• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:13
Hullo teakers :)

Recent (ongeveer maandje terug) heb ik een nieuwe PC inelkaar geschroefd.

- Intel Core i3 530
- MSI P55-GD65
- Saphire HD5770 Vapor-X
- Kingston HyperX DDR3 1600 cas 9 1,35V

Ik ben erg tevreden met het bakje, maar recent ontdekte ik dat CCC zegt dat de PCI-e een maximale bus factor van 8x heeft. En nee, geen Crossfire. MSI beweert dat er automatisch voor 1 keer 16x of 2 keer 8x wordt gekozen nagelang het aantal geïnstalleerd grafische kaarten. En ik weet dat het verschil marginaal of afwezig zal zijn maareh... tja. Als het er is, moet je het toch toegang to hebben :D

Mijn eerste aandachtspunt was de BIOS. Vroegere MoBo's die ik bezat wouden nog wel eens per slot een optie geven voor de bus breedte. MSI geeft die optie niet - althans niet op dit bordje. Ook het wisselen van de slots haalde niets uit.

Iemand enig idee?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 15:52
Heb je je kaart in het onderste slot?

Je bovenste slot is inderdaad keer 16, maar je onderste slot is keer 8

Tesla Model Y RWD / 5.4 kWp PV installatie

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 21:46

epic_gram

undercover moderator

dat gaat toch automagisch als je er een tweede graka op installeerd?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Haal de cpu eruit en kijk of alle pinnetjes recht zijn en goed contact maken.
Slecht contact kan dit soort dingen veroorzaken.
Mocht dat niet helpen, probeer een bios update, daar de 530 vrij nieuw is en je bord al een tijdje uit is, kan het goed zijn dat ie de cpu niet volledig ondersteund

Volgens deze link:
http://global.msi.eu/inde...derby=cpu_name%20ASC#menu
wordt ie pas ondersteund vanaf versie 1.6

Voor bios update kijk hier voor veilige methode:
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=113295.0

[Voor 17% gewijzigd door DaLoona op 26-06-2010 19:17]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• Helixes
DaLoona, thanks voor je tips.

Ik dacht dat het met BIOSsen zo was van hij doet het wel - of hij doet het helemaal niet icm je CPU. Maar goed - ik zal morgen eens kijken of een BIOS update mij die laatste 8x brengt :)

Zoniet, dan zullen we de CPU eens bekijken. Morgen de resultaten

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Helixes schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:39:
Ik dacht dat het met BIOSsen zo was van hij doet het wel - of hij doet het helemaal niet icm je CPU.
Mijn E6750 deed het ook gewoon gelijk met standaard bios op mijn huidige plank, maar na update zag ie pas alles en werkte ook pas alles zo als het hoorde.

Daar de PCIe bus tegenwoordig in de cpu zit, kan het zomaar zijn dat ie dus niet alles volledig ziet, omdat de cpu niet geheel herkent wordt en je dus maar 8 lanes tot je beschikking hebt.

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helixes
En... we hebben een winnaar.

Na controle bleek dat BIOS versie 1.6 wel degelijk was geïnstalleerd. Maar na een flash naar 1.8 geeft CCC

Maximum Bus Setting PCI Express 2.0 x16

Aan :D

Thanks all!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee