonden in C:\Windows\winsxs\amd64, wat me nogal nutteloos lijkt want ik heb een Intel CPU. Veel van deze dll's zijn waarschijnlijk meerdere keren geregistreerd, want hij ging ook alles uit C:\Windows\winsxs\Backup\amd64 nog eens een keer registreren.

Ik vroeg me af of dit kwaad kon, en of ik nu weer in de problemen kom wanneer er dll's verwijderd worden die nu zijn geregistreerd. Doe ik er goed aan alsnog een restore point terug te zetten van voor de installatie van de cisco client?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 14:30 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De meeste dll's zijn niet geregistreerd, omdat ze het juiste interface niet hebben. Wat regsvr32 doet is van de opgegeven dll een speciale functie aanroepen, waardoor de dll een verwijzing naar zijn COM interface in het register wegschrijft. Dus alleen dll's met een COM interface kunnen worden geregistreerd. (Dat is een minderheid)
Verder kan een dll niet meerdere malen geregistreerd. De volgende overschrijft gewoon de vorige. Het is dan wel de laatste die telt, dus als je eerst een dll registreerd, en dan een kopie daarvan in een backup directory, dan is de backup 'actief'.