hoi,
ik heb hier een probleem..
ik heb nu in totaal 8 gig aan geheugen in mijn pc.
mijn pc is wel naar mijn gevoel trager geworden.
wat zijn mijn specs:
windows vista ultimate 64 bit;
CPU Q6600 niet overgeklokt;
4 x 2 gig HyperX 1066 Mhz geheugens (ik dacht dat ik in mijn pc daarvoor 2 x 2 gig HyperX 800 Mhz had, maar dat was niet zo...ik had 2 x 2 gig HyperX 1066 Mhz);
Mobo Asus P5Q;
wat gebeurt er precies?
Als ik op mijn computer klik wordt de cpu 50% - 90% belast.
Als ik mijn computer dichtmaak wordt de cpu nauwelijks 5% belast.
Geheugenmeter blijft op 24 of 31 procent staan. Alleen bij bepaalde programma's bijvoorbeeld vuze gaat ie meteen naar 80 procent of 60 procent. Gisteravond had ik geen zware programma's openstaan, en ineens stond de meter op 81 procent.
Windows ziet 8 gig, en de bios ook.
Ik heb geen enkele instelling in de bios veranderd.
Het duurt ontzettend lang als ik bepaalde mappen wil openmaken.
Een virus heb ik niet. Kaspersky draait hier constant en wordt dagelijks geupdate.
Ik wou eigenlijk 'normale' geheugens hebben. Ik heb vorige jaar die 4 gig gekocht. Ik dacht dat ik toen 800 (6400) mhz heb gekocht. Toen ik nieuwe geheugens ging halen merkte ik dat ik 8500 Mhz geheugens had.
Moet ik nog iets in de bios aanpassen? Of wat kan er verkeerd zijn?
O ja, memtest gedraaid, geheugens zijn goed.
O ja, bios versie: 1201.
ik heb hier een probleem..
ik heb nu in totaal 8 gig aan geheugen in mijn pc.
mijn pc is wel naar mijn gevoel trager geworden.
wat zijn mijn specs:
windows vista ultimate 64 bit;
CPU Q6600 niet overgeklokt;
4 x 2 gig HyperX 1066 Mhz geheugens (ik dacht dat ik in mijn pc daarvoor 2 x 2 gig HyperX 800 Mhz had, maar dat was niet zo...ik had 2 x 2 gig HyperX 1066 Mhz);
Mobo Asus P5Q;
wat gebeurt er precies?
Als ik op mijn computer klik wordt de cpu 50% - 90% belast.
Als ik mijn computer dichtmaak wordt de cpu nauwelijks 5% belast.
Geheugenmeter blijft op 24 of 31 procent staan. Alleen bij bepaalde programma's bijvoorbeeld vuze gaat ie meteen naar 80 procent of 60 procent. Gisteravond had ik geen zware programma's openstaan, en ineens stond de meter op 81 procent.
Windows ziet 8 gig, en de bios ook.
Ik heb geen enkele instelling in de bios veranderd.
Het duurt ontzettend lang als ik bepaalde mappen wil openmaken.
Een virus heb ik niet. Kaspersky draait hier constant en wordt dagelijks geupdate.
Ik wou eigenlijk 'normale' geheugens hebben. Ik heb vorige jaar die 4 gig gekocht. Ik dacht dat ik toen 800 (6400) mhz heb gekocht. Toen ik nieuwe geheugens ging halen merkte ik dat ik 8500 Mhz geheugens had.
Moet ik nog iets in de bios aanpassen? Of wat kan er verkeerd zijn?
O ja, memtest gedraaid, geheugens zijn goed.
O ja, bios versie: 1201.