Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zit met een probleem op mijn server in mijn praktijk.
De server wordt onderhouden door een ICT bedrijf. Alles gaat prima.
Nu wil ik af en toe email kunnen controleren, en kijken of alles goed gaat. Zij kunnen dit zelf ook door in te loggen op de server. Nu wil ik dit ook zelf graag kunnen.
Ik zie dat de remote server aan staat, en dat je hier op kan inloggen via een andere pc in het netwerk. Maar als ik dit probeer via buitenaf lukt dit niet. Dan krijg ik geen verbinding. Zie ik wat over het hoofd?
Ik heb het bedrijf al gevraagd hoe dit kan, maar zij geven aan dat ik daarvoor een speciaal programma moet hebben...
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe probeer je precies verbinding te maken? Maak je hiervoor gebruik van Remote Desktop (of bij Nederlandse windows versies: "verbinding met extern bureaublad").

En waar op de server heb je gezien dat remote desktop aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
In je router/firewall poort 3389 open laten zetten naar de desbetreffende server. Ook moet je ipv het lokale IP/Hostname het publieke IP/domeinnaam gebruiken. Je zou het ook nog met een VPN oplossing kunnen doen.
Maar als ik je echt advies mag geven, vraag het externe bedrijf voor een oplossing. Jij bent klant en hun hebben de kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Ik heb geprobeerd met "verbinding met extern bureaublad". (dit werkt via een pc op het netwerk wel)

Op de server staat er bij remote desktop: enabled (via my computer--> remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ja maar de kans is groot dat er een router tussen zit, die geen flauw idee heeft wat die met data komende van poort 3389 moet doen.

Maar wat vul je dan in buiten het netwerk. Naar welke computer probeer je een connectie te maken?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
M2M schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:33:
ja maar de kans is groot dat er een router tussen zit, die geen flauw idee heeft wat die met data komende van poort 3389 moet doen.

Maar wat vul je dan in buiten het netwerk. Naar welke computer probeer je een connectie te maken?
LzpAppel schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:29:
In je router/firewall poort 3389 open laten zetten naar de desbetreffende server
Wat er waarschijnlijk aan de hand is dat de beheers partij gewoon een ander soort oplossing gebruikt voor het remote beheer van de server. Zij hebben het ingericht dus zij weten ook hoe het zit.
Ga er verder niet zelf in lopen rommelen en laat dat over aan de partij die de servers beheert. Waarschijnlijk het enige wat er zal gebeuren als je zelf gaat lopen rommelen is dat je een paar calls mag loggen omdat de boel niet meer werkt (a een x bedrag in euro per half uur dat ze er mee bezig zijn).

Vraag ze gewoon om een oplossing voor thuiswerkers/webmail. Dan geven ze waarschijnlijk je de software die je moet gebruiken om verbinding te maken + een handleiding.

Hier een kleine illustratie wat er aan de hand is

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2qc2e6c.png

De blauwe lijn: Je zit op je werk, je gaat direct door je LAN (Waar alles mag) naar de server.
Rode lijn: Wat jij waarschijnlijk nu vanuit thuis probeert
Groene lijn: Zo hoort het vanuit thuis. Je gaat via het internet naar waar het internet binnen het bedrijf binnenkomt. Dan ga je door je router/firewall/gateway/ISA/whatever heen en dan kom je bij de server terecht.

[ Voor 18% gewijzigd door Appel op 26-06-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Kan niet op de router. Zit een wachtwoord op die mij niet bekend is. (en het is niet het standaard wachtwoord).
Ik ga ze het maandag maar eens vragen. De vorige keer kwamen ze alleen met een zeer gepeperde rekening om dat mogelijk te maken. Vandaar dat ik het via deze manier wilde doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
visie schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:49:
Kan niet op de router. Zit een wachtwoord op die mij niet bekend is. (en het is niet het standaard wachtwoord).
Ik ga ze het maandag maar eens vragen. De vorige keer kwamen ze alleen met een zeer gepeperde rekening om dat mogelijk te maken. Vandaar dat ik het via deze manier wilde doen...
Tjah, dan kan ik je alleen maar adviseren om een eigen IT afdeling in dienst te nemen. Dan komt er geen gepeperde rekening als je wat wilt :) Je zou ook zelf alle wachtwoorden kunnen opvragen en het zelf doen, maar dat raad ik echt vanuit de grond van mijn hart af. Voor hetzelfde geld zet je je hele netwerk voor de buitenwereld open en zijn binnen no-time al je servers druk bezig met het versturen van spam oid.

Maar als je een omgeving laat beheren door een externe partij is het IT-technisch gezien het beste om daar te blijven. Zij kennen de omgeving, weten wat er speelt en hoe alles in elkaar haakt. Als je een nieuwe IT'er er neer zou zetten dan is ie een paar maanden bezig voordat ie echt weet wat er speelt binnen je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Ik weet niet wat het bedrijf dat jouw praktijk beheerd je aangeboden heeft. Maar wat je het beste aan ze kunt vragen is om een VPN verbinding mogelijk te maken (zoals LzpAppel al zei) met je praktijk, zodat je vanaf thuis op je praktijk netwerk kunt inloggen.

Nadat de VPN verbinding tot stand is gekomen zou het mogelijk moeten zijn om je werkcomputer over te nemen met remote desktop. Voor deze oplossing heb je geen extra software nodig (zit in Windows Server 2003) en is een stuk veiliger dan poortje 3389 open zetten.

Het opzetten hiervan (exclusief client computer) zou niet meer mogen kosten dan 2 uurtjes inclusief het nodige testwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07
visie schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:49:
Gelukkig maar dat tandartsen geen gepeperde rekeningen sturen >:)

Als het je alleen gaat om de desktop van de server rechtstreeks over te nemen van afstand zou je via logmein.com een accountje kunnen nemen, perfect om je server rechtstreeks over te kunnen nemen van afstand zonder dat je poorten of andere dingen in je netwerk hoeft aan te passen.

Ik zou wel ff overleggen met het ict bedrijf voor de zekerheid.
Pagina: 1