Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo tweakers!

Ik heb een erg vervelend probleem wat lastig op te lossen is. Het probleem is alsvolgt:
De computer loopt vast als de deur op mijn kamer hard dicht gegooid word en als je soms iets te hard door de kamer loopt. Hier mijn systeem beschrijving:

Behuizing: CoolerMaster Storm Sniper black edtion
Voeding: CoolerMaster Real Power m620
Moederbord: MSI GD-65
Processor: Intel Core i7 860
Videokaart: HD 4870
Hardeschijf: 2x Spinpoint F1

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de hardeschijven icm de kast, deze zitten namelijk met een klik systeem vast (niet erg stevig dus) en als er dus te veel trillingen zijn slaat die vast. Schroeven is helaas niet mogelijk.

Hebben jullie misschien een oplossing?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

dan zou nog steeds de computer niet zomaar vastlopen. Heb je al in de eventviewer gekeken, of daar iets staat over een vastloper?

Ik zou sowieso even de kast openschroeven en alle connectors eens flink aandrukken en kijken of er niet ergens bijna kortsluiting maakt.

-_-

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Die trilling moeten je HDD's gewoon aankunnen, ik zou eerder bij stekkers ect kijken of hij niet ergens stroom verliest.

@M2M, je hebt kortsluiting, of geen kortsluiting.. niet "bijna"

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SCwoezik
Ik ga zo even de kabels na lopen, ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor je snelle reactie alvast

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:32
D4NG3R NL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:39:
En ongeisoleerd kabeltje dat bijna tegen een chassisdeel aanhangt heet wel "bijna kortsluiting", toch? :+ Met een trilling wordt het dan inderdaad "kortsluiting", zonder de "bijna".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• M2M

M2M

medicijnman

D4NG3R NL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:39:
Die trilling moeten je HDD's gewoon aankunnen, ik zou eerder bij stekkers ect kijken of hij niet ergens stroom verliest.

als je bijna kortsluiting hebt (ongeveer 1 mm tussen twee contactjes) is dat geen kortsluiting. Maar als je dan de deur dichtknalt, zou er maar zo kortsluiting kunnen ontstaan --> vastlopers...

-_-

• SCwoezik
net alle kabels flink aangeduwt, computer opgestart, beetje op de vloer gestampt, maar loopt weer vast..

@M2M hoe kan ik event viewer bekijken?

• M2M

M2M

medicijnman

start --> uitvoeren --> eventvwr [enter]
of ergens in je start menu, hoewel ik niet weet waar...

Je moet dan het system tabje/knopje hebben. standaard staat alles gesorteerd op tijd/datum, dus gewoon even teruggaan naar wanneer je pc "hing" en kijken wat het laatste was dat er in de eventvwr gelogd was.

-_-

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

M2M schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:57:
start --> uitvoeren --> eventvwr [enter]
of ergens in je start menu, hoewel ik niet weet waar...

Je moet dan het system tabje/knopje hebben. standaard staat alles gesorteerd op tijd/datum, dus gewoon even teruggaan naar wanneer je pc "hing" en kijken wat het laatste was dat er in de eventvwr gelogd was.
Start -> configuratiescherm (klassieke weergave) -> systeembeheer -> logboeken.
(In XP that is, van Vista/7 weet ik het niet...)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 26-06-2010 13:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:32
Define "vastlopen" trouwens? Bevriest alles? Valt het systeem compleet uit? (dat laatste zou aan kortsluiting doen denken)

[ Voor 23% gewijzigd door Xander op 26-06-2010 13:25 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• SCwoezik
Alles bevriest, beeld blijft helemaal stilstaan

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 20:21
en als je nu ook alle pci kaarten, eventuele videokaart en geheugen modules eruit haalt en er weer in zet? Vooral videokaarten kunnen wel eens last hebben van slechte contacten (tenminste dat heb ik wel eens meegemaakt)

• SCwoezik
ik ga de hele pc denk ik maar uit elkaar halen, en weer opnieuw in elkaar zetten, kijken of dat het probleem oplost.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voordat je hem weer in de kast zet. Leg hem eens op een tafel op een (droge) vaatdoek & probeer het eerst daar, zo kan je kortsluiting in de kast uitsluiten.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Kan het niet zijn dat de schijven, door de trillingen, de leeskoppen van de platters afhalen? (daar was een naam voor, weet het zo niet meer) Zoals je zelf al zegt, heb je je schijven niet helemaal goed bevestigd, dus als je het eens zou proberen met de schijven gewoon op een platte ondergrond te leggen, of ze goed te bevestigen in je kast, misschien dat dat zou helpen?

edit: Dit zeg ik, vanwege het feit dat je zegt dat je beeld bevriest, en niet uitvalt of een BSOD toont, bij kortsluiting zou het beeld toch niet vastlopen, maar gewoon uitvallen?

[ Voor 19% gewijzigd door TrekDude101 op 26-06-2010 19:13 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zodoende zoiets kopen?
pricewatch: Scythe Bay Rafter 3.5

Kan je een HDD kwijt in een 5.25" bay. Op deze manier zit hij gewoon met schroeven vast, en kan hij niet door speling gaan trillen.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11 21:54
wat doet hij in veilige modus heb het ook tijdje trug gehad

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• SCwoezik
ik ga het systeem morgen even op de tafel opbouwen, kijken wat voor resultaat het geeft! Ik hou jullie morgen middag op de hoogte van de problemen waar ik tegen aan loop. alvast bedankt voor de reacties
Pagina: 1