Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vrijstelling wegenbelasting adhv CO2 uitstoot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Weet iemand hoe het precies zit met vrijstelling van wegenbelasting op auto's als de Polo Bluemotion of de Ibiza Ecomotion...

- Vervalt de volledige wegenbelasting? Of moet je nog steeds bijvoorbeeld de provinciale opcenten betalen?
- Is er kans dat er bij wetswijziging weer wegenbelasting betaald moet worden voor de auto of is de regel zo dat als je die auto nu koopt hij altijd wegenbelasting vrij blijft?

Heeft iemand al testgereden in de Polo Bluemotion? Ben van plan om een Bluemotion te gaan kopen om mijn dure Volvo te vervangen (het milieu kan me gestolen worden ;)).

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Heb je die topictitel al eens in google geprobeerd?

Via de eerste hit kom je na een korte inleiding bij een rekentool op de site van de belastingdienst. Wanneer je daar "Personenauto CO2 zuinig" selecteert zegt deze;
Voor een CO2-zuinige personenauto betaalt u geen motorrijtuigenbelasting.
Met iets verder klikken kom je ook bij
Nihiltarief voor personenauto’s met een lage CO2-uitstoot
Vanaf 1 januari 2010 betalen bezitters van personenauto's met een lage CO2-uitstoot geen motorrijtuigenbelasting meer.
De provinciale opcenten blijken als toeslag onderdeel uit te maken van de motorrijtuigenbelasting. Geen motorrijtuigenbelasting betekend dus ook geen opcenten.

[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 26-06-2010 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:29:
Heb je die topictitel al eens in google geprobeerd?
Sorry dat ik jouw kostbare tijd verspil aan mijn onderontwikkelde zoekmachine skills.`
Zo duidelijk staat dat trouwens niet op de website van de belastingdienst (met betrekking tot de opcenten).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 13:37 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:15:

- Is er kans dat er bij wetswijziging weer wegenbelasting betaald moet worden voor de auto of is de regel zo dat als je die auto nu koopt hij altijd wegenbelasting vrij blijft?
Best kans dat het een en ander weer op de schop gaat als zuinige auto's te populair worden. Maar vooral een km heffing kan de hoeveelheid belasting weer veranderen. Want het idee is daarbij dat voor iedereen de wegenbelasting wordt afgeschaft en er een heffing per afstand komt. Ook mag de provincie dan een heffing doen om zijn gemiste inkomsten weer goed te maken.

De trend dat zuinige auto's minder heffing betalen dan slurpers zal echter niet zo gauw veranderen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Kans dus dat die co2 grens voor deze regeling zal opschuiven. Dan betaal je meteen volle mep diesel wegenbelasting...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:34:
Sorry dat ik jouw kostbare tijd verspil aan mijn onderontwikkelde zoekmachine skills.`
Zo duidelijk staat dat trouwens niet op de website van de belastingdienst (met betrekking tot de opcenten).
Kan gebeuren :) Maar ik was zelf ook gewoon nieuwsgierig naar het antwoord dus ben gaan zoeken.
Het stukje over de opcenten staat inderdaad niet helder vermeld. Die conclusie heb ik zelf getrokken.

Zoals gezegd zal als straks de kilometerheffing is ingevoerd het hele gebeuren wel weer veranderen.
Pagina: 1