geheugenproblemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:48
hoi,

ik heb hier een probleem..

ik heb nu in totaal 8 gig aan geheugen in mijn pc.
mijn pc is wel naar mijn gevoel trager geworden.
wat zijn mijn specs:
windows vista ultimate 64 bit;
CPU Q6600 niet overgeklokt;
4 x 2 gig HyperX 1066 Mhz geheugens (ik dacht dat ik in mijn pc daarvoor 2 x 2 gig HyperX 800 Mhz had, maar dat was niet zo...ik had 2 x 2 gig HyperX 1066 Mhz);
Mobo Asus P5Q;

wat gebeurt er precies?
Als ik op mijn computer klik wordt de cpu 50% - 90% belast.
Als ik mijn computer dichtmaak wordt de cpu nauwelijks 5% belast.

Geheugenmeter blijft op 24 of 31 procent staan. Alleen bij bepaalde programma's bijvoorbeeld vuze gaat ie meteen naar 80 procent of 60 procent. Gisteravond had ik geen zware programma's openstaan, en ineens stond de meter op 81 procent.

Windows ziet 8 gig, en de bios ook.
Ik heb geen enkele instelling in de bios veranderd.

Het duurt ontzettend lang als ik bepaalde mappen wil openmaken.
Een virus heb ik niet. Kaspersky draait hier constant en wordt dagelijks geupdate.

Ik wou eigenlijk 'normale' geheugens hebben. Ik heb vorige jaar die 4 gig gekocht. Ik dacht dat ik toen 800 (6400) mhz heb gekocht. Toen ik nieuwe geheugens ging halen merkte ik dat ik 8500 Mhz geheugens had.

Moet ik nog iets in de bios aanpassen? Of wat kan er verkeerd zijn?
O ja, memtest gedraaid, geheugens zijn goed.
O ja, bios versie: 1201.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
Waarom denk je dat dit probleem aan het nieuwe geheugen ligt? Werkt alles weer vlotter als je die nieuwe reepjes even tijdelijk er uit haalt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:48
Xander schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:28:
Waarom denk je dat dit probleem aan het nieuwe geheugen ligt? Werkt alles weer vlotter als je die nieuwe reepjes even tijdelijk er uit haalt?
dat ga ik zo proberen. ik was al van plan om de geheugens eruit te halen en weer te booten met 2 x 2 gig en kijken of ie sneller werkt.
sinds dat ik de geheugens heb geïnstalleerd, werkt de pc qua gevoel langzamer. ook in spelletjes kan ik merken dat ie langzamer draait.

wat ik ook dacht is dat ik windows misschien opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08 23:41
Windows opnieuw installeren kan inderdaad geen kwaad, het ruimt wel wat "vuiligheid" op...
Probeer het even zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21
Als ik jou was zou ik mijn harde schijf opschonen. Het lijkt op een gefragmenteerde systeemschijf. Ik weet niet uit mijn hoofd of Vista dit al automatisch zou moeten doen.
Vanaf Windows XP is het bijna niet meer nodig om een herinstallatie te doen (op een uit de hand gelopen virusinfectie na dan). Meestal is het leegmaken van temp directories en opruimen van logbestanden e.d. voldoende. Deinstalleer dan eventueel ook gelijk de programma's die je niet meer gebruikt. Voer daarna een defrag uit op je systeemschijf.